Anonym användare
Allergan 410 - rippling?!
Jag kommer operera mig om en vecka, allergans anatomiska implantat (410) och framförplacering då jag har tubulära bröst.
Dessa implantat finns ju både i coh 3 och soft touch - vilken borde man ta?? Tänker dels på att man vill att brösten inte bara ska se naturliga ut utan gärna även kännas så naturliga som möjligt. Dels vill jag absolut inte drabbas av rippling (vill väl ingen) och ur det perspektivet borde coh 3 väl vara bättre om jag förstått rätt?
Är det någon som känt på båda versionerna, var det stor skillnad? + vet någon om hur mkt större risk det är för rippling med soft touch? Många verkar ändå välja soft touch tycker jag...
Hur stor risk är det för rippling rent generellt med anatomiska implantat framför? Tycker oroväckande många verkar få det...
Är det någon som dessutom provat Allergans Dual gel? De ska ju tydligen vara extra bra vid just tubulära bröst... har dock inte läst om ngn som provat?
Jättetack på förhand!
(har bilder på utgångsläget på min sida, vill inte lägga in dom tycker det är så hemskt att se varje gång jag går in i tråden haha - tur att jag snart ska få operera mig iaf!)
Sortera efter

citadellboobisar
Kvinna ·

Roo
Kvinna ·
Jag var på konsultation idag & när han höll upp implantaten mjuka vs. anatomiska allergan så riplade den softa massor & allergan inte alls. Ju mjukare desto mer rippling. Dr Hober berättade dessutom att flera kirurger är emot de mjuka implantaten då dessa är ngt som kommit i efterhand just för känslans skull, men att det blir visuellt fult om man drabbas av rippling, och lunderna oftast anser detta värre än att ha lite hårdare bröst.
Så om även du tycker rippling är värre än ett liiite hårdare resultat så ska du ta allergan.
har soft touch och de är inte speciellt hårda...vet inte om coh 3 är hårdare..men eftersom du ska ha framför kanske de hårdaste är bäst för at minska risken för rippling...?