Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Hs38 profilbild

Hs38

Kvinna ·

30 sep, 2015

Anatomisk 375g 6 månader, undrar om mellanrum.

Bröstförstoring

Nu är dom nästan sex månader och har haft litet mellanrum hela tiden, har inte ont eller nåt men efter man läser här på forumet så märker jag att jag har mindre mellanrum än andra. Har hört om "tenting" och undrar om jag bör vara orolig över mellanrummet! Så vill höra era åsikter :)

18

Sortera efter

madeleinep

Kvinna ·

30 sep, 2015

Jag personligen tycker de sitter för tajt. Har du mejlat bilder till kirurgen?

Gilla

Anonym användare

30 sep, 2015

Tenting är när huden lyfter från bröstbenet, ligger din hud helt emot bröstbenet? 

Gilla

Hs38

Kvinna ·

30 sep, 2015

madeleinep skrev:

Jag personligen tycker de sitter för tajt. Har du mejlat bilder till kirurgen?

Tack för svar! Jag har inte mailat bilder, men var på återbesök nyligen och han tyckte dom såg bra ut. Har inga besvär heller utan jag hade velat ha lite mer mellanrum bara. Bara det inte är tenting?
Gilla

Hs38

Kvinna ·

30 sep, 2015

Isabella88 skrev:

Tenting är när huden lyfter från bröstbenet, ligger din hud helt emot bröstbenet? 

Vad snällt att du svarar! Inte helt mot bröstbenet, kan trycka tillbaka huden 0,5 cm. Bör jag vara orolig?
Gilla

Anonym användare

30 sep, 2015

Tycker också det ser tajt ut, om du testar en bygelbh, kan du få ner byglarna mellan brösten eller hamnar dom på brösten i klyftan? Helt enkelt får byglarna plats mellan brösten om du sätter på dig en balconette?

Gilla

Hs38

Kvinna ·

30 sep, 2015

tin skrev:

Tycker också det ser tajt ut, om du testar en bygelbh, kan du få ner byglarna mellan brösten eller hamnar dom på brösten i klyftan? Helt enkelt får byglarna plats mellan brösten om du sätter på dig en balconette?

Jag har bara prövat en bygelbh, och vet inte vad den heter men den är en sån som separerar brösten mer än andra BH. Men den skär in lite på brösten men får inte ont. Jag är mer orolig utseendemässigt, om det ser konstigt ut, sen lite rädd för symmastia (stavning?) är det värt att korra? Kommer få betala för det själv då. Bröstbredden var 12,5 på ena och 12,1 på andra och mins implantat är 12,5 breda. Förstår inte varför vissa som är mindre och smalare än mig får mer mellanrum.. Jag har inte så stora implantat och är nu lång och inte supersmal :/
Gilla

hej87

Kvinna ·

30 sep, 2015

Hs38 skrev:
tin skrev:

Jag har bara prövat en bygelbh, och vet inte vad den heter men den är en sån som separerar brösten mer än andra BH. Men den skär in lite på brösten men får inte ont. Jag är mer orolig utseendemässigt, om det ser konstigt ut, sen lite rädd för symmastia (stavning?) är det värt att korra? Kommer få betala för det själv då. Bröstbredden var 12,5 på ena och 12,1 på andra och mins implantat är 12,5 breda. Förstår inte varför vissa som är mindre och smalare än mig får mer mellanrum.. Jag har inte så stora implantat och är nu lång och inte supersmal :/

Kan det kanske ha att göra något med hur kirurgen gör fickorna, tänkte om du inte hade tight där emellan sen innan?

Är ingen expert i området, finns dom här inne tex tin som haft en del problem som kanske kan svara på det bättre.

Gilla

Trollpacka

Kvinna ·

30 sep, 2015

Jag tycker dom är skitsnygga! :)
Gilla

Smulans81

Kvinna ·

30 sep, 2015

Följer!
Gilla

Längtansfull

Kvinna ·

30 sep, 2015

Det beror väl på hur brösten såg ut innan? Jag har tight mellan bröstenmen det är så jag var redan innan!
Gilla

Anonym användare

30 sep, 2015

Längtansfull skrev:
Det beror väl på hur brösten såg ut innan? Jag har tight mellan bröstenmen det är så jag var redan innan!

Inga naturliga bröst sitter ju ihop eller får huden på bröstbenet att lyfta, blir en annan sak när implantaten i stort sett nuddar varandra eller gör så man får tenting..

Gilla

Anonym användare

01 okt, 2015

Jag skulle prata med din kirurg om jag var du. Har huden i mellanrummet alltid gått att trycka ner efter din operation? Får du ner ens ett finger mellan brösten? Nuddar implantaten varandra något? 

Gilla

Anonym användare

01 okt, 2015

Längtansfull skrev:

Fast på dina bilder så ser du ju faktiskt ut att ha ett mycket mycket större mellanrum än TS. Du får ju lätt ner ett finger i mellan vilket jag är tveksam till om TS kan få. Som tin redan påpekat så är det skillnad på att ha bröst som sitter tätt naturligt och som man inte har några problem av till att huden börjar lyfta i klyftan (tenting) vilket ofta kan vara ett resultat av att implantaten sitter för tätt.

Gilla

Hs38

Kvinna ·

01 okt, 2015

Tack för svar allihopa! Vet inte om det är värt att korra bara.. Vet någon om mellanrummet skulle bli större om jag bytte till smala implantat?
Gilla

Anonym användare

01 okt, 2015

Hs38 skrev:
Tack för svar allihopa! Vet inte om det är värt att korra bara.. Vet någon om mellanrummet skulle bli större om jag bytte till smala implantat?

Det är inte så enkelt som att bara byta implantat om du behåller samma placering. Kirurgen måste sy och stärka fickorna i klyftan så inte implantaten glider ihop igen även om dom är smalare

Gilla

patricia_

Kvinna ·

01 okt, 2015

Jag hade en bh som gjorde ett mellanrum, thong bra eller vad det är. Vet inte om man kan börja med det efter sex månader?

Gilla

Hs38

Kvinna ·

01 okt, 2015

patricia_ skrev:

Jag hade en bh som gjorde ett mellanrum, thong bra eller vad det är. Vet inte om man kan börja med det efter sex månader?

Okej varför sa dom att du skulle ha den, eller var det efter korr? Hm tror inte det hjälper nu efter sex månader, men vet inte..
Gilla

Hs38

Kvinna ·

01 okt, 2015

Isabella88 skrev:

Jag skulle prata med din kirurg om jag var du. Har huden i mellanrummet alltid gått att trycka ner efter din operation? Får du ner ens ett finger mellan brösten? Nuddar implantaten varandra något? 

Jag kunde trycka ner huden kanske en halv centimeter från början. Dom nuddar inte varandra, men sitter välskar nära varandra. Är rädd att det ser konstigt ut i vanlig trekantsbikini.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem