Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Anatomiska 11 dagar, 255g

Bröstförstoring

Tänkte visa mina bröst nu när det gått ett tag sen operationen! Är inte så jättemånga (?) som "bara" lägger i 250gr, så jag vill dela med mig :) är jättenöjd med mitt val och hade absolut inte velat haft större bröst än så här! Är jättenöjd än så länge och förväntar mig att dom ska åka ner lite till, visst gör dom det va? Känner mig lite öm i brösten än, men känns ganska så mycket stelare i vä bröst. Var ni också med om att ett bröst kändes lite "stelare" eller hur man ska förklara det?! Förstår att dom kanske bara läker olika :)

15

Sortera efter

Tuttfräs

Tuttfräs

Kvinna ·

Jättefina!
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Grymt snygga gumman stort grattis kram
Gilla
Clare

Clare

Kvinna ·

Väldigt snygga! Grattis
Gilla
Aifo

Aifo

Kvinna ·

SÅ fina!! Jag vill inte heller ha stora, och har ungefär samma utgångsläge som du. Har varit väldigt envis på mina konsultationer att jag vill ha mindre storlek än 200cc, trots att läkarna sagt att 250 inte är stort. Gillar verkligen dina, så jag kanske får tänka om. Känns det stort när tar på dem? Stor skillnad med kläder på? Jag ville gärna ha anatomiska, men samtliga läkare jag var hos rekommenderade mig runda implantat, för att slippa ev. roteringskomplikationer. Sa din läkare något om hur ofta sånt händer?

Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Tack så mycket allihopa :) Aifo: ja jag lät faktiskt min kirurg bestämma, han sa till mig att han inte tänkte lägga in mer eller mindre och var bestämd med det :p jag litade på det och det visade sig ju bli bra :D Det är skillnad, absolut, med kläder och när man känner på dom. Mina bröst försvann liksom i mina kläder (utan bh), men nu syns det att man har någonting iaf! Igår köpte jag bh för första gången utan bygel och kunde äntligen fylla ut någonting helt (Och lite till t.o.m)! Nä, alla kirurger kör ju med det som dom är bäst på. Min kirurg nämnde inte det och jag har läst att det ska vara Väldigt ovanligt med rotation! Känns helt omöjligt när man känner hur spända brösten är också, hehe. Dom sitter fast där dom ska sitta! :D
Gilla
Aifo

Aifo

Kvinna ·

Låter fantastikt! Vad kul att det känns bra. Grattis :-)

Gilla
Nonnisen

Nonnisen

Kvinna ·

Önskar jag kunde se. Funderar på den storleken eller större.
Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Aifo skrev:

Låter fantastikt! Vad kul att det känns bra. Grattis :-)

Tack! Lycka till du med :)
Gilla
Zinya

Zinya

Kvinna ·

G R A T T I S - det ser väldigt fint ut redan nu ! : ) Ja, brösten kommer att falla på plats och du kan räkna med att det dröjer flera månader innan de gör det. Den stela känsla du nämner känner jag helt igen, och för mig tog det längre tid för det högra bröstet att mjukna och hitta sin plats i livet. Inget konstigt med det, tvärtom verkar det vara rätt så vanligt. Jag tyckte för den delen att jag var stel i hela överkroppen och armarna de första veckorna efter min op. Jag har förresten snarlika implantat som du, valde anatomiska implantat av märket Allergan 410 MF 255 g och är precis som du väldigt nöjd med det. Dessutom var det Paolo som utförde även min bröstförstoring. Jag har lagt upp lite bilder under min profil, och där ser man hur de ändrat fram till 1 år efter op (det är 1 år och 8 månader sedan jag gjorde min op). Önskar dig lycka till, och hoppas att läkningen kommer löpa komplikationsfritt framöver. : )
Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Nonnisen skrev:
Önskar jag kunde se. Funderar på den storleken eller större.
Du får kika in sen när du är silver! :) Ska nog lägga upp lite fler snart! Jag är jättenöjd med storleken!
Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Zinya skrev:
G R A T T I S - det ser väldigt fint ut redan nu ! : ) Ja, brösten kommer att falla på plats och du kan räkna med att det dröjer flera månader innan de gör det. Den stela känsla du nämner känner jag helt igen, och för mig tog det längre tid för det högra bröstet att mjukna och hitta sin plats i livet. Inget konstigt med det, tvärtom verkar det vara rätt så vanligt. Jag tyckte för den delen att jag var stel i hela överkroppen och armarna de första veckorna efter min op. Jag har förresten snarlika implantat som du, valde anatomiska implantat av märket Allergan 410 MF 255 g och är precis som du väldigt nöjd med det. Dessutom var det Paolo som utförde även min bröstförstoring. Jag har lagt upp lite bilder under min profil, och där ser man hur de ändrat fram till 1 år efter op (det är 1 år och 8 månader sedan jag gjorde min op). Önskar dig lycka till, och hoppas att läkningen kommer löpa komplikationsfritt framöver. : )
Tack så hemskt mycket! Vad skönt att höra.. Jag känner igen mig exakt i det du skriver med stelheten i armarna.. Jag tror man spänner axlarna också, så man måste påminna sig själv ibland att slappna av och dra ner armarna! Jag har också 410! :) du har jättefin form på dina bröst!! Kul! Du är nöjd va? Tack!! :)
Gilla
Zinya

Zinya

Kvinna ·

Milou87 skrev:
Zinya skrev:
Tack så hemskt mycket! Vad skönt att höra.. Jag känner igen mig exakt i det du skriver med stelheten i armarna.. Jag tror man spänner axlarna också, så man måste påminna sig själv ibland att slappna av och dra ner armarna! Jag har också 410! :) du har jättefin form på dina bröst!! Kul! Du är nöjd va? Tack!! :)
Tack för dina fina ord! : ) Ja, jag är så oerhört nöjd och lycklig över mina bröst som blev vackrare än jag vågade tro, och jag har njutit av dem ända sedan op-dagen. Jag upplevde aldrig någon nämnvärd smärta, klarade mig helt på egen hand direkt efter op, kan träna obehindrat och har inte haft en enda komplikation. Är också väldigt nöjd med val av klinik eftersom jag hela vägen, ända sedan första telefonsamtalet för att boka konsultationstid hos sköterska har blivit så fint, professionellt, varmt, sakligt och trevligt bemött av alla jag mött vid Akademikliniken. Paolo har dessutom alltid svarat snabbt på frågor jag skickat via mejl. Den dagen det eventuellt blir dags för byte av implantat/uttag av implantat är det definitivt Akademikliniken jag kommer att vända mig till igen. Mina bröst känns som en naturlig del av mig, och jag går fortfarande och speglar mig + känner på dem flera gånger om dagen ; )
Gilla
Funderar78

Funderar78

Kvinna ·

Vad kul du la upp bilder. Har oxå saknat se mer i din storlek . Ska själv in och lägga in runt den storleken . Jätte fina bröst. Ser naturliga ut.
Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Funderar78 skrev:
Vad kul du la upp bilder. Har oxå saknat se mer i din storlek . Ska själv in och lägga in runt den storleken . Jätte fina bröst. Ser naturliga ut.
Ja det är svårt att hitta bilder här med små implantat! Dom flesta här på forumet lägger i mellan 300-500 har jag uppfattat det som. Tack :)
Gilla
Milou87

Milou87

Kvinna ·

Zinya skrev:
Milou87 skrev:
Zinya skrev:
Tack för dina fina ord! : ) Ja, jag är så oerhört nöjd och lycklig över mina bröst som blev vackrare än jag vågade tro, och jag har njutit av dem ända sedan op-dagen. Jag upplevde aldrig någon nämnvärd smärta, klarade mig helt på egen hand direkt efter op, kan träna obehindrat och har inte haft en enda komplikation. Är också väldigt nöjd med val av klinik eftersom jag hela vägen, ända sedan första telefonsamtalet för att boka konsultationstid hos sköterska har blivit så fint, professionellt, varmt, sakligt och trevligt bemött av alla jag mött vid Akademikliniken. Paolo har dessutom alltid svarat snabbt på frågor jag skickat via mejl. Den dagen det eventuellt blir dags för byte av implantat/uttag av implantat är det definitivt Akademikliniken jag kommer att vända mig till igen. Mina bröst känns som en naturlig del av mig, och jag går fortfarande och speglar mig + känner på dem flera gånger om dagen ; )
Så härligt!! Skönt att det varit så bekymmersfritt! Hoppas jag också får en fin läkning och är nyfiken på hur ärren kommer se ut! Jag tittar också hela tiden på mina, känns helknäppt att man helt plötsligt har bröst :p
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem