Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Nickole profilbild

Nickole

Kvinna ·

28 maj, 2020

Anatomiska 300cc

Bröstförstoring

Hej!! Jag funderar fram och tillbaka om storlek. Min kirurg rekommenderar 255cc till mig, men jag har velat mellan 255cc, 280cc och nu 300cc Anatomiska. Blir Anatomiska bröst större visiuellt än runda i putet? Ser ut så på mina 3D bilder. Har testat med 3dl ris och med kläder blir dem bra, stora men inte för mycket.. Är smal, storlek 34. Är det måttet på bröstkorgen som avgör om 300cc ser större ut på mig än på någon annan?? Har ni som valt den "mindre" storleken ändrat sig efteråt? 300cc är den stora storleken för mig. Jag vill att dem ska vara stora, men vill heller inte ha "upp pumpad" vulgärt intryck. Det är ju en hårfin gräns :) hjälp!!! KRAM!

16

Sortera efter

Orkidee

Kvinna ·

28 maj, 2020

Åh, jag är i lite samma dilemma.. Jag har gjort ristestet hemma och tyckte 300 cc kändes stort (!). Sedan gick jag på konsultation hos en kirurg som är "känd" för att ta i i nederkant, och han rekommenderade 350 cc anatomiska (trots min korta längd, jag är bara 154 lång). Men han menade att min bröstkorg var så pass bred så att jag kunde ha det utan att se "stor" ut...

Resonerade din kirurg något kring din bredd på bröstkorg?
Gilla

leimonen

Kvinna ·

28 maj, 2020

Hej! Jag är 158 och ganska smal! Nu har inte jag mentor implantat utan motiva ergonomix i profilen demi. Jag la in 320 cc och var på mitt återbesök och hamnade till min förvåning på en E kupa! Jag tycker inte alls att de visuellt ser så stora ut och tyckte nästan de var för små! Jag var helt platt innan
Gilla

Nickole

Kvinna ·

28 maj, 2020

Orkidee skrev:

Åh, jag är i lite samma dilemma.. Jag har gjort ristestet hemma och tyckte 300 cc kändes stort (!). Sedan gick jag på konsultation hos en kirurg som är "känd" för att ta i i nederkant, och han rekommenderade 350 cc anatomiska (trots min korta längd, jag är bara 154 lång). Men han menade att min bröstkorg var så pass bred så att jag kunde ha det utan att se "stor" ut...

Okej! Ja det verkar bero på bröstkorgens bredd hur resultatet ska bli. Jag har gått på en konsultation och ska gå på en till snart nu innan op. igen, glömde att ta mina mått men ska göra det nästa gång.. Kom bara ihåg att han sa att jag hade en liten bröstkorg och om inte jag minns fel så runt 10cm :) och han noterade även att på min kropp kommer implantaten se större ut. Men ska somsagt gå på en till så får skriva ner mina mått. För min del, hellre för stora än försmå. 55K vill jag ändå fått något för!
Gilla

Nickole

Kvinna ·

28 maj, 2020

leimonen skrev:

Hej! Jag är 158 och ganska smal! Nu har inte jag mentor implantat utan motiva ergonomix i profilen demi. Jag la in 320 cc och var på mitt återbesök och hamnade till min förvåning på en E kupa! Jag tycker inte alls att de visuellt ser så stora ut och tyckte nästan de var för små! Jag var helt platt innan

Okej fint! Sjukt vad skillnad är det är på vad man kan lägga in beroende på kropp och hur resultatet blir. Åh blir galen :)
Gilla

Orkidee

Kvinna ·

29 maj, 2020

Nickole skrev:

Orkidee skrev:

Okej! Ja det verkar bero på bröstkorgens bredd hur resultatet ska bli. Jag har gått på en konsultation och ska gå på en till snart nu innan op. igen, glömde att ta mina mått men ska göra det nästa gång..
Kom bara ihåg att han sa att jag hade en liten bröstkorg och om inte jag minns fel så runt 10cm :) och han noterade även att på min kropp kommer implantaten se större ut.

Men ska somsagt gå på en till så får skriva ner mina mått. För min del, hellre för stora än försmå. 55K vill jag ändå fått något för!

Då är det troligen därför han säger en cc storlek som är mindre än du tänkt dig. Jag har 12 i bröstbredd och är bredaxlad, så därav hamnar jag i ett högre cc-spann för att det ska se bra ut. Men I feel you att man vill ha ”valuta för pengarna” när man cashar ut så mycket ?.
Gilla

Nickole

Kvinna ·

08 jun, 2020

Norgirl skrev:

Anatomiske gir jo mer fylde i underpool mens runde gir mer jevn fylde i hele brystet. Jeg har hatt begge deler, har nå Motiva Ergonomix og er veldig fornøyd.

Tack för svar! :)
Gilla

Lissied

Kvinna ·

10 jun, 2020

Fick du svar på om anatomiska blir större i putet än runda? Vilken profil valde du? :) Och sista frågan, varför valde du anatomiska och inte ergonomix?
Gilla

Nickole

Kvinna ·

10 jun, 2020

Lissied skrev:

Fick du svar på om anatomiska blir större i putet än runda? Vilken profil valde du? :) Och sista frågan, varför valde du anatomiska och inte ergonomix?

Ja anatomiska blir större i putet och mer underboob, runda ger samma put både uppe som nere. Jag har inte op. mig än, ska göra det i september har jag "premiliär" bokat den 21. Hehe så ett tag till! Men kommer välja det "större" implantat till min kropp och därför ska jag välja medium så dem inte sitter för högt upp. Min kirurg sa att anatomiska kommer se finast ut på mig då jag är väldigt smal, ville ha en naturlig form men stora till min kropp. Mentor anatomiska blir "fastare" bröst och det har jag kommit fram till att jag vill ha, vill slippa gå med BH mellanåt och har en vän som har stora ergonomix och då måste hon ha BH hela tiden för att hålla dem på "plats" :) kram
Gilla

Nickole

Kvinna ·

10 jun, 2020

Norgirl skrev:

Varför tror du at du kan gå uten bh med anatomiske?

För att anatomiska håller formen, både liggandes som stående. Dem är fastare än runda implantat som är rörligare, som när man ligger ner så blir runda som naturligt bröst i formen. :)
Gilla

Nickole

Kvinna ·

11 jun, 2020

Norgirl skrev:

Hm ja men de har ofte en høg vikt og uten bh risikerer du både at huden strekker seg og at fickorna tøjs. Jeg gikk aldri uten bh m anatomiske, da hadde de forsvunnet ned i armhulen liggende.
Motiva Ergonomix sitter helt fint på kroppen så fremt kirurgen har gjort en god jobb m fickan :)

Okej det ska jag tänka på då. :) tänker någon gång ibland, annars bh utan bygel. Såklart :) jag hade säkert valt ergonomix om dem fanns i anatomisk form, runda blir ej fint på mig då jag skulle fått ett "boll" utseende då jag är benig i kroppen, då vill jag helst undvika det. :) kram
Gilla

Blondide

Kvinna ·

05 sep, 2020

Vilken bra förklaring! Nu blev jag nog säkrare på att jag valt rätt som planerar anatomiska eftersom jag har en väldigt "benig" bröstkorg och vill heller inte få 2bollar-effekten.
Gilla

Nickole

Kvinna ·

07 sep, 2020

Blondide skrev:

Vilken bra förklaring! Nu blev jag nog säkrare på att jag valt rätt som planerar anatomiska eftersom jag har en väldigt "benig" bröstkorg och vill heller inte få 2bollar-effekten.

Ja alla gillar olika! Dock ser det ut som att jag ändå kommer att få en rund klyfta trots droppformade. Men med runda hade dem blivit mer markantare såklart. :)
Gilla

Blondide

Kvinna ·

08 sep, 2020

Jaså hur ver du det? :)
Gilla

Nickole

Kvinna ·

08 sep, 2020

Blondide skrev:

Jaså hur ver du det? :)

Man får 3D bilder på Art clinic. :)
Gilla

Blondide

Kvinna ·

11 sep, 2020

Ja!! Syntes det bra? Jag ska tillbaka för att göra det, deras 3D maskin var tyvärr trasig när jag var på konsultationen. Trots att min kirurg inte tycker att den är super bra och nödvändig men kan ju vara kul att se endå.
Gilla

Michii

Kvinna ·

12 sep, 2020

Har samma dilemma. Är ganska lång o smal i kroppen och vill att resultatet ska bli så naturligt som möjligt. Funderar på 300 cc men velat fram o tillbaka. För ser ju så olika ut från person till person?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem