Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Ångest, blir 375 mentor hp för stor?

Bröstförstoring

Hej! Skulle ringa kliniken i går enligt avtal å bestämma storlek inför operation. Vi har pratat om storlekar mellan 350-400. Det har hänt ett missförstånd ( ingens fel, och jag klagar inte) men dom har beställt mentor proteser 375 och 400 hp till op. 400 känner jag blir för stort. Och nu är jag lite virrig och funderar på om 375 också blir för stort för mig. Jag är vel ca 75 B cupa nu. Och jag vill inte ha för stora bröst. Men heller inte för små... jag är 168 cm och väger ca 65kg. Är ganska bred axlat tycker jag. Dom flesta tycker vel inte att det blev för stort? Tror ni att det skulle passa min kropp? Bilder finns på min sida? Vad tycker ni, jag har typ panik nu :O

17

Sortera efter

dalkullann

dalkullann

Kvinna ·

Tror varken 375 eller 400cc blir för stort utifrån din längd/vikt.
Gilla
Linnea

Linnea

Kvinna ·

Jag är typ 10 cm kortare och 10 kg lättare och funderar på 375 cc HP, och jag vill inte heller ha för stort... Så tror faktiskt inte det kommer bli för stort på dig utan lagom. Hoppas verkligen det inte blir det på mig heller... Har ca 275 cc i egen vävnad.
Gilla
Sussi

Sussi

Kvinna ·

Med dina mått tycker jag inte det verkar bli för stort med 400! Jag som är rätt bredaxlad för min ringa längd på 154 cm hade 255 cc innan (B-kupa) valde 485 cc och de blev inte alls för stora. Bilder finns på min sida. Tvekar du mellan två storlekar så välj det större kan jag rekommendera dig.
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Å tack för svar ! Tror jag går för 375 cc. Fick bara då ekstemt panik för min tanke var mäst på 350. Det är jo inte stor skillnad men i mitt huvvud ble det panik ändå;) så ni tror det kommer gå da. Puhhh
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Sussi skrev:

Med dina mått tycker jag inte det verkar bli för stort med 400! Jag som är rätt bredaxlad för min ringa längd på 154 cm hade 255 cc innan (B-kupa) valde 485 cc och de blev inte alls för stora. Bilder finns på min sida. Tvekar du mellan två storlekar så välj det större kan jag rekommendera dig.

Takk för svar. Dina ser jo fantastiska ut! Inte alls för stora !
Gilla
Sussi

Sussi

Kvinna ·

Sajk skrev:

Sussi skrev:

Tack så mycket :) Vet inte hur mycket egen bröstvävnad du har för sånt spelar ju givetvis in. Jag hade i stort sett ingen egen bröstvävnad :( det var de gamla implantaten och lös hud efter graviditeten och amningen som gav mig en liten B-kupa.. Så det är nog därför mina bröst inte ser för stora ut nu.
Gilla
jynx_

jynx_

Kvinna ·

Jag har lite av samma problem... Allas råd jag har hört är att man alltid ska ta större och min läkare sa till mig att om jag vill ha 375, så kan jag lika gärna ta 400 för det skiljer typ 2 msk. Tänker man på det så, så låter det inte alls mycket! Det känns säkert bättre när du fått provat implantaten igen innan op och ser det framför dig.
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

jynx_ skrev:

Jag har lite av samma problem... Allas råd jag har hört är att man alltid ska ta större och min läkare sa till mig att om jag vill ha 375, så kan jag lika gärna ta 400 för det skiljer typ 2 msk. Tänker man på det så, så låter det inte alls mycket! Det känns säkert bättre när du fått provat implantaten igen innan op och ser det framför dig.

Jag eller hur. 2 msk är ju inget. Det har du nog rätt i :)
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Sussi skrev:

Sajk skrev:

Sussi skrev:

Tack så mycket :) Vet inte hur mycket egen bröstvävnad du har för sånt spelar ju givetvis in. Jag hade i stort sett ingen egen bröstvävnad :( det var de gamla implantaten och lös hud efter graviditeten och amningen som gav mig en liten B-kupa.. Så det är nog därför mina bröst inte ser för stora ut nu.

Inte så jättemycket tror jag. Har gjort bröstlyft och det är inte så mycket kvar. Finns bilder på min sida. Tror det nog blir helt okei :)
Gilla
Zeke1

Zeke1

Kvinna ·

Hejsan! Tror absolut inte att det blir för stort :) Jag hade bestämt mig för 350cc men tog 400 i sista stund o det har jag definitivt inte ångrat! Är nog ganska exakt i din storlek jag med. I början när allt var svullet fick jag en chock o tänkte det här är bara för stort, men när svullnaden lagt sig så blev jag helnöjd. Idag snart ett år efter kan jag ibland önska att jag tatt i lite till.
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Som tidigare skrivit så är det inte så stor skillnad mellan 375cc och 400cc, men jag tror inte att någotdera kommer att se för stort ut, det handlar mer om vad du är ute efter för resultat och vad du upplever som stort. Vissa tycker att 300cc är gigantiskt medan andra tycker att 500 känns litet :P Jag har 500cc och är ungefär samma längd/vikt som dig. Jag var ute efter stora bröst men inte för stora om man säger så och jag tycker att den storleken passar mig, så tror absolut att 375/400 passar dig ;) :)
Gilla
Sussi

Sussi

Kvinna ·

Sajk skrev:

Sussi skrev:

Sajk skrev:

Sussi skrev:

Inte så jättemycket tror jag. Har gjort bröstlyft och det är inte så mycket kvar. Finns bilder på min sida. Tror det nog blir helt okei :)

Tror du har lite mer egen vävnad än vad jag hade.. på min förebild är ju det enda lilla som fyller ut de gamla implantaten . Jag tror 400 kommer bli superfint på dig!! Och som sagt det skiljer ju inte alls så mycket mellan de två storlekarna du funderar på :) efter svullnaden har lagt sig och brösten fått sin slutgiltiga form är jag bombsäker på att du inte kommer ångra ditt storleksval om det blir 400 :) ser fram emot att se resultatet! Du får hålla oss uppdaterade :) p.s nästa gång det blir dags för implantatbyte kommer jag nog gå över 500 cc om det får plats :)
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Tack så mycket för svar, alla som har svarat! Jag kjänner mig mycket lugnare nu ! Gott å få höra andras erfarenheter med ungefär samma storlek. Tack tack tack :D
Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

Hur gick det vilken stl valde du och blev du nöjd med resultatet?
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Appenzeller skrev:

Hur gick det vilken stl valde du och blev du nöjd med resultatet?

Jag tror jag tar 375 operationen är inte för 8 mars :)
Gilla
Appenzeller

Appenzeller

Kvinna ·

Vad spännande. Det är ju inte långt kvar :-) Ska på konsultation 3 mars. Nervöst. Svårt det där med storlek. Har ju nästintill obefintliga bröst nu.
Gilla
Sajk

Sajk

Kvinna ·

Appenzeller skrev:

Vad spännande. Det är ju inte långt kvar :-)
Ska på konsultation 3 mars. Nervöst. Svårt det där med storlek. Har ju nästintill obefintliga bröst nu.

NeJag det är snart. Inte länge till för dig! Hva önskar du?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem