Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Andrealima1 profilbild

Andrealima1

Kvinna ·

24 okt, 2019

ANKARLYFT 23okt 2019 konstigt resultat

Andra bröstoperationer

Jag har precis kommit hem efter att ha gjort ett ankarlyft på Art Clinic i Sthlm. Jag vet inte om ja ska skratta eller gråta. Det högra bröstet med vårtan putar utåt å ser rätt okej ut. Det vänstra bröstet ser knöligt å buckligt ut å platt på insidan av kanten å formligt på utsidan. Personalen sa att ja inte skulle oroa mig å att d skulle lägga sig å om inte skulle vi korrigera det sen. Är detta vanligt eller är jag den enda? Känner mig misslyckad som person å att jag förstört mina bröst. Ja skulle hellre haft hängbröst som ändå va rätt fina än att kanske se missbildad ut. Snälla nån hjälp mig m era erfarenheter

16

Sortera efter

TyTy

Kvinna ·

24 okt, 2019

Djupa andetag nu! Inte ens rena bröstförstoringar ser bra ut direkt efter op, och du har ju även gjort lyft. Visserligen har jag sett exempel här på forumet där det inte blivit bra efter några månader och behövs korrats, men de flesta blir jättefina, men det tar lite tid. Kanske kan det hjälpa att kika igenom bilder på andra som gjort lyft med implantat och kika hur de såg ut direkt efter op mot några månader senare? Då kan du ju få en uppfattning om ditt läge påminner om någon av deras för att skaffa dig ett hum iaf? Du har inte en bild på hur det ser ut idag?
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

24 okt, 2019

Hej, jag har gjorde samma op som du för ca 4 mån sen. Själv tittade jag inte på mina bröst(iaf inte utan kompresserna) förrän efter 2 veckor på ÅB(klarade inte av det psykiskt!) så kan inte säga om mina såg ut som du beskriver. Däremot var brösten helt olika i sin läkning och utseende. Det är ju svårt att säga "varför" det ser ut så så nära inpå op, så vänta tills du ska på återbesöket och prata med sköterskan då!
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

24 okt, 2019

Hej. Tack för ert svar å stöd. Lägger ut bilder nu. Finns att se på min sida. Den högra är som sagt inget fel på utan den vänstra som jag tycker är missbildat. Till saken hör att jag är orolig som person när det kommer till min kropp och har svårt att lugna mig några veckor utan det jag ser som ja gjorde imorse en dag efter operationen e något som jag sen ser framför mig kommer förbli för evigt. Jag vet ju att det är svullet å läkningen tar tid. Men ja e ändå skiträdd att det ska förbli såhär ändå
Gilla

Linska

Kvinna ·

25 okt, 2019

Hej! Jag gjorde ett bröstlyft med implantat samt korrigering av ärr efter kejsarsnitt igår (24/10-19), samma läkare. Jag fick se brösten i spegeln i samband med att stödbh provades ut. Jag reagerade på att bröstvårtorna inte satt symmetriskt. Blev lugnad med att det kommer se helt annorlunda ut när svullnaden lagt sig och brösten fått sjunka lite. Jag kan liksom du stressa upp mig över sånt men har bestämt mig för att låta läkningen ha sin gång och lite på Ailis kompetens. Hoppas allt blir fint! Kram
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

25 okt, 2019

@Linska gjorde du operationen hos Aili oxkså? Då måste ja sett dig på morgonen när ja gick hem för ja skrevs ut 08 igår morse. Ja fick aldrig prova ut nån stödbh framför någon spegel? Ja vaknade med en bh på mig. Det enda som va va att på kvällen den 23 kom Aili och pratade med mig. Dagen efter den 24 vid 7.30 så tog dom av mig bh-n å Bitte förband. Då såg ja att det vänstra bröstet va buckligt. Fick ingen spegel att titta i dock. Hon sa att mitt vänstra va större än det högra och därför hade hon fått arbeta mer med vänster än höger å därav att det såg knöligt ut. Men som du sa hon att det skulle lägga sig. Ja har aldrig upplevt den känsligheten med min kropp som jag gjort när ja kom hem från operationen: Klart jag vet att bröstlyft å inlägg är en stor påfrestande operation för kroppen. Men visste inte att ja skulle reagera så starkt av att se hur det såg ut. Brösten e nästan svarta just nu av blåmärkena.
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

25 okt, 2019

BoobFlower. Fick du såna blåmärken som jag.? Elelr inte samma men fick du också blåmärken? Mena mina blåmärken e ju enorma
Gilla

BoobFlower

Kvinna ·

25 okt, 2019

Andrealima1 skrev:

BoobFlower. Fick du såna blåmärken som jag.? Elelr inte samma men fick du också blåmärken? Mena mina blåmärken e ju enorma

Nej, mina var inte sådär mörka. Kan du mejla bilder till kliniken? Ifall det kan vara blodansamling eller bara blåmärke är bra att få reda på! Själva bröstvårtan ser normal ut i färgen. Brukar du få blåmärken lätt? Oavsett så visa för kirurgen eller sköterska på kliniken via mejl. :-) Jag menade inte att förminska din oro med tidigare inlägg, självklart är det oroligt och känsligt med en stor op! <3
Gilla

Linska

Kvinna ·

25 okt, 2019

@Andrealima1: Vi måste precis gått om varandra. Jag kom till kliniken kl 7 och kom in på operationssalen strax efter 7.30. Jag hade Aili som kirurg jag med. Jag har vågat mig på att kolla in brösten idag och det är ingen skillnad från igår. Höger är jättefint (för att vara nyopererat) men vänster är mindre och bröstvårtan sitter lägre och pekar liksom lite neråt. När jag pratade med Aili igår sa hon samma sak till mig, att hon hade fått jobba mer på det högra bröstet och att det därför kunde vara mer svullet. Jag känner mig också stressad över att det kommer vara såhär för alltid. ? Vi får försöka stötta varandra i att ta det lugnt och ha tålamod. ❤️ När har du fått din återbesökstid?
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

25 okt, 2019

@Linska hade du långt blont hår eller kort hår? Såg en tjej som Aili gick in med å så hade hon en kamera på axeln. Alltså Aili. Ja får lite ont i magen när hon har sagt samma sak till mig som hon sagt till dig. Ja ska tillbaka den 31a okt på torsdag nästa vecka. Då ska ja träffa en sköterska å inte Aili. Tror d e omläggning av tejpen då. Samma sak för mig mitt högra bröst e fint. Det vänstra e inte alls okej. Vet inte vad hon gjort men ja e helt blåslagen nästintill. Brösten e verkligen stenhårda dessutom men personalen sa igår morse att d kändes mjukt å fint. Ja vet inte riktigt hur dom bedömde det. Sen frågade ja varför mitt vänstra bröst som du kan se bland mina bilder här i min profil va/är plattare å mer missformat än det högra. Å då sa Aili att mitt vänstra bröst va lite större än det högra å att hon därför hade fått arbeta lite mer med det vänstra. En att det skulle rätta till sig. Min bröstvårta på vänster sida existerar egentligen inte utan är liksom nästan bara hud vårtan. Medans på höger så putar bröstet ut lite å vårtan putar ut. Försökt ta en isbit på lagt mot vänster bröstvårta för att se om vårtan ska dra ihop sig men det händer ingenting alls. Kan låta stört men ja har alltid haft fina vårtor å nu har ja ingen alls på vänster typ. Ja ska dit den 31a å hoppas att ja kan se någon skillnad från dag 1 till då. Ja e ändå glad att jag tog bilder igår dagen efter direkt på morgonen för då kan ja liksom jämföra vecka efter vecka. Men just nu så e mina bröst stenhårda. Ömmar. Svullna. Blåsvarta av blåmärken. Undersidan på vänster bröst ser helt missbildat ut bokstavligt talat. Just i detta nu känner jag helt ärligt att jag begått mitt livs största misstag å kastat 90.800kr rätt åt helvete å betalat för att få mina bröst förstörda Men ja ska hålla ut å se va som händer. Om det är något jag kan korrigera tids nog. Eller om ja helt enkelt får skämmas över mig själv å mitt beslut. Ja vet inte just nu har ja tappat hoppet å glädjen över operationen lite.
Gilla

Linska

Kvinna ·

26 okt, 2019

@Andrealima1 Åh, jag riktigt känner din ångest när jag läser vad du skriver. Jag har bara novis-medlemskap så jag kan inte kolla på några bilder än tyvärr. Jag har inte heller kollat in så mycket bilder tidigare heller så jag har ingen aning om vad som är vanligt eller "normalt". Jag har just nu inga blåmärken själv men efter operationer är det ju inte ovanligt att man får det. Eller misstänker du att det skulle kunna vara en inre blödning som uppkommit efter operationen? Gällande mina bröst så kan jag mer konstatera att de inte ser riktigt likadana ut. Höger är lite större och högre, bröstvårtan är mer "uppnosig". Bröstet är typ som jag vill ha det. Vänster är inte direkt fult eller så men jag hade gärna velat att det såg ut som det högra. Underpoolens form på båda brösten är kantig och lite platt men så har jag förstått att det ser ut i början efter ett ankarlyft. Jag tror verkligen inte att varken du eller jag behöver oroa oss så mycket som vi gör (för mig är det absolut värst på kvällen/natten men så är det alltid för mig). Jag pratade med en kompis igår som gjorde samma typ av operation för några år sedan. Vid efterkontrollen konstaterade hon och läkaren (också Art Clinic Uppsala men en annan kirurg) att bröstvårtorna inte satt symmetriskt. Det gjordes då en korrigering och det var inte alls ett lika stort ingrepp utan betydligt enklare. Efter korrigeringen var hon nöjd. Mina bröst var verkligen ingen fager syn innan operationen så jag försöker tänka att det ändå inte kan blir värre än det var då. Just det ja, gällande om vi "sågs" på AC i torsdags: jag har långt blont hår. :) Har också rosa slingor i underhåret men det syns inte alltid. Det kan mycket väl varit mig du såg för efter att Aili fotat och ritat på mig så följde hon mig till toaletten. :) Jag ska också på återbesök 31/10, jag ska vara där klockan 9, vilken tid har du? Egentligen hade det varit lättare att ta detta via DM men jag kan inte skriva så heller som novis-medlem.
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

26 okt, 2019

@Linska ska du träffa sköterskan eller Aili på torsdag morgon??
Gilla

Linska

Kvinna ·

26 okt, 2019

@Andrealima1 Jag ska träffa sköterska. Tänker att dom nog också ser väldigt många post op-bröst så man kan säkert fråga en del. Det borde ju inte vara omöjligt för dig att få en konsultationstid hos Aili heller? Innan operationen så gick det fint att få ytterligare konsultation kostnadsfritt, det borde gälla efteråt också? För visst ska du också träffa sköterska?
Gilla

Oatman

Kvinna ·

27 okt, 2019

Hej! Gjorde ett bröstlyft den 24e och mina bröst har inte heller fått sin rätta form än. Nu kan jag inte se bilder här på forumet så jag vet inte hur dina ser ut, men innan jag opererade mig kollade jag på massor av operationsberättelser på realself.com och insåg hur viktigt det är med tålamod och hur konstigt det än ser ut i början så blir det såå mycket bättre med tiden. Därför va jag helt lugn när jag såg att mina bröst såg buckliga ut. Kolla på andras op-berättelser å jämför ärr och form från de första dagarna efter op till några månader. Det lugnade mig allafall :-)
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

03 nov, 2019

Hur har det gått för dig??
Gilla

Andrealima1

Kvinna ·

03 nov, 2019

Oatman skrev:

Hej! Gjorde ett bröstlyft den 24e och mina bröst har inte heller fått sin rätta form än. Nu kan jag inte se bilder här på forumet så jag vet inte hur dina ser ut, men innan jag opererade mig kollade jag på massor av operationsberättelser på realself.com och insåg hur viktigt det är med tålamod och hur konstigt det än ser ut i början så blir det såå mycket bättre med tiden. Därför va jag helt lugn när jag såg att mina bröst såg buckliga ut. Kolla på andras op-berättelser å jämför ärr och form från de första dagarna efter op till några månader. Det lugnade mig allafall :-)

Hur har det gått för dig? Såg dina bilder. Riktigt snygga. Dom ska du va super nöjd med. Kram
Gilla

Oatman

Kvinna ·

04 nov, 2019

Tack så mycket! Tror det går bra än så länge. Har återbesök på fredag så kommer se ärren då. Har försökt tjuvkika lite men rev upp såren när jag försökte ta bort tejpen så kände att jag inte ska pilla något innan återbesöket. Vad sa sköterskan till dig angående såret på vä bröst? Är det torkat blod som är mörkt? Hur känns formen nu? Annars ser de ju hur fina ut som helst!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem