Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Blueski

Blueski

Kvinna ·

Äntligen slipper jag mina dubbeltuttar! *Bilder* Byte 310 bakom till 560 framför.

Bröstförstoring

Nu har det bara gått några dagar men jag är redan så nöjd och glad att mina fula dubbeltuttar med ful muskelpåverkan nu är borta! Återstå att se om jag får rippling istället, men det kan jag leva med isåfall. Storleken känns också mycket bättre, då jag tyckte att mina gamla var för små redan från början.

Opererades i torsdags av Patrik Höijer på L&E och jag velade länge före op om placering osv. Patrik sa att han skulle se under op om det gick att lägga min muskel bättre/högre upp så att den inte drog upp bröstet som den gjorde tidigare, men ändå täckte lite då jag har tunn hud och lite egen vävnad. Men det visade sig att mina muskelfästen var avskurna i klyftan, vilket hade fått muskeln att lägga sig åt fel håll över bröstet och troligtvis var orsaken till den deformitet jag hade. Så det blev framför istället, vilket nu känns mycket bra. :)

Jag orkar inte vara upprörd över mina tidigare kirurgers dåliga jobb just nu, är bara glad över mina nya boobs. 😀

En till överraskning var att det ena gamla implantatet var trasigt... Det var McGahn (Allergan) anatomiska, vilka ska vara de mest hållbara vad jag vet. Patrik sa att han inte sett sådana skador på ett sånt implantat tidigare, han skulle kontakta tillverkaren och se vad de säger.

Lite svullen och mörbultad på bilderna, från dagen efter op. Dock redan snyggare än de gamla.👍

24

Sortera efter

Fia-lisa

Fia-lisa

Kvinna ·

Hej! Jag är ny på sidan så jag ser inte några bilder ännu. Skulle varit intressant att se då jag tror att jag har samma sak som du. Det är två veckor sedan min bröstoperation. 350 bakom muskeln. När jag spänner mina bröstmuskler, vilket jag tyvärr gör såfort jag rör mig. Tex tar mig ur soffan, rätar upp mig till sittandes i sängen osv, så spänner muskeln över brösten nertill och gör att dom blir som tvådelade och skjuts upp ordentligt mot armhålan. Obehagligt är det och jag är rädd för att musklerna ska trycka ut brösten ännu mer åt sidorna så att klyftan blir jättebred. Var det så för dig eller tror du jag kan leva med det?
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

hej önskar att jag kunde hjälpa dig men jag har inte opat mig än tyvärr :)

Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Blueski skrev:

Smileon skrev:
Förresten, jag blev nyfiken på din typ av implantat... vad står det på korten du fick med implantatsnamnen? Undrar om vi har exakt samma.

Kollade nu, mina heter 30622 560 HI

Om du har vanliga texturerade, inte skum-varianten som jag har, borde dina heta 20622 istället. :)

Stämmer! 20622 står det. Tack för att du kollade. :) Du får berätta sen hur du upplever dina "specialare" då! Jag är nöjd med Silimed än så länge, inte en tillstymmelse till rippling (än, peppar peppar), och visst är de fastare, men inte så att det stör tycker jag.
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Fia-lisa skrev:
Hej! Jag är ny på sidan så jag ser inte några bilder ännu. Skulle varit intressant att se då jag tror att jag har samma sak som du. Det är två veckor sedan min bröstoperation. 350 bakom muskeln. När jag spänner mina bröstmuskler, vilket jag tyvärr gör såfort jag rör mig. Tex tar mig ur soffan, rätar upp mig till sittandes i sängen osv, så spänner muskeln över brösten nertill och gör att dom blir som tvådelade och skjuts upp ordentligt mot armhålan. Obehagligt är det och jag är rädd för att musklerna ska trycka ut brösten ännu mer åt sidorna så att klyftan blir jättebred. Var det så för dig eller tror du jag kan leva med det?
Usch då, det där låter som muskelpåverkan/MFD. Läs mer om det uppe under "Av intresse" -> "Komplikationer vid bröstförstoring". Ska absolut inte behöva vara så, kontakta din kirurg tycker jag.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem