Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Aet profilbild

Aet

Kvinna ·

20 jan, 2020

Är 220cc minsta storleken???

Bröstförstoring

Har jag förstått detta rätt...? Min bröjag stbredd är 11,5cm och Har kommit fram till att jag vill ha Motiva Ergonomix mini 220cc (11cm). Stämmer det då att 220cc är minsta storleken jag kan ha? Om jag väljer 185cc så blir implantatet 10,5cm, och smalare ju mindre cc. Tänker jag rätt? Provade 2,2dl couscous i nylonstrumpa och det känns såå stort!

3

Sortera efter

Jkagdn

Kvinna ·

21 jan, 2020

Du -kan- ha mindre men som min kirurg förklarade det så ju mindre breda man väljer desto mer vindögt utseende kommer brösten få. Det är mer en estetisk sak som ögat uppfattar men som man inte riktigt kan sätta fingret på. Man kommer liksom inte säga att Oj nu blev brösten vindögda bara för att du går ner en viss bredd men ju mer du går ner från din ”optimala” bredd desto mer ökar risken. Tänk även på att lite av de 220 försvinner under bröstmuskeln om du sätter de där. Sätter du utanpå muskeln så ökar risken för att implantatkanterna syns. Jag tycker även att du ska gå runt med dem i en hel dag, med kläder på. Är man platt (som jag tex) så känns allt stort i förhållande och det tar ett tag för en själv att vänja sig. Hoppas detta hjälper något :)
Gilla

Syltan

Kvinna ·

21 jan, 2020

Tycker du ska lita på din kirurg där, och en påse ris utanpå kroppen är inte helt tillförlitligt.
Gilla

Aet

Kvinna ·

21 jan, 2020

Tack snälla för svar!!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem