Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Alexandra1674

Alexandra1674

Kvinna ·

Är 300cc stort för en liten nätt tjej som mig?

Bröstförstoring

Hej alla! Jag har en vecka kvar till min operation. Är sjukt nervös. Har läst om bröstförstoringar nu varje kväll om allt möjligt och så klart så Börjar man ju tvivla på om man valt rätt, och komplikationer och allt möjligt. Vad tror ni, jag är en väldigt smal tjej. Liten och nätt. Har just nu två Urammade knappt a kupor. ( är ganska platt med andra ord) och jag har valt att Lägga in mentor, runda 300cc high profile. Blir det för stort? det är så svårt! Man vill ju att det ska bli bra :p

16

Sortera efter

SASVE355

SASVE355

Kvinna ·

Alexandra1674 skrev:
Hej alla! Jag har en vecka kvar till min operation. Är sjukt nervös. Har läst om bröstförstoringar nu varje kväll om allt möjligt och så klart så Börjar man ju tvivla på om man valt rätt, och komplikationer och allt möjligt. Vad tror ni, jag är en väldigt smal tjej. Liten och nätt. Har just nu två Urammade knappt a kupor. ( är ganska platt med andra ord) och jag har valt att Lägga in mentor, runda 300cc high profile. Blir det för stort? det är så svårt! Man vill ju att det ska bli bra :p
Jag är också liten och relativt nätt och jag ska lägga in 355, det tyckte läkaren var lagom för mig utan att det ser konstigt ut :) tror man ska lita på läkaren de brukar ha rätt för sig :D
Gilla
Nas

Nas

Kvinna ·

Hej Jag tror inte det blir för stort. Jag w liten av nig oxå vägde 44.5 när jag op o la 334 resp 355 mp. Hsr ju gptt upp ti 48 nu under dessa 3 veckir o tycker att det sittet perfekt ff lite flr stora men scullnaden hpller på gå ner. Du fpr känna efter men personligenså tycker jag det låter ok. Det ser stort ut naket kanske men inte med kläder pp. Det knr se gur fint som helst.
Gilla
MissPS

MissPS

Kvinna ·

Allt beror på din kroppstyp, hur mkt bröst du har nu och vad du vill uppnå...

Det är så svårt det där då det är individuellt....300 kan se stort på en annan "liten tjej" men se bra ut på en lika lång tjej...
Jag är 154cm och testade lite olika då läkaren tyckte att 300cc skulle se stort ut på mig då jag inte vill se "bystig" ut utan hitta något mer passande för mig och min kropp så jag kör på 280cc...

Välj i lugn och ro och utgå endast ifrån din kropp och tycke, det kommer säkert passa dig jättebra ska du se :) 
Gilla
Alexandra1674

Alexandra1674

Kvinna ·

Min läkare sa att eftersom jag inte har så mycket vävnad själv så kommer jag att få rippling, och att Implantaten kommer att flytta lite på sig nör jag spänner bröstmusklerna, och ju större Jag tar ju mer Kommer det bli. Men han sa att 300cc skulle funka men jag bör ej ta större. jag hoppas Du har rätt att Man ska lita på läkaren, Och att han har rätt att det blir bra med 300cc haha :D man blir ju galen av väntan inför operationen, vill bara Få det gjort nu!
Gilla
Alexandra1674

Alexandra1674

Kvinna ·

Tack för att du får mig att bli lite possetiv till detta igen haha! Jag hoppas det blir bra :)
Gilla
lill a

lill a

Kvinna ·

Förlåt om jag kapar din tråd lite här men jag kan inte starta en egen tråd och jag har ungefär samma fråga som du. Jag är 155 cm lång och väger ca 43-44kg. Min kirurg föreslog minst 275-295 cc först. Sedan skickade jag bilder på Diazdilya (på instagram) för det är ett önskat utseende och då tyckte han 325-350cc. Jag är rädd att det blir för stort och funderar nu på 300cc. Är det någon av er som har 300cc som kanske har liknande mått som mig? (plus minus 10 cm eller 10 kg). Jag har inga bröst alls i princip i dagsläget.

Tror ni 300cc blir för stort? Jag gjorde ristestet med vad som skulle motsvara 325cc och det kändes inte alls bra medan motsvarande 300cc kändes OK. Så svårt att bestämma! :(

Jag vill ju ha bröst men också kunna klä ner dem på jobbet.

HJÄÄÄÄLP MIIIIG :D

Gilla
TinyButMighty

TinyButMighty

Kvinna ·

Jag la in 375cc och det passar mig perfekt. Häng inte upp dig så mkt på antalet cc, utan gå istället efter hur det känns och ser ut när du provar ut :) Det kommer bli hur bra som helst ska du se! Lycka till :D

Gilla
Essy

Essy

Kvinna ·

Hej tjejen, grattis till beslutet till nya bröst!

gör ristestet, sätt på dig lite kläder, en topp så du har ett hum om hur det ser ut. 

Jag är 170cm och väger 54 kilo och jag lade in 500/550cc. Stort i bikini och om jag använder bh som framhäver. Använder jag vanlig T-shirt eller så syns det inte. 

Jag personligen skulle hellre ha 50-100cc för mycket än ett par bröst som kostat tiotusentals kronor och man tycker fortfarande att dom är för små! Det var ju liksom det man ville komma ifrån... 

Sedan är dom svullna i början, sedan ger ju huden med sig och de hänger ner sig fint. 

Lycka till!

Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Om du vill ha naturligt resultat och inte för stort ska du absolut inte väjla större, 300CC kommer nog bli suveränt! 

Gilla
lill a

lill a

Kvinna ·

Ja jag tror att 300 absolut är max för mig faktiskt :)

Gilla
leleila

leleila

Kvinna ·

Tror det kommer bli jättefint! Har en vän som också är väldigt nätt och liten som har 300cc och det blev jättesnyggt. Det är ju väldigt individuellt, men tror du kommer bli superfin :) 

Gilla
Cupcake_

Cupcake_

Kvinna ·

Hej! Hoppar in lite här.. Jag är 165 cm och väger ca 55 kg, pendlar dock så ibland kan vågen visa upp mot 56-58 kg. Iaf, har väl ganska normal kroppsbyggnad. Och små urammade A-kupor. Var på konsultation idag och kirurgen vill stoppa in 450-500 cc bakom bröstmuskeln och göra ett bröstlyft för hon tycker att jag har hängande bröst, visst lite hängiga kanske dom är men fan inte så pass så att ett bröstlyft behövs tycker jag iaf. Är helt förstörd nu, var inte alls beredd på ett lyft och 450-500 cc tycker jag känns för stort men hon menar att det "försvinner" lite av volymen under muskeln. Jag sa att jag vill ha bröst som pasaar min kropp, och inga fotbollar. Kalaset kommer sluta på 64.000 :- ist för 42.000 som jag var beredd på och har råd med. Har bokat tid hos en annan kirurg nu för att jag vill ha en second opinion, för det här kändes inte okej riktigt.. Är det någon mer som en kirurg sagt att man behöver göra ett lyft fast man själv inte alls trott det?

Gilla
dolores88

dolores88

Man ·

Jag gjorde en bröstförstoring för lite drygt 3,5 vecka sedan och la in 400cc framför muskeln. Jag är själv ganska liten och smalt byggd, 156cm och pendlar mellan 46-48kg. På mig vart brösten jättebra! Ser inte alls för stora ut utan ser naturliga ut, vilket var mitt mål.

Vet inte om det hjälper att jag hade bättre förutsättningar då jag har haft rätt stora bröst innan men efter graviditet och amning förlorade dom sin volym. Så jag hade ju tillräckligt mycket med vävnad för att klara av den storleken. Så nu är brösten ungefär lika stora som innan jag fick barn - fast lite mer fasta :)

Så storlek på inplantat kan variera enormt beroende på vilka förutsättningar man har. 

Gilla
Whatever

Whatever

Kvinna ·

Cupcake_ skrev:

Hej! Hoppar in lite här.. Jag är 165 cm och väger ca 55 kg, pendlar dock så ibland kan vågen visa upp mot 56-58 kg. Iaf, har väl ganska normal kroppsbyggnad. Och små urammade A-kupor. Var på konsultation idag och kirurgen vill stoppa in 450-500 cc bakom bröstmuskeln och göra ett bröstlyft för hon tycker att jag har hängande bröst, visst lite hängiga kanske dom är men fan inte så pass så att ett bröstlyft behövs tycker jag iaf. Är helt förstörd nu, var inte alls beredd på ett lyft och 450-500 cc tycker jag känns för stort men hon menar att det "försvinner" lite av volymen under muskeln. Jag sa att jag vill ha bröst som pasaar min kropp, och inga fotbollar. Kalaset kommer sluta på 64.000 :- ist för 42.000 som jag var beredd på och har råd med. Har bokat tid hos en annan kirurg nu för att jag vill ha en second opinion, för det här kändes inte okej riktigt.. Är det någon mer som en kirurg sagt att man behöver göra ett lyft fast man själv inte alls trott det?

Storleken på implantat behöver inte alls bli så hemskt stort som man kan tro. Jag är lite längre och tyngre än dig och skall lägga in 590 ultra high profil för att framförallt slippa lyft då jag har på gränsen. 

Du kan själv mäta från halsgropen till bröstvårtan för att se 22-23 cm är det som brukar vara gränsen till lyft. Hur bröstvårtan sitter på bröstet spelar också roll, sitter den mitt på eller pekar dom nedåt? 

Men att träffa flera kirurger är absolut inte fel, läs på om vilka som är bra i dit område. Finns mycket att läsa här på forumet.

Hoppas detta hjälper dig på något vis :)

Gilla
lill a

lill a

Kvinna ·

Åh det är ju så svårt! Är rädd att se "tjock" ut då jag är så kort och ja. Svårt att förklara! Ush den här biten är jobbig haha!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag är 162 cm lång, har typ B / C kupa i dagsläget, pendar dock lite beroende på vart i cykeln. Lätt att set tjock ut när man är kort så skulle inte gå för stort utan satsa mer på en perfekt form :) 

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem