Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gullviva profilbild

gullviva

Kvinna ·

13 jan, 2012

är 350cc litet?

Bröstförstoring

Jag har väl 70A i strl nu, ibland  70B í butiker som H&M.  Jag har inte varit på konsultation än, ska dit på torsdag. Men innan jag började läsa här hade jag tänkt mig 350 cc, har en kompis som har lagt in 425cc och när vi pratade sa hon att jag är alldeles för smal för att lägga i så mycket. Jag vill ha hög profil och bryr mig inte så mycket om det ser naturligt ut eller inte. Och jag vill ha stora. Inte Pamela Andersson men ändå stora. Tänker mig en liten D, visuellt (det tycker jag är stort).

Men när man läser här verkar det som att tjejer lägger in betydligt mer. Och 425 anser inte många är mycket här eller? Blir jätte nojjig för jag vill inte göra "för små". Jag är ca 172 och rätt liten och nätt, har väl strl XS ovantill och S nedtill. Man ser både revben och bröstben på mig. Tror ni att 350 innanför bröstmuskeln kommer bli stort på mig eller inte? När jag gjorde ristestet såg det jätte lite ut :( kan tillägga att jag har fasta och lite breda bröst som jag tycker är snygga framifrån men från sidan är dom helt platta!! :(

7

Sortera efter

Rosamoln

Kvinna ·

13 jan, 2012

Jag vill nog varna lite att många blir fort storleksblinda;) Och märkt att många är det här inne;)

Allt handlar ju om vad du själv är ute efter. Jag började med och vilja ha 300cc från början;) Men efter jag hängt här inne ett tag, och jag ville ju faktiskt ha STORA bröst landade jag tillslut på och lägga in 550 cc som var max tydligen när op. var klar. Idag känner jag fortfarande att det är lite för stort för mig. Hade nog varit helt nöjd vid 450 cc. Men kommer säkert vänja mig tillslut:)

Men som sagt här inne tycker ingen att mina bröst är gigantiska, utan bara lagom. Sen i verkligheten chockas min omgivning haha! Och bilderna ljuger inte så enligt mig. Så lite skillnad;)

Gilla

Marina

Kvinna ·

13 jan, 2012

Jag tror det blir ungefär vad du beskriver att du vill ha, om du är nätt.

Långa tjejer kan generellt öka lite på volymen, så tyckte du ristestet såg litet ut kan du ju pröva med lite mer. Men det är också lättare att framhäva än dölja om man vill det, så beroende på hur bekväm man känner sig med att det syns tydligt att man är opererad, kan man ju välja lite olika.

Om du redan vet att du vill ha hög profil, kanske du ska utgå ifrån din bröstbredd och se vad du kan välja mellan, och vilken klyftbredd de ger?

Och ju större implantat, desto mer yta ska din egen vävnad ju räcka till att täcka. Rådgör även med kirurgen som SETT dina bröst innan du tar ett definitivt beslut.

Gilla

myplasticboobs

Kvinna ·

13 jan, 2012

Så länge din kompis inte mätt din bröstbredd så kan hon ointe yttra sig om hur mycket du kan lägga i. Detta kommer din kirurg att berätta för dig. Tycker du skall be att få testa lite olika storlekar på konsultationen, och sen ser du där vilken du tycker om. Och häng inte upp dig på hur många cc det är utan ser det bra ut så gå efter det istället :)

Jag tänkte först bara lägga i 225 cc. Fick testa 320 cc på min konsultation, tycker dom kändes bra och tappade hakan när han berättade hur många cc det var jag valt ut. Men det blev bra nu tycker jag :) Kunde t.o.m tagit lite större, blir nog större efter barn :)

Gilla

via_dolorosa

Kvinna ·

13 jan, 2012

Jag tycker du har fått väldigt kloka råd här ovan, ta till dig av dem.

Tänk noga igenom vad det är du är ute efter, tänk på att du ska gilla dina bröst även om 20år. Vill du ha bröst som sitter nära varandra eller lite mera isär. Du har redan nämt att du vill ha mycket put. Det bästa är att du provar olika storlekar på din kunsulation utan att veta hur många cc du provar så tror jag allt att du kommer välja rätt.

Gilla

pingu123

Kvinna ·

13 jan, 2012

man kan som sagt inte säga om 350 eller 550 är för litet eller stort allt handlar ju om hur du ser ut. jag läste mycket innan op om att jag inte skulle gemföra mig med andra, och det stämmer. här inne är många strl bilnda, jag satt och nojja över att 350 skulle bli för litet. men min kirurg sa att jag inte kunde ta större. pga bröstbredd m.m.

Idag är jag galet nöjd me strl350 hade inte bytt mot annat. därför är de bra att rådfråga läkaren, men även ta eget beslut.

lycka till🙂

Gilla

gullviva

Kvinna ·

13 jan, 2012

Tack för era svar! :) och ni har rätt jag får se vad kirurgen säger på konsultationen hehe, men man blir så ivrig, jag vill bestämma mig och vet allt nu nu nu! Man hänger nog upp sig lite på cc, smart att man kan prova utan att veta hur mycket det är, det ska jag be att få göra så blir det det som ser snyggast ut helst enkelt! :)

Gilla

Angelica

Kvinna ·

14 jan, 2012

Är du så lång kommer du dra mer cc även om du är tunn eller så.

Känns ristestet redan litet nu kommerdu defentivt INTE bli nöjd med den strl när allt väl ä rp plats å instoppat bakom muskel å liknande.

En del tjejer är ju av sin natur lite så att man inte vil ngn ska ha mer/vara bättre å kan tänka mig bröst grejen är en sån grej, kan det vara så, din tjej kompis vill helt enkelt inte du ska ha större än henne?

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem