Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tina89

Tina89

Kvinna ·

Är 375 cc för stort proportionerligt?

Bröstförstoring

Är 375 cc högprofil motiva ergonomix för stort för mig som är liten och nätt? Vill att det ska se naturligt ut. När jag tittar på bromsbilder ser det så olika ut. Någon med 225 cc har jättestora bröst, medan nån annan med 425 ser helt naturlig ut och inte alls för stora. Hur ska jag tänka?

17

Sortera efter

lisajoss

lisajoss

Kvinna ·

Vad sa din läkare på konsultationen? Har du testat att gå runt med ris i motsvarande storlek i bh:n under en dag för att känna efter? Om det är en storlek du och din läkare kommit fram till, och du förmedlat att du vill att det ska se naturligt ut, så kanske du kan lita på det. :) sånt här är ju alltid svårt att säga på förhand....
Gilla
bebeez

bebeez

Kvinna ·

Undrar samma, väger dock lite mer än vad du gör, men är fortfarande osäker på om det blir för stort. Hoppas det blir bra, har min op 11/1!
Gilla
Bun11

Bun11

Kvinna ·

Som du säger själv - det ser helt olika ut på alla! Jag är 175 cm och väger 74 kg. Alltså betydligt större än du. Jag har 400 cc med MP+ profil och jag ser storbystad ut. Trodde att det skulle blir en naturlig storlek på mig eftersom att jag är lång och inte jättesmal, men hade jag gjort om operationen hade jag lagt i 300 cc! Hade 75A/70B innan. Vet att många säger att man ska ta den stora storleken för man alltid vill ha större än vad man tog. Jag lyssnade på det och brassade på med 400 cc och är du som jag, och vill se naturlig och inte storbystad ut (utan bara fylligare bröst), så ska du nog inte ta så mycket till din lilla figur.
Gilla
Exotic

Exotic

Kvinna ·

Vi är ganska lika storleksmässigt. Dock är jag inte så nätt (tycker jag iaf haha). Han rekommenderade samma till mig och jag sa att det ska se naturligt ut. Det finns en chans att det blir lite stort men jag tror den storleken blir perfekt , inte för stort o inte för litet.
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Jag är 158 och väger 52. Hade en trött 70a innan och la i 320 demi. Har nu 70DD/70e. Jag trivs med min nya storlek och formen är väldigt fin, passar mig kropp bra men jo visst märks det att jag opererat de :)
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Jag är också ganska liten och nätt och har 445 uhp allergan. De jag berättat för i efterhand hade inte ens sett att jag opererat mig, och jag tycker själv de är ganska små. I efterhand känns det dumt att jag valde så små tyvärr.
Gilla
Tina89

Tina89

Kvinna ·

Åh, du måste berätta hur det går, din operation är ju alldeles snart! Lycka till!
Gilla
Tina89

Tina89

Kvinna ·

Åh! Har du bilder före/efter? Jag är helt inne på att ta 300 eller 320 cc demi nu!
Gilla
Tina89

Tina89

Kvinna ·

Det känns så konstigt att tänka sig att dina är för små, har du bilder? Jag vill ju inte ta 300 och så är det ingenting.... så svårt!
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Tina89 skrev:

Åh! Har du bilder före/efter? Jag är helt inne på att ta 300 eller 320 cc demi nu!

Jag har en efterbild i mitt galleri.
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Vad har du för bröstbredd?
Gilla
Lua31

Lua31

Kvinna ·

Mysen85 skrev:

Jag är 158 och väger 52. Hade en trött 70a innan och la i 320 demi. Har nu 70DD/70e. Jag trivs med min nya storlek och formen är väldigt fin, passar mig kropp bra men jo visst märks det att jag opererat de :)

Dina var jättefina! Vad menar du med trött 70a? Hur var dina före operation? Jag har ammat 2 barn, en kirurg sa att jag behövde bröstlyft med en annan sa att jag inte behövde det! Mina är väl kanske inte "hängiga" men ena bröstvårtan pekar mer neråt än andra efter barn nr 2. O mindre fyllighet, fast inte helt tomma heller.
Gilla
Alfen

Alfen

Kvinna ·

Mysen85 skrev:

Mysen ja tycker dina va väldigt graciösa och fint gjorda! Man kan inte se till 100% att de är opererade man kan bli lite fundersam på om du föddes med naturligt fina tuttar :)
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Lua31 skrev:

Mysen85 skrev:

Dina var jättefina!
Vad menar du med trött 70a? Hur var dina före operation?
Jag har ammat 2 barn, en kirurg sa att jag behövde bröstlyft med en annan sa att jag inte behövde det!
Mina är väl kanske inte "hängiga" men ena bröstvårtan pekar mer neråt än andra efter barn nr 2. O mindre fyllighet, fast inte helt tomma heller.

Tack så mycket! Jag har alltid haft väldigt små bröst som inte ens kunde fylla ut en a-kupa. Efter att ha ammat två barn försvann det lilla som fyllde ut brösten, de såg helt enkelt himla trötta ut, däremot inget häng eller så.
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Lua31 skrev:

Mysen85 skrev:

Dina var jättefina!
Vad menar du med trött 70a? Hur var dina före operation?
Jag har ammat 2 barn, en kirurg sa att jag behövde bröstlyft med en annan sa att jag inte behövde det!
Mina är väl kanske inte "hängiga" men ena bröstvårtan pekar mer neråt än andra efter barn nr 2. O mindre fyllighet, fast inte helt tomma heller.

Tack så mycket! Jag har alltid haft väldigt små bröst som inte ens kunde fylla ut en a-kupa. Efter att ha ammat två barn försvann det lilla som fyllde ut brösten, de såg helt enkelt himla trötta ut, däremot inget häng eller så.
Gilla
Mysen85

Mysen85

Kvinna ·

Alfen skrev:

Mysen85 skrev:

Mysen ja tycker dina va väldigt graciösa och fint gjorda! Man kan inte se till 100% att de är opererade man kan bli lite fundersam på om du föddes med naturligt fina tuttar :)

Tack så hemskt mycket :) jag efterfrågade naturliga bröst när jag träffade dr Tuve och jag tycker själv att han fixade det väldigt bra!
Gilla
Linnea

Linnea

Kvinna ·

Vad har du kommit fram till Tina? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem