Lecta
Kvinna ·
21 aug, 2010
Är 495cc High groteskt stora??
BröstförstoringNu är det 12 dgr kvar till op. Börjar bli riktigt nervös. Igår var jag på "slutbesiktning" inför operationen hos läkaren. Kollade storleken en sista gång. och från att snurrat på 375cc (runda) ökade vi till 420cc anatomiska (plus) och igår bestämde jag mig för 495 anatomiska (high)... Jag har ju stort häng nu och är livrädd för DB, men samtidigt vet jag att en framförplacering inte är aktuell på mig, eftersom jag vet att huden är så extremt "tänjbar" och jag har så lätt för bristningar. Jag vill ju inte ha mina nya tuttar på magen om ett par år ;)
Så nu hoppas jag att ökningen av storlekan ska rädda mig från lyft och DB. Hjälper inte detta får jag lyfta senare :(
Nu är min lilla fundering. Tänk om det blir alldeles för groteskt stort mot min relativt lilla kroppsvolym. 164cm och 56kg och 72cm runt... Jag har ungeför 100cc i egen volym nu. Någon som är i ungeför samma längd och storlek som har runt denna storleken?? Vill gärna se bilder.
Sortera efter
Malin88
Kvinna ·
21 aug, 2010
Anonym användare
21 aug, 2010
Nej, det hoppas jag verkligen inte. Jag ska nämligen ha 500 cc och vill inte ha groteskt stora bröst! Jag tror det är lite avgörande hur man ser ut i övrigt i kroppen. Jag är ganska lång och inte direkt pinnsmal. Nu kommer jag visserligen göra magen samtidigt och förhoppningsvis få mer markerad midja, så då lär ju brösten se ännu större ut pga det också, men annars har jag en bra kropp för att bära upp stora implantat utan att det ser vansinnigt stort ut. Är bred i bröstkorgen också..
Du är ju också ganska lång.. Du får tänka på också att ca 50 cc "försvinner" bakom muskeln.. Det blir nog bra ska du se :)
Lecta
Kvinna ·
21 aug, 2010
jag ska ta min mage till våren. skulle gjort allt nu men vill inte vara borta för länge från skolan
via_dolorosa
Kvinna ·
21 aug, 2010
Om man ska fylla ut ett häng så é det en fördel mé att välja lite större implantat för o fylla ut bäst möligt. Jag tror inte det kommer bli för stort, däremot kommer du få stora bröst men de kommer säkert passa dig perfekt! Själv é jag 175cm o 70kg o har 475cc o 585cc o det ser inte groteskt ut. Jag har bilder på min profil om du vill se dem. Lycka till du é i goda händer har själv blivit oppad av Per. 😉
Lecta
Kvinna ·
21 aug, 2010
via-dolorosa
jag har tittat på dina bilder flera gånger och tycker dina bröst ser jättebra ut. men du är ju 11cm längre än mig. jag hoppas mina också kommer passa ihop med kroppen.
Jag hoppas, bara hoppas att jag slipper göra att lyft senare :)
Anonym användare
21 aug, 2010
Kör på de! Gärna lite större än för små. Ja tog för lite så jag har lite överhäng men jag har ett spännband nu som ska trycka ner implantaten. De kommer inte räcka till tyvärr men de har blivit lite bättre!
Lycka till och storleken kommer bli jätte bra!!
Anonym användare
21 aug, 2010
Men du..Borde du inte ta runda istället om du har häng?Tänkte att de redan är anatomiska. Skulle nog fylla upp ännu bättre med runda. Kram
Lecta
Kvinna ·
21 aug, 2010
Spitti- Jag frågade läkaren det och han tyckte inte det. han tror på bäst resultat med mina bröst på anatomiska. och att risken för db eller överhäng ska bli mindre med anatomiska.
Så nervööööös.... ghaaa... inte för själva operationen utan för efterresultatet... jag kommer inte kunna sova nätterna innan op. kanske skulle fråga läkaren om jag skulle kunna få sova lite längre... ;P
via_dolorosa
Kvinna ·
21 aug, 2010
via-dolorosa
jag har tittat på dina bilder flera gånger och tycker dina bröst ser jättebra ut. men du är ju 11cm längre än mig. jag hoppas mina också kommer passa ihop med kroppen.
Jag hoppas, bara hoppas att jag slipper göra att lyft senare :)
Tack vad snällt! =)
Jag tror de kommer se fina ut på dig, vet andra pesroner som varit "mindre" o tagit större storlek o det har sett bra ut. Så länge du inte é spinkigt smal så tror jag att du kommer bära upp storleken fint 😉 Jag hoppas också för dig att du slipper lyft, men ju större du känner att du vågar dig på ju mindre chans för lyft. Givetvist ska man inte övedriva för då kan ett lyft vara bättre än aldeles för stor storlek till vad man hade önskat.
Sandrah
Kvinna ·
22 aug, 2010
"Jag har ju stort häng nu och är livrädd för DB, men samtidigt vet jag att en framförplacering inte är aktuell på mig, eftersom jag vet att huden är så extremt "tänjbar" och jag har så lätt för bristningar. Jag vill ju inte ha mina nya tuttar på magen om ett par år"
Ville bara säga att du missuppfattat det där... det är en myt och någonting kirurgerna säger för att få placera bakom muskeln! Du får inte mer häng av framförmuskel! Likaså blir det inte svårare att amma och du får inte heller lättare kanter...
Måhända att tuttarna sitter på magen ändå om några år ;) Jag föredrar dock att hela mina bröst gör det och inte bara min naturliga vävnad medans implantatet stannar på bröstkorgen för att muskeln håller fast det ;P
Jag hoppas att du blir nöjd, att du slipper komplikationer och att allting blir som du hoppats! Om inte så hoppas jag att du kollat upp att din kirurg flyttar fram implantaten(och förhoppningsvis kostnadsfritt) vid eventuell komplikation!?
Hoppas du förstår att jag menar väl :)
Lecta
Kvinna ·
22 aug, 2010
Sandrah- ja jag har kollat upp det och han gör det kostnadsfritt i så fall. ja jag förstår att du menar väl. alltid kul med andras åsikter :)
Sandrah
Kvinna ·
22 aug, 2010
Toppen! Då är det bra att tuta och köra :D
Jag tror i övrigt inte att du behöver oroa dig för att det blir för stort... de flesta ångrar sig åt andra hållet om de tog för små! Jag har ganska stora till min längd, men det är inte på något sätt FÖR stort! Ingen har frågat om de är fejk ens.. ;) Så de går att dölja bra om jag vill! (och framhäva också såklart :))
Och resultatet... jag vet att det kan kännas helt förtvivlat OM det inte skulle bli bra (been there) men det går ALLTID att göra om allt.. glöm inte det!
tror du ska ta så mkt för o fylla ut, annars blir de kanske du har slapp hud som hänger över. jag funderar på 445 o jag är med väldigt smal, men på konsulationen va de precis lagom. tror de blir bra med de ni kom fram till. men bara du kan bestämma vad du väljer i slutändan :)