Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Är 500 ml gigantiskt och tungt?

Bröstförstoring

hur upplever ni storleken?

21

Sortera efter

Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej nä de e inte tungt hade de med min första operation å nu har jag 725
Gilla
Evylynn

Evylynn

Kvinna ·

475 och det är inte tungt och med 500 skiljer det ej mycke , men pga av kroppen så ville inte min kirurg ta mer. Man bör tänka på kroppens uppbyggnad också när man väljer inplantat. Jag är nöjd att kirurgen tog hänsyn till min kroppsbyggnad
Gilla
Simme

Simme

Kvinna ·

Vonkan skrev:

(Förlåt ja bara hoppar in) Men ja läser och googlar allt just nu när ja har op 21 aug och planerat 700 men är väldigt rädd de ska kännas för stort.. (Dock är ja ju kurvig) Vet inte va ja vill ha sagt med detta men :) haha! Är väl nervös inlägg.. och såg du hade 725..
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej fråga på du :) japp jag har 725 och är 156 lång å ganska kurvig men jag tycker jsg passar i dom här brösten ;) du behöver inte vara nervös de kommer gå så bra ska du se va e du nervös över?
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Vonkan skrev:

Hej Hur stort är det ungefär?
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Evylynn skrev:

475 och det är inte tungt och med 500 skiljer det ej mycke , men pga av kroppen så ville inte min kirurg ta mer. Man bör tänka på kroppens uppbyggnad också när man väljer inplantat. Jag är nöjd att kirurgen tog hänsyn till min kroppsbyggnad

Vilken kirurg opererade dig? varför ville han inte sätta in 500? hur stort är det med 475?
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Titta på mina bilder svårt att säga hur mycke de e lr så får du gå på en konsultation och titta på ett inplantat med 500
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Vonkan skrev:

Titta på mina bilder svårt att säga hur mycke de e lr så får du gå på en konsultation och titta på ett inplantat med 500

vad tycker du om 500? var det stort o tungt?
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Nej absolut inte
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Vonkan skrev:

Nej absolut inte

Kan du berätta mer? hur stora var dom? stirrade folk?
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Jag har 500cc och upplever de inte tunga eller så. Tycker de känns lagom i storlek/vikt. :) Tror det är viss skillnad att hålla i ett implantat i handen mot hur vikten på implantaten känns i kroppen också, eller vad man ska säga :P
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Men de e svårt att säga hur stora dom va kolla mina bilder å nej ingen stirrade
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Tessie_91 skrev:

Jag har 500cc och upplever de inte tunga eller så. Tycker de känns lagom i storlek/vikt. :)
Tror det är viss skillnad att hålla i ett implantat i handen mot hur vikten på implantaten känns i kroppen också, eller vad man ska säga :P

Känns implantaten större och tyngre när du höll dom i handen? Tycker du att storleken stämde överens med när du testade implantaten i bh:n? eller blev dom större eller mindre i verkligheten? Är dom iögonfallande stora? vilken storlek hade du valt idag?
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Vonkan skrev:

Men de e svårt att säga hur stora dom va kolla mina bilder å nej ingen stirrade

Varför bytte du till större? vilken skillnad märker du mellan dom olika implantatmärkerna? vilket märke hade du valt idag? vill du ha rund fakelook? var du helt platt innan?
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Tessie_91 skrev:

Jag har 500cc och upplever de inte tunga eller så. Tycker de känns lagom i storlek/vikt. :)
Tror det är viss skillnad att hålla i ett implantat i handen mot hur vikten på implantaten känns i kroppen också, eller vad man ska säga :P

Kan du köpa bh:ar i vanliga affärer?
Gilla
Simme

Simme

Kvinna ·

Vilka bra frågor ni ställer .. sitter nyfiket och väntar på svar .. haha!
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Simme skrev:

Kul att mina frågor uppskattas.
Gilla
Simme

Simme

Kvinna ·

Gustavs-offer skrev:

Simme skrev:

[/ Ja men ibland ställer personer frågor som man själv kanske inte tänkt på och får ”just ja”-känsla de är intressant osv :)
Gilla
Gustavs-offer

Gustavs-offer

Kvinna ·

Simme skrev:

Gustavs-offer skrev:

Simme skrev:

[/

Ja men ibland ställer personer frågor som man själv kanske inte tänkt på och får ”just ja”-känsla de är intressant osv :)

Ja.
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Gustavs-offer skrev:

Tessie_91 skrev:

Känns implantaten större och tyngre när du höll dom i handen? Tycker du att storleken stämde överens med när du testade implantaten i bh:n? eller blev dom större eller mindre i verkligheten? Är dom iögonfallande stora? vilken storlek hade du valt idag?

Nu var det nästan två år sedan jag opererade mig, så kommer inte exakt ihåg allt om hur de upplevdes när jag provade dem i bh'n jämfört med hur de är nu, men tror det kändes ungefär likadant. Däremot tyckte jag att implantaten kändes tyngre när jag höll i dom. Nu när de är i kroppen så märker jag inte av vikten typ. Kanske är för att man har vant sig vid det, så det känns liksom inte konstigt eller att man typ reagerar på att dem i sin vardag med avseende på dess tyngd. Jag är väldigt nöjd med mina bröst, skulle nog varken vilja ha större eller mindre egentligen. Många i min omgivning trodde inte att jag hade opererat brösten när jag berättade om min operation, så det kändes väldigt skönt då jag var ute efter större bröst men inte så att det blev supertydligt att man opererat sig. Jag kanske skulle kunna tänka mig lite mindre om man bara tänker på bh-frågan, jag har nämligen nu en bh-storlek på 70F-70G, vilket tyvärr inte finns i så många "vanliga" klädbutiker. Men tror fler butiker börjar ta in bh-ar i större kupstorlekar. Problemet som är i vanliga butiker är oftast att de bh-ar som är med större kupa även har en större omkrets också. Men jag har köpt någon bh på Cubus och Hunkemöller, annars har det blivit Twilfit eller change, eller någon annan specifik underklädesbutik. Kan vara svårt med typ S, M, L storlekar på bh-ar för min del. Brukade ha S på överkroppen, men nu kan det bli så att de inte riktigt täcker brösten ordentligt, och tar man någon storlek större så kan det bli för löst runt om kroppen istället. Jag hade 70B/C innan operationen.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem