Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Är 500cc för stort?

Bröstförstoring

Hej. Ska operera mig om tio dagar. På konsultationen testade jag med 500cc. Kommer det bli för stort då jag har 75B nu? Är ju lång, 178cm. Jag vill ju inte att det ser alldeles för fejk ut, men vill ju ändå att det ska bli stora bröst. Det är hp och kommer sitta bakom muskeln.

22

Sortera efter

Ellie1

Ellie1

Kvinna ·

Tamagucci skrev:
Hej. Ska operera mig om tio dagar. På konsultationen testade jag med 500cc. Kommer det bli för stort då jag har 75B nu? Är ju lång, 178cm. Jag vill ju inte att det ser alldeles för fejk ut, men vill ju ändå att det ska bli stora bröst. Det är hp och kommer sitta bakom muskeln.

Tycker det är så svårt med storlekar, på vissa bilder kan 400cc se gigantiskt ut på en person och en annan kan ha 700cc utan att det ser för stort ut..

Jag opererar mig om 2 dagar och ska lägga in 600cc om det går, annars 550 och jag är 176 cm lång, väger 66-67 kg, och på konsultationen såg det stort ut men inte För stort elleroproportionerligt för min kropp... men vet väl mer sen om det blev för stort eller inte hehe
Skillnaden mellan 500-600cc var mycket på bredden och jag har rätt stort mellanrum mellan brösten nu.
Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Vi är ganska lika i kroppen då skulle jag gissa efter vår längd och vikt sett. Det är supersvårt, ser fram emot att höra vad du tycker efter operationen. Du har ju något större bröst än mig från början också. Kan ju inte se bilder ännu eftersom jag är ny medlem heller. Tycker inte att 500 såg för stort ut på konsultationen, men det är ju en annan sak när de väl är på insidan, haha.
Gilla
Ellie1

Ellie1

Kvinna ·

Tamagucci skrev:
Vi är ganska lika i kroppen då skulle jag gissa efter vår längd och vikt sett. Det är supersvårt, ser fram emot att höra vad du tycker efter operationen. Du har ju något större bröst än mig från början också. Kan ju inte se bilder ännu eftersom jag är ny medlem heller. Tycker inte att 500 såg för stort ut på konsultationen, men det är ju en annan sak när de väl är på insidan, haha.

Jag drar nu 70E i bh-storlek men fyller inte alls ut på ovansidan längre efter viktnedgång.. när dom väl är på insidan och man har bakom muskeln försvinner lite också skriver många, typ 50cc,, så många önskar att dom valt större från start oftast hehe

Jag blev medlem väldigt sent jag med men efter att ha uppfyllt villkoren för att snabbare bli silvermedlem lyckades jag igår kväll bli silvermedlem och kan äntligen se bilder :)

Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Ja jag har läst det med. Då kanske 500cv blir lagom om jag oroar mig för att det blir för stort. Min läkare sa det på konsultationen med, att många ångrar att de inte tog större i efterhand. Men man blir nog lite storleksblind efter ett tag kan jag tänka mig. Ska försöka snabba på mitt silvermedlemsskap jag med, vill ju hinna se bilder innan min op helst :)
Gilla
gamerdream

gamerdream

Kvinna ·

Tamagucci skrev:

jag har oxo 75b-c i vandliga fall och kommer lägga in + lyfta 510cc. jag tror de kommer bli stort, men det är det jag vill. så det beror ju på vad du vill åstakomma. jag tycker stora bröst är supersnyggt.

Gilla
Carolajna_80

Carolajna_80

Kvinna ·

Hej! Jag valde Motiva ergonomix i 500, men är kortare än er. Förutom hur stor/lång man är så beror det ju även på vilken bröstbredd man har och vilken projektion (put) man väljer på sina implantat. Å vad man vill uppnå.
Gilla
gamerdream

gamerdream

Kvinna ·

Carolajna_80 skrev:
Hej! Jag valde Motiva ergonomix i 500, men är kortare än er. Förutom hur stor/lång man är så beror det ju även på vilken bröstbredd man har och vilken projektion (put) man väljer på sina implantat. Å vad man vill uppnå.

jättesant.

motiva ergonomix 510cc uhp har jag valt. är sååååå excited!! :D

Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Jajag vill ju klart ha ett märkbart resultat och ganska stora, men det behöver inte se överdrivet ut liksom om du förstår vad jag menar.. :)

Gilla
Rydelion

Rydelion

Kvinna ·

Åh vad bra tråd! Jag är supernervös med för att det ska bli för stort med valda 450. Eller för brett. Vill ha unga bröst liksom. Men är rädd man ska se ut som bred, fet och gravid typ ?!
Gilla
495cc

495cc

Kvinna ·

Ja detta storlekshelvete hahaha! Hade precis samma beslutsångest och inte visste man hur det skulle se ut. Jag valde iaf 495cc anatomiska Mentor moderate high profile. Jag är 170 och väger 57 . Bredaxlad. Kolla mina bilder på min sida om du vill. Finns en bild från 5 veckor och en precis nytagen och nu är dom tre månader. Lycka till!
Gilla
tyson

tyson

Kvinna ·

Tamagucci skrev:
Jag tror du kommer att bli nöjd med storleken! Ska korra o då passa på att byta upp mig då jag vill ha lite mer put o tajtare klyfta, har en bröstbredd på 14 cm. Så de nya blir 625 hp. Är inte ute efter fejk look utan proportioneligt till min kropp. Dock kan jag få de jag har nu att se stora ut beroende på vad jag har på mig.
Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Ja, det är riktigt svårt! Hoppas på att det känns bättre när jag provar en sista gång innan operationen iaf. Hade ju hoppats på att få se lite bilder här innan, men måste bli silvermedlem för det ju. Tar ju ett tag vad jag förstått :( Sen är det ju sant att det är helt olika från person till person hur det kommer se ut. Men hade varit kul att få lite mer kött på benen här! :)
Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Kul att se att du med gjort dina hos Johan! Har inte en aning om min bröstbredd.. Har jag helt missat i allt detta ;o Men vad skönt att höra att du inte tycker det kommer bli för stort. Men jäklar vilken stor kupa du fick efter bara 430cc. Undra vad jag kommer få.. Och vart får man tag på såna storlekar?! :)
Gilla
tyson

tyson

Kvinna ·

Är så nöjd med Johan o bemötandet från kliniken. Silikon tar ju lite mer plats än naturliga bröst.. Man får köpa bh i riktiga bh affärer som Change, twillfit osv.
Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

tyson skrev:
Är så nöjd med Johan o bemötandet från kliniken. Silikon tar ju lite mer plats än naturliga bröst.. Man får köpa bh i riktiga bh affärer som Change, twillfit osv.

Skönt att höra! Både längtar och är helt förskräckt inför operationen, haha. Sitter och letar bhar och bikinis för fullt redan!

Gilla
PeaceFrog

PeaceFrog

Kvinna ·

Jag ska(troligtvis) operera mig hos Johan på Bellakliniken den 1 juni. Har dock inte varit på konsultation än. Är jättenyfiken på att höra från dig sen vad du tyckte om storleken osv! :) Funderar på att lägga in mellan 500-600 cc beroende på vad Johan säger. Vill gärna bli av med mitt breda mellanrum jag har just nu...

Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

PeaceFrog skrev:

Jag ska(troligtvis) operera mig hos Johan på Bellakliniken den 1 juni. Har dock inte varit på konsultation än. Är jättenyfiken på att höra från dig sen vad du tyckte om storleken osv! :) Funderar på att lägga in mellan 500-600 cc beroende på vad Johan säger. Vill gärna bli av med mitt breda mellanrum jag har just nu...

Ja, jag lovar att uppdatera tråden när jag opererats!

Johan rekommenderade 400-500cc på min konsultation, så jag får lita på honom helt enkelt :)
Gilla
Saram88

Saram88

Kvinna ·

Om jag hade varit osäker på storlek hade jag gått på det större alternativet, det är lätt att man vänjer sig fort med sina nya bröst:)

Gilla
Tamagucci

Tamagucci

Kvinna ·

Saram88 skrev:

Om jag hade varit osäker på storlek hade jag gått på det större alternativet, det är lätt att man vänjer sig fort med sina nya bröst:)

Ja det är ju jobbigt att ångra sig i efterhand så det måste ju kännas helt rätt. Går runt med mina rispåsar här hemma och överväger. Tror 500 blir bra ändå!
Gilla
Betsii

Betsii

Kvinna ·

Hej! Är lite intresserad av om ni vart nöjda med storleken? Ska opereras på fredag och är osäker på storlek! Velade mellan 400cc och 450cc men nu börjar jag fundera på 500cc! Vill ju varken att det blir för stort eller för litet! Hoppas allt gått bra för er! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem