Nooova
Kvinna ·
Är det farligt att lägga in 550 vid första op?
Alla sger olika. Vad säger ni? borde man göra två operationer istället då och börja lägre? Är det större chans för bristningar och komplikationer? Ni som har lagt in mycket får gärna komma med råd till mig.
Sortera efter

Angelica
Kvinna ·

Anonym användare
Det är nog väldigt olika från person till person. Beroende på ens utgångsläge/egna förutsättningar innan op.
Har man väldigt små med lite bröstvävnad och sätter i 550 cc finns ju risken för bristningar eller komplikationer. Men så klart gäller det ju inte alla, det är väldigt olika från person till person :)
Bäst är väl att höra med sin kirurg vad han/hon anser om saken :)

Nooova
Kvinna ·

Nooova
Kvinna ·

Malin88
Kvinna ·

annzz
Kvinna ·
Jag la in 550 cc högprofil direkt..

Magicpain
Kvinna ·
Jag la in 600cc på en gång, fick inga komplikationer, men dock bristningar, men när dom ljusnar sen med tiden så syns dom knappt, så jag ångrar mig absolut inte.

Anonym användare
jag tycker att alla ska gå efter den storlek man själv vill ha. Den man tror att man kommer trivas med bäst, vilket är väldigt individuellt.
Och självklart tycker inte jag heller att man ska gå efter vad ens kirurg säger att man borde ha.
Men det är ju även viktigt att lyssna på deras råd, om man skulle avrådas från att göra för stora med risk för komplikationer. Så är ju det helt klart värt att överväga.
Annars när det gäller storlek tycker jag inte man ska lyssna på nån annan än sig själv :) Det är ju du som ska leva med dom, ingen annan :)

dr dre
Kvinna ·
skönt att läsa lite av det alla hjälpsamma tjejer skriver. jag ska opas nu på ons. 31/8 läkaren rekomenderade 325cc, när jag kom dit första ggn så var jag intte på 400cc men han sa att det skulle bli för stort för mig och att om jag tar minder ser det mer naturligare ut, men jag vet ju att det inte är naturligt och det är ingen hemlighet så det gör mig inget, konsultation nr 2 bestämde vi stl. han tyckte max 350cc men jag sa att jag tror jag kommer att ångra mig om jag inte tar 375cc, till slut var det så bestämt. nu efteråt säger så många att det kommer att blir super stor på mig mm, ibland kan jag käna att jag får kalla fötter men nu är det bestämt och mina "tuttar" beställdes förra vecka och nu är det för sent, bara att stå fast vid det man bestämt. men när jag läser allas historier här så finns det faktiskt riktigt "små" tjejer med stora boobisar så jag intalar mig själv att det inte kommer att bli Dolly Parton tuttar 😕
nu längtar jag bara efter att få detta gjort så man får se resultat någongång, sitter och tittar på tuttar hela dgrna ju😀 finns många fina och jag önskar att jag oxå får fina.
tack alla tjejer för att ni skriver och berättar och frågar saker, det får en att tänka på allt i förväg 🙂
Va rädda om er

Angelica
Kvinna ·

Malin88
Kvinna ·

Nooova
Kvinna ·
ja, det har ni rätt i. jag vill ha mycket mer än alldagliga bröst men inte satt folk svimmar när dom träffar en och bara ser bröst lixom. men min kirurg säger att det är nog bättre att vakna upp med för små än för stora. min gräns efter alla mått hon gjorde på mig låg eg på 450, hon vägrar därför lägga in mer än 500 och tror inte att jag kommer kunna leva ett normalt liv "du måste ju kunna röra dig precis som förut". jag känner att jag vaknar nog hellre upp med större än för små faktiskt om jag ska vara ärlig. hur känner ni allihopa med era bröst? har hört att man lätt blir storleksblind efter en operation och vill bara ha mer. efter era kommentarer så ska jag nog försöka övertala henne till att lägga in 550 för jag trivs verkligen med henne och vill inte att någon annan ska operera mig. juste! är det någon av er som skulle vilja maila mig några bilder?

Malin88
Kvinna ·

Malin88
Kvinna ·

Nooova
Kvinna ·
jag kommer inte ihåg, tror jag hade 12 någonting. hon säger att det kommer sticka ut för mkt på sidorna, nu kommer det sticka ut litegrann redan. idag slutade jag röka, mår väl sisådär! tänkte sluta en månad innan så läknings processen blir så bra som möjligt.
Jag hade inget iss innan och la in 550. Inga bristningar eller komplikationer pga strl!