Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Roos

Roos

Kvinna ·

Är det större risker med stora (över 600cc) implantat?

Bröstförstoring

Den 27 Mars ska jag byta ut mina mentor 400cc hp till allergan tsx 615 eller 700cc uhp (beroende på vad som får plats.) Är det större risker med stora implantat? Jag har idag lite muskel påverkan men känns bara av om jag gör vissa övningar när jag tränar. Är rädd för db men enligt min kirurg har jag mjuk vävnad och mjukt väck. Vet inte om jag har lite lite idag på vänstra eller om de bara är att brösten är olika ena är bulligt (runt) hela vägen ner från bröstvårtan men de andra blir mera rakt sista biten eller hur man ska förklara men de får såklart kirurgen kika på innan. Det är något bara jag verkar känna inte sambon. Är så rädd för att något ska gå otroligt fel och man ska ångra sig och få stora komplikationer. Och finns det någon som har dessa allergan implantat? Hur känns de? Mjuka/hårda? Håller de formen när man står upp eller blir de mer droppformade som mentor? Tacksam för alla svar :)

14

Sortera efter

Glossygi

Glossygi

Kvinna ·

hänger på :)
Gilla
Mamamia

Mamamia

Kvinna ·

Kan ej svara på dina frågor men är lite nyfiken om du byter endast för att ändra storlek eller på grund av komplikation? Varför byter du till Allergan? För mig lutar det åt Allergan för att dom är maxfyllda
Gilla
Lindi

Lindi

Kvinna ·

Hänger på! Fast ju större implantat, desstå större är risken för komplikationer.. Jag skulle oxå vilja ha 700cc Allergan Responsive fast med HP, men vill helst inte göra om mina enbart pga jag vill ha en kup st större eller för att jag vill ha ännu mer fakelook. Tycker risken är för stor nu när denna operationen blev bra. Önskar bara att jag var mer påläst om Allergan och stod på mig bättre på konsultationen. Det får bli Allergan om jag skulle bli riktigt missnöjd med dessa, eller om jag av annan anledning måste byta ut mina Perthese. Puff!!!
Gilla
Roos

Roos

Kvinna ·

Mamamia: Dels så hamnade mina ärr fel, de går inte längst bröstvecket och sen blev jag inte nöjd med storleken, hur de ser ut eller hur de känns. Så när ändå ärren ska fixas så gör jag om dem. Implantaten är alldeles för smala för mig så klyftan "fylls" liksom inte ut. De har för mycket överpool och men ändå för droppformade. Sen känslan är lite som en vattenballong. Trycker du på ena sidan så måste innehållet ta sig någon annan stans, lite som en påse. Så som du säger allergan är maxfyllda och ger antagligen inte samma känsla. Dessutom är de alldeles för små, tror min kropp sväljer mycket cc :) Lindi: Jag har känt ungefär samma sak, men även om jag inte är super missnöjd så chansar jag på att bli ännu mera nöjd innan jag skaffar barn, ekonomin kanske inte tillåter osv. Hoppas du får vara nöjd med dina implantat :)
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Jag vet inte hur mentor är men bytade från allergan till perthese, visserligen fanns det bara perthese i 910cc utan att behöva specialbeställa.
Men asså jag kan ju säga att jämför jag allerganen med perthese så är perthese såååååå mycket skönare i när det kommer till mjukheten.
Tycker allerganen är stenhårda om jag jämför dom 2.
Och nej så om du ställer/ligger osv så har allerganen samma form :P.

Men är du ute efter sillis "looken" så kör på allergan :).
Ända jag kan tycka är att dom är för hårda, asså ibland ex om jag la på sidan eller på magen så var det grymt obehagligt.
Vilket jag inte tycker med perthese.
Gilla
Roos

Roos

Kvinna ·

MissCharlotte: Jag tror att perthese är för mjuka för mig då jag har lite rippling med de jag har och allegran är ju fastare och jag vill ha fasta bara de att de ska inte kännas som en vattenfylld påse liksom :) Dessutom är de ju lite sillis look jag är ute efter ;D Har du haft några andra problem med dina?
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

Upp till 800 - 850 är inga problem men allt bygger på längd och egen vävnad. men har du haft 400 innan så kommer 700 uhp inte vara några problem.. din hud änpassar sig bra ska du se.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tycker du ska välja allergan responsive istället för soft touch. Jag har haft båda. Soft touch blev två stenhårda bollar.. :(
Gilla
boobies86

boobies86

Kvinna ·

Hänger på här! Har själv idag mentor 450HP och ska också byta till Allergan tsx 615 eller 700. Velar fortfarande ang storleken men op bokad 18/12 så får du inga svar kan jag återkomma med min åsikt ang implantaten och skillnader mellan dom längre fram! :)
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

tin skrev:
Tycker du ska välja allergan responsive istället för soft touch. Jag har haft båda. Soft touch blev två stenhårda bollar.. :(
,de blev inte så hårda,soft touch, när du hade dom i släta och framför?
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

De är ju fler komplikationer som man lättare får men just db tror jag inte är en av dom. Db får man ju inte om man har framför heller. De jag tror är mest fara är rippling men du går ju att undvika om man har extra full profil och så släta förstårs. Och sen maxfyllda och 5 milimeter plus minus sin egen diameter.dock såhar jag mer än så men om jag har tur slipper jag de ändå :) om du har 400 nu och inte har så mycke komplikationer så tror inte jag de är nån fara om du går upp 200. Visst ,de kan va de.men om de står mellan att till exempel gå upp 200 eller 250 så ta 225 eller 250 så ta nån av dom sista för de lilla gör varken till eller ifrån om man ser till fler komplikationer.vet flera som har över 600 men ändå är kompliktionsfria :)
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

De är ju fler komplikationer som man lättare får men just db tror jag inte är en av dom. Db får man ju inte om man har framför heller. De jag tror är mest fara är rippling men du går ju att undvika om man har extra full profil och så släta förstårs. Och sen maxfyllda och 5 milimeter plus minus sin egen diameter.dock såhar jag mer än så men om jag har tur slipper jag de ändå :) om du har 400 nu och inte har så mycke komplikationer så tror inte jag de är nån fara om du går upp 200. Visst ,de kan va de.men om de står mellan att till exempel gå upp 200 eller 250 så ta 225 eller 250 så ta nån av dom sista för de lilla gör varken till eller ifrån om man ser till fler komplikationer.vet flera som har över 600 men ändå är kompliktionsfria :)
Gilla
MissCharlotte

MissCharlotte

Kvinna ·

Nej jag hade aldrig problem med mina allergan, dock tyckte jag dom var typ som att ha lagt in hårda vattenballonger x(
Gilla
Roos

Roos

Kvinna ·

Tack för alla svar! Det är så svårt att veta hur de kommer kännas när de väl sitter där. Rippling förväntar jag mig att få och har lite idag, det är trots allt ett främmande objekt i kroppen som kroppen ska acceptera så det är såklart att nån liten komplikation får man leva med :) Min kirurg visste inte om han kunde få plats med 700cc men om det går så är det nog så de får bli :) Tack igen fina ni! 
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem