Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
hösten2012 profilbild

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Är det verkligen ingen synbar skillnad på 325 cc och 350? Jag tycker det ser ut så...

Bröstförstoring

2 v kvar o jag håller på att bli sinnessjuk av alla dessa beslut!! Först va det 350 cc anatomiska. Bakom som gällde. Sen bytte jag till runda, bakom o 325 ost... Då kom funderingarna på om det va för litet eftersom 325 kändes bra men precis på gränsen till för litet. Blev orolig över att det lilla som försvinner kanske skulle va det som gör att det känns för litet... Sen blev jag rädd för den känsla som många verkar ha att man tycker de är för små samtidigt som jag e rädd för att bli stprleksblind o välja ngt som egentligen, objektivt sett är för stort... Vill främst à fasta bröst men såklart lite större men absolut inte stora... Är 165 o rädd för att se tjock ut då. Så i v provade jag igen o kirurgen stoppade in 325 när jag valde 350 o 300 när jag valde 325 pga att han menade att det är så stort jag kan räkna med att det blir i slutändan... Så nu valde jag 350 eftersom det känns gränsfall med 325(som då va 300 i protes när jag provade). O så fort jag går ut genom dörren kommer tvivlet o jag e tillbaka på ruta ett igen... E precis som att 325 är för litet o 350 för stort... E livrädd att göra både för litet o för stort!! Men här inne skriver alla att det inte spelar roll då det inte e nån synbar skillnad... Är det så verkligen. Tittar jag på bilder på bröst som är gjorda på 350 så tycker kg absolut att de ser större ut än de som är gjorda på 325... Självfallet påverkar utgångsläget men även om man tar hänsyn till det så tycker jag det ser större ut rent allmänt... Fy fan för den här beslutsångesten alltså! I-landsproblem men jag blir knäpp snartvad kaskad välja! Ibland känner jag för o va lite bestig o ibland vill jag va mer "sportig". Vad fan ska man göra för o bestämma sig? Kan man ringa o säga att man vill att de har både 325 o 350 i beredskap på operationsdagen så får man känna en sista gång då? Är vanliga runda mentor, Hugh profile jag ska ha. Vill ju såklart ha den rätta storleken men om det blir fel åt ngt håll så tar jag hellre lite för små än för stora tror jag... Please, help!!

29

Sortera efter

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Kan ju tillägga att 350 känts bäst varje gång jag provat men när jag kommer hem o går omkring i rispåsar på 3,25 cl så känns det stort :( Kirurgen sa att om jag velar mellan två st så bör jag ta den större...
Gilla

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Jäkla iPhone med stavning... Hoppas ni fattar ändå ;-)
Gilla

Celine

Kvinna ·

08 sep, 2012

Känns 350 bäst så tycker jag att du ska ta det :) Jag testade mina 325 med ristestet och det såg aaaalldeles för stort ut! Men jag körde på 325 iaf och det blev perfekt för min kropp :) Så gå på din magkänsla....den stämmer oftast bäst :)

Gilla

ANGIE_00

Kvinna ·

08 sep, 2012

jag velade mellan 285cc å 325cc valde 325cc på op. dagen då min läkare sa det skiljer 2mm i put å 4mm i bredd du kommer inte se någon skillnad det är psykiskt bara..

Innan hade jag en 75 B hamnde på en 70E så jag det blev stort men passar mig tycker jag har även bakom då implantat trycks in.

Så välj det som känns rätt men om du har b så hamnar du minst på en stor D med 325cc känns 350cc bättre å det är ok med läkaren ta det😀

Gilla

Lingon

Kvinna ·

08 sep, 2012

Jag har min op på onsdag och jag försår precis hur ditt velande känns. Själv tyckte jag att 300cc kanske skulle bli lite för lite, men 350cc för stort. Jag valde då att lägga mig mitt emellan, 325cc. För mig är inte storleken det viktigaste (allt är större än det jag har nu), utan jag vill framför allt snygga till formen. När jag började läsa här på POF var det absolut största jag kunde tänka mig 300cc och då bakom muskeln, vilket skulle göra att lite "försvann". Men nu blir det 325 cc framför och det känns jättebra! Själv hör jag till dem som hellre tycker att de blev aningen för små än för stora. Men det är ju individuellt. Du måste själv känna att du kan leva med ditt beslut. Vilket skulle kännas värst - lite för stora eller lite för små? Personligen tror jag inte heller du kommer se någon skillnad när de väl är inne i kroppen. Min kirurg rådde mig till att med ristestet känna efter vad som kändes lagom och sedan gå upp en storlek. Lite trycks ju implantaten ihop även vid en framförplacering. Lycka till!
Gilla

Doris

Kvinna ·

08 sep, 2012

Ristestet är inte riktigt 100 tycker jag. Jag provade med 3,5 dl och gick omkring med det en hel natt på jobbet och jag kände mig som Dolly Parton, jag velade mellan 305 och 350 och valde ändå till slut 350 för jag var livrädd för att det skulle bli för smalt och för litet med 305. Jag tänkte att hellre lite för stort än lite för litet efter att ha sett ut som en planka hela livet, och nu är jag oerhört glad för mitt val. Jag tycker inte att mina implantat känns lika stora och otympliga som rispåsarna gjorde, jag märker i princip bara av dem när jag ser mig i spegeln.
Gilla

twinky

Kvinna ·

08 sep, 2012

Nej, 25 gör ingen skillnad för det slutgiltiga resultatet. Jag gick upp 70 cc vid min senaste korr och ingen kan se nån skillnad och jag kan ha alla mina gamla bh:s. Tänk på att 1 kupstorlek är ca 100-150 cc. Som du redan säger kollar du ju på olika personer och jämför deras resultat och det är klart det blir skillnad då. Vikt, längd, kroppsfett, egen vävnad, bröstkorgens utformning, bröstbredden, val av profil och placering är bara några faktorer som påverkar resultatet. Har du testat att fördelar 2 matskedar bodylotion på ditt ena bröst? Eller lägga 2 matskedar ris i en nylonstrumpa i ena kupan på bh:n? Det är ingen idé att tänka i termer som bestig och sportig om det är 25 cc som skiljer. Då får du ha ett större spann som t ex "600 eller 300cc ?" ;). Kan tillägga av även erfarna kirurger inte ens kan se skillnaden mellan två implantat med 25 cc skillnad när de ligger bredvid varandra just för att det bara handlar om nån mm hit o dit. Följ din magskänsla och kom ihåg att oavsett hur resultatet blir så hade 25cc inte gjort nån synlig skillnad. Det kommer bli jättebra ska du se :).

Gilla

Eva82

Kvinna ·

08 sep, 2012

Jo, i mitt fall såg jag tydlig skillnad. Mina första implantat var olikstora, 350 på höger och 325 på vänster. Höger blev tydligt större och mer spänt än vänster. Det är klart att det inte är någon jätteskillnad, men jag kunde helt klart se den. 

Gilla

Hallontossing

Kvinna ·

08 sep, 2012

Hej,

har du funderat över profilvalet, medium/moderat eller hög?

Jag har nu 350 hög, vi hade bestämt 325 hög och i precis innan op ändrade vi. Det har tagit tid att vänja sig, lagt mycket energi på att tro att det skulle blivit bättre (mindre) med 325 men när jag läser i listan över storlekar och projektioner så skiljder det 4 mm på bredden och en mm i projektion, det betyder ju 2 mm på vardera sida om bröstet och bara 1 mm minde put om jag hade gått ner en strl, och tror faktiskt inte att det hade synts.

Strl är svårt, alla säger att man bli strlblind, eller strl-van kanske är ett bättre ord. Hade jag fått välja om så hade jag velat ha minde strl men då hadejag fått bytt implantatsmodell helt för om jag ska ha hög profil så måste jag ha denna strl för att basen ska bli rätt. Och moderat/medium känns i mina ögon så breda och platta, och det är inte det jag vill ha.... Så med andra ord så vet jag inte vad jag skulle ha valt istället. Så jag fokuserar på att tycka om de jag har nu.

Lycka till!

Gilla

twinky

Kvinna ·

08 sep, 2012

Eva82 skrev:

Jo, i mitt fall såg jag tydlig skillnad. Mina första implantat var olikstora, 350 på höger och 325 på vänster. Höger blev tydligt större och mer spänt än vänster. Det är klart att det inte är någon jätteskillnad, men jag kunde helt klart se den. 

Visst, ska man jämna ut en liten asymmetri kan 25cc göra skillnad. Jag har själv 25cc skillnad men d var ju knappast så att jag hade ett litet o ett jättestort bröst innan och nu är det lika. För helhetsintrycket spelar d ingen roll om hon väljer 325 eller 350 så länge hon har samma i båda ;).

Gilla

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Tack alla för era svar! Jag inser att det här är virrvarr från mig oxå! Oavsett vad det gäller så ska jag alltid hamna med 2 alternativ... Spelar ingen roll om det är mat vid lunch, färg på en 200- kr tröja eller ett par bröst... O så kommer beslutångesten in, har en störning rent allmänt med det där o fattar alltid beslutet när jag är tvungen ( typ när kyparen är på väg att gå därifrån för att jag velat)... Jag hade gärna sett att jag får ha båda str vid operationsdagen o ta en sista titt o diskussion för då slipper jag det här velandet... Kan man göra så tror ni? Sen ang bilder... Ta dig hallontossing... Vi ska till samma kirurg o jag ska ha samma str, form o troligtvis även placering... Jag tycker du har perfekt str o jag tror jag vill ha så ca, ev Mini-mini större... Men kollar man på mina bilder så ser man att jag har större utgångsläge o mer vävnad än du vilket borde innebära att mina kommer bli rejält mkt större än dina o det vill jag inte! Jag tittar mkt på förebilder o de som har lagt in 350 cc o har ex à-kupa innan tycker jag ofta fått lagom eller till o med lite för stora ibland... Om jag då som har b-kupa lägger i det så borde det ju bli mkt större än så...? En del vävnad ska ju bort IOM lyftet osv men ändå... Jag är bred tjej, troligtvis hyfsat mkt bredare över rygg o bröstkorg än de flesta tjejer här inne så det påverkar ju... Har en kompis som lagt in 375 cc o hon hade pyttelite större str i utgånhsläge än jag... Inget ont men hon har alldeles för stora enligt mig o folk vänder sig om på gatan när hon går i ngt tight... Så vill jag inte ha det o jag blir skitnervös när jag då valt bara 25 cc mindre än hon... Visserligen e hon tunnare än jag men ändå... Hellre för små än stora men man vill ju ha perfekt!! Vad sjutton ska man göra? Flera i mitt vardagsliv har spontant utbristigt " guuuud vad stort" när jag sagt 350 o sånt sätter sig. Här inne får man inte samma respons men jag har fått för mig att majoriteten som hänger här gillat lite större bröst (inget illa menat) o jag e inte ute efter det! Men samtidigt står man hos kirurgen o känner med 325 "nja, känns gränsfall" o ristest hemma+ bilder på 350 här gör mig osäker o att det e för stort... Kollar jag på bilder så tilltalar mig 325-bröst lite mer men likt förbannat känns 350 bäst när jag provar proteser (de har alltså varit 325 på proteserna då för o komma fram till sann känsla). Galen blir jag!! Jag kan välja både framför el,er bakom o vet inte än... Någon kompromiss kanske med att ta 350 bakom eller 325 framför? Eller e kanske dumt att fatta beslut på det sättet?
Gilla

twinky

Kvinna ·

08 sep, 2012

Om du tycker att din kompis med 375 cc har alldeles för stora bör du kanske tänka kring 200 cc istället för kommer du att tycka att dina 350cc är för stora kommer även 325 vara för stort. Sen bör du ju titta på tjejer som oxå har gjort lyft, inte bara förstorat. Generellt gäller ju mer egen vävnad, underhudsfett, bredare axlar, rygg och höfter samt kraftigare benstomme desto mer kan man bära upp.

Gilla

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

twinky skrev:

Om du tycker att din kompis med 375 cc har alldeles för stora bör du kanske tänka kring 200 cc istället för kommer du att tycka att dina 350cc är för stora kommer även 325 vara för stort. Sen bör du ju titta på tjejer som oxå har gjort lyft, inte bara förstorat. Generellt gäller ju mer egen vävnad, underhudsfett, bredare axlar, rygg och höfter samt kraftigare benstomme desto mer kan man bära upp.

200 kommer bli för litet, det kan till o med en velmaja som jag bestämma mig för ;-) Breda axlar o rygg vet jag att jag har samt hyfsat bred (inte jätte dock) benstomme. O det har jag förstått talar för att man kan dra på lite... Men visste inte att man kunde ta större ju mer egen vävnad man har! Borde det inte va tvärtom? En tunn tjej med à-kupa som lägger i 350 borde väl få mindre resultat än om man har typ b och mer egen vävnad? Är jag helt ute o cyklar?
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 sep, 2012

Men så bred kan du ju inte vara om du ska ha mentor 350hp? De är ju inte speciellt breda implantat,vad har du för bröstbredd? Eller har du valt mkt smalare implantat än din bröstbredd.. Jag själv har ganska bred bröstkorg..Hade 350 low profile och mina bröst såg väldigt naturliga ut med de implantaten INGEN såg att de var opererade.. Tycker du 375 ser groteskt stort ut på en tjej i din stl bör du nog överväga ditt val av stl ..
Gilla

Majsing

Kvinna ·

08 sep, 2012

Nu har jag inte läst igenom alla svar komentarer ordentligt.. :) men jag själv velade hit och dit mellan 400cc high profile eller 450cc high profile. Och det slutade med att jag valde 450cc. Och är så glad över det nu i efter hand. Talade med många vänner och bekanta som gjort bröstförstoring och flera av dom sa att dom nu i efter han ångrar att dom inte tog en lite större storlek. Men hoppas du kommer fram till ett beslut snart som känns bra =) 

Gilla

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Opticruise skrev:
Men så bred kan du ju inte vara om du ska ha mentor 350hp? De är ju inte speciellt breda implantat,vad har du för bröstbredd? Eller har du valt mkt smalare implantat än din bröstbredd.. Jag själv har ganska bred bröstkorg..Hade 350 low profile och mina bröst såg väldigt naturliga ut med de implantaten INGEN såg att de var opererade.. Tycker du 375 ser groteskt stort ut på en tjej i din stl bör du nog överväga ditt val av stl ..
Nä, jag e inte galet bred men själva axel o övre ryggpartiet är ganska brett... Kan inte måtten exakt men vet att kirurgen först sa att jag inte skulle ha 350 rent breddmässigt men sen gick det tydligen bra med den str... Det konstiga är att jag verkligen tycker att kompisen har för stora men provar jag mindre, ex runt 300 så tycker jag det är för litet. Kanske blivit "blind" gällande mig själv...
Gilla

Opticruise

Kvinna ·

08 sep, 2012

Ja man vänjer sig fort med storleken, har 550 idag och är knappast nån som folk vänder sig efter pga min byst..
Gilla

Malin88

Kvinna ·

08 sep, 2012

Om du känner 325cc va på gränsen till för litet hade jag definitivt valt mer cc. För om du ska ha bakom försvinner ca 50cc och man vänjer sig sjukt mkt. När jag testade 400cci ristest kändes de jättestort. Men implantaten kändes jättesmå när de satt på kroppen o va missnöjd med storleken nästan direkt. Du borde välja minst 400cc om 350cc kändes bra i ristestet. Annars är risken stor du känner de är försmå när de väl sitter där. Om du inte har mkt egen vävnad kommer de inte bli stort.
Gilla

hösten2012

Kvinna ·

08 sep, 2012

Malin88 skrev:
Om du känner 325cc va på gränsen till för litet hade jag definitivt valt mer cc. För om du ska ha bakom försvinner ca 50cc och man vänjer sig sjukt mkt. När jag testade 400cci ristest kändes de jättestort. Men implantaten kändes jättesmå när de satt på kroppen o va missnöjd med storleken nästan direkt. Du borde välja minst 400cc om 350cc kändes bra i ristestet. Annars är risken stor du känner de är försmå när de väl sitter där. Om du inte har mkt egen vävnad kommer de inte bli stort.
Har inte riktigt valt placering än... Va på en konsultation hos en kirurg först som tyckte bakom vilket förvånade mig lite då jag har två hängbröst med mkt egen vävnad. På andra konsultationen med den kirurg jag valde så sa han samma sak o att det skulle bli ett bättre o mer hållbart resultat.. Men nu sist så sa han att det gick bra framför oxå så jag e lite förvirrad om varför han säger det nu o inte innan när jag satt o tjatade om att jag tränar mkt... Har jag 350 i ris så känns det för stort! Pga att han sa att man egentligen ska känna efter med 325 cc om man vill ha 350 för att få den rätta känslan o utseendet då det försvinner lite så går jag nu omkring med 325 i rispåsar o känner sådär... Fan vad stökigt!! Även om det inte ska va nån jätteskillnad så känns det precis som att 350 ( fast 325 i ris då) är lite gränsfall till för stort o 325(fast 300 i ris då) känns gräns till för litet... På ett sett tycker jag ev att den mindre är lite men diskret o proportionelig till mig men IOM att jag tvekar lite så e jag rädd att den känns för liten sen! I gen som kan det där med ege vävnad o slutresultat? Tänker jag fel när jag tänker att en smal tjej med à-kupa som lägger in 350 cc får mindre bröst än jag som hat b-kupa o mer egen vävnad? Det är lite så jag tänkt när jag kollat på bilder... O är det ingen annan som haft 2 olika str beredda på operationsdagen?
Gilla

Malin88

Kvinna ·

08 sep, 2012

Förstår det är lätt att haka upp sig på storlekar. Jag velade som fan med innan min op. Men nu i efterhand förstår man att det inte gör nån synbar skillnad. Om inte måtten skiljer sig nåt. Men när man velar mellan två storlekar brukar man bli rekommenderad det större alternativet. Men oavsett vad du väljer kan jag lova dig det inte kommer skilja nåt i storlek. Isf ytterst lite på formen. Så välj det som passar dina mått bäst. Sen blir de större destu mer egen vävnad du har så du tänker på det. Men om 350cc kändes bra är de ingen mening o välja ett mindre implantat. Sen om du har hångbröst bör du verkligen lägga framför. Och då riskerar du inga muskelrelaterade komplikationer o formen brukar bli finast med framför om man har egen vävnad. Då slipper du undermuskelhäng o minskar risken för db som är vanligt med bakom
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem