Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Emelies

Emelies

Kvinna ·

Är liten men funderar på att lägga in 500-550CC för mycket?

Bröstförstoring

Kollat runt på bilder nu då jag äntligen blivit silvermedlem! Har länge längtat efter större bröst och efter min spaning här inne så känns det som att 500-550CC skulle passa mig.. dock så vet jag inte om det är LITE stort? Å är verkligen i ett dilemma vill ha en BRA storlek! 

18

Sortera efter

Vanessa88

Vanessa88

Kvinna ·

Fortsätt fundera tills du är HELT säker =) De är ju STORT men kanske så du vill ha de! Gå runt i ristestet hemma ett par dagar exempel...

Gilla
Nyfikan

Nyfikan

Kvinna ·

När jag ser din vikt och längd och kort tänker jag spontant att det kommer bli väldigt stort, mellan 400-500 skulle jag stanna på, 450 kanske och hög profil så tror jag du skulle få runda fylliga och snygga bröst:-) har du testat med ris?
Gilla
Emelies

Emelies

Kvinna ·

Har inte provat bara jämfört andras vikt å längd med min å sedan kollat deras tuttar! Är det 1dl ris = 100CC? minns jag rätt då.. Har som sagt inte tagit reda på ALLT man bör veta ännu :/ som hög profil? Vad finns det mer låg och mellan? Förutsätter dock att kirurger går igenom ALLT jag bör tänka på? :/ Men ja jag tycker också att 500 låter mycke.. men hur är det om man lägger framför för jag har hört att bakom kan kännas mindre i början men som "poffa" ut efter ett tag? 

TACK för era svar =) 

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Runt 500cc kommer bli stort så om du vill ha storabröst är det rätt kanske. Har du funderat något på plasering? Ser ut som att du har ett väldigt markerat bröstveck, tänk på att om du väljer bakom så finns risken för DB. Vid en framförplsering undviker man detta. Ett tipps bara. 🙂

Gilla
Malin88

Malin88

Kvinna ·

Det kommer bli stort och de kommer se opererade ut. Men runt 500cc tror jag blir snyggt :) men jag gillar stora bröst :) jag själv har 495cc, men jag väger mer än dig och är längre. Men mitt råd är att vänta till en op. Eftersom du inte är påläst blir en op som att spela på lotto. Kirurger säger inte allt och verkligen upplyser de inte om alla komplikationer. De rekommenderar oftast va de gillar bäst så om du bara lyssnar på kirurgen kan de bli helt fel. Därför är det viktigt att va så påläst som möjligt. Profil beror på vad du har för bröstbredd. Eftersom du är smal lär du behöva hög eller ultra hög profil för att få plats med 500cc. Annars blir de för breda = destu högre profil destu mer put i förhållande till bredden. Sen vilket märke du vill ha är med viktigt. Vissa kliniker använder bara mentor.
Gilla
Rockring

Rockring

Kvinna ·

Vill du ha stora bröst tycker jag att du ska göra det. Men köp en bh i den storlek som motsvarar det du vill ha och fyll med ris. Mät sedan hur mycket ris du har fyllt och då ser du om det är kring 500-550CC eller mindre. Tycker det är en ba uppfattning på ungefär hur stora man vill ha sina nya bröst :)

Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Dina bröst ser väldigt mycket ut som mina innan op och jag fick dB (kan vara bra att tänka på) vid 550 cc vet jag inte kanske det räcker för att "fylla" ut gamla bröstvecket ordentligt. Men antar att dina veck säkerligen kommer att behöva sänkas. Gå hellre på flera konsultationer och hör vad som rekommenderas. Storleken du tänker på kommer definitivt bli stooort
Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Dina bröst ser väldigt mycket ut som mina innan op och jag fick dB (kan vara bra att tänka på) vid 550 cc vet jag inte kanske det räcker för att "fylla" ut gamla bröstvecket ordentligt. Men antar att dina veck säkerligen kommer att behöva sänkas. Gå hellre på flera konsultationer och hör vad som rekommenderas. Storleken du tänker på kommer definitivt bli stooort
Gilla
Emelies

Emelies

Kvinna ·

via_dolorosa: Vad menas med DB? vill göra framför men vet inte om jag har för lite vävnad?

Malin88: Ja jag gillar också lite större provad lite nu hemma med ris och rent spontant tyckte jag att 5DL ris kändes bra och inte för stort.. Men då har jag ju lagt in de själv i en amningsbh också ;D OP är inte förän 29 augusti så jag lär hinna läsa tillräckligt tills den åtminstonde :) Konsulationen är nu om två veckor men det känns också bra så kan jag bolla lite ideer med kirugen innan MEN jag har som du säger, tid på mig att lära mig själv för det är ju JAG som ska trivas med tuttarna å inte kirurgen ;D

Rosenknopp: ja jag vet ju inte riktigt vad DB står för ;D gjorde du framför/ bakom? och vad menar du med veck? alltså de under brösten att de kommer sänkas lite i och med OP? :/ kommer sådant att se konstigt ut?

I övrigt så gillar jag opererade bröst och har inga problem alls med att de kommer se fejk ut :) Är nog därför jag funderar på lite större bröst också och inte helt normala tillförhållande utifrån min kropp .. sambon sa väl direkt på de mindre att han trodde att jag skulle ångra mig å ja han har nog rätt i de. Även om det också är hyvsat stora =)

å hur lägger man inte bilder i inlägget? har laddat upp min risprovning ;D

Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Japp vecken sänks och när man får dB ser det väääääldigt skumt ut. Du har då fyra veck istället för två ;) alltså dina gamla veck blir kvar! Risken är minimal med en framför vilket jag nu har fått korra. Framför numera :D Bra tanke att du vill ha dem framför angående bröstvävnad tror jag personligen att 450-500 skulle fungera för dig. Angående implantatstyp mm finns det tjejer här inne som är kunniga nog för att ha certifikat på sådana saker ;)
Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Alla får inte bröstvecken sänkta.. Citadell verkar ha en förkärlek till att sänka vecken,därefter oxå db problematiken.. Båda kirurgerna jag opat mig hos har inte viljat sänka bröstvecken pga den stora risken för db. Hellre lite mindre underpol än db tycker jag iaf :)
Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Håller helt med! Antar att sänkta bröstvecket var en nödvändighet vid egen liten byst och kanske framförallt stora implantat
Gilla
Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

Vanessa88 skrev:

Fortsätt fundera tills du är HELT säker =) De är ju STORT men kanske så du vill ha de! Gå runt i ristestet hemma ett par dagar exempel...

Men ärligt Det är väll inte så stort! bara lite mer än snittet som ligger runt 400 - 450!! sen beror det ju på vad man väljer för projektion och sen hur man klär dig som avgör om det ska se stort ut eller inte!!

Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Ja det beror väl såklart på utgångsläge också... Jag känner en som också är runt 160 cm lång och 500 cc ÄR stort på henne :) de ser opererade ut och är man ute efter stora bröst så tror jag personligen att det är en bra strl i förhållande till längd och vikt.
Gilla
Rosenknopp

Rosenknopp

Kvinna ·

Ja det beror väl såklart på utgångsläge också... Jag känner en som också är runt 160 cm lång och 500 cc ÄR stort på henne :) de ser opererade ut och är man ute efter stora bröst så tror jag personligen att det är en bra strl i förhållande till längd och vikt.
Gilla
LipziL

LipziL

Man ·

Jag är 156 och lägger in 610 imorn. Då får vi se om det blir lagom eller för mke ^^

Gilla
Emelies

Emelies

Kvinna ·

Å LipziL då är ju vi TYP lika "stora" ;D ska bli roligt att se ditt resultat sedan!! Jag ska också lägga framför eller jag VILL lägga framför, hur vet man om man har tillräckligt med vävnad för det? :/ Jag bollar mest ideer med sambon hemma nu men det känns också väldigt bra för han känner mig å sa direkt när jag visade med 4DL ris att jag nog skulle ångra mig för att jag inte körde fullt ut direkt .. men å vilket dilemma! Man får prova och känna på inläggen vid en konsulation som jag förstått det? Redan skrivit upp flertal frågor (då jag är super duktig på att glömma).. 

Gilla
Myboob

Myboob

Kvinna ·

Vi har väldigt lika mått och jag la i 520cc och är jättenöjd :) Klart att det är stort men jag gillar det.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem