Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
iloveboobies

iloveboobies

Kvinna ·

Är t.ex. 370 Allergan lika stora som Mentor 370?

Bröstförstoring
Idag är det panik! Opereras 13.00 och har inte bestämt storlek. Väljer mellan Allergan 370 och Mentor 425 fortfarande ;) Täknte bara höra med er om ni upplever Allergan som mindre än Mentor? T.ex. om man skulle jämföra 370 av de båda märkena, skulle inte Mentor vara lite större då (har jag inbilliat mig)? Och lycka till alla tjejer som opererar sig idag!! :D Slänger in en bild på mina minisar som jag har nu ;)
17

Sortera efter

iloveboobies

iloveboobies

Kvinna ·

Kommer inte ha pof på mobilen så snabba svar tack!! :D Lovar att uppdatera ikväll när jag är hemma! :D
Gilla
Liz

Liz

Kvinna ·

Ställ din fråga till Patrik när du träffar honom innan op, eller hellre ring in till kliniken och hör vad de har att säga, Stort lycka till idag, du blir väl omhändertagen. Men ring kliniken, så du får lugna dina nerver ;-)
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

De motsvarar inte varandra helt. Allergan anger sina i gram, medan mentor anger sina i volym (cc). Allergan 370 är nog närmare 400 skulle jag gissa, så det är inte någon stor skillnad mellan dem och Mentor 425. 
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Fast 100cc allergan väger 100gram och mentor 100cc väger också 100g. Har båda sorterna hemma i skåpet och har vägt dem. Däremot så är vissa allergan av någon anledning större i cm jämnfört med Mentor. Skillnaderna mellan dessa implantat som du väljer mellan visar sig nog mest på bredden antar jag? Har du måtten på dem? Så vill du ha ett bredare implantat väljer du den större, annars den mindre. Eller har de samma bredd? skillnaderna mellan dessa storlekar är ganska så liten när de väl sitter inne i kroppen och du kommer inte se någon skillnad. Lycka till 👍
Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

Allergan upplever jag som större.
Gilla
emelina

emelina

Kvinna ·

Om man i en produkttabell jämför allergan med mentor implantat av ungefär samma diameter och samma projektion, så är de inte identiska i nummern. Mentor är lite mera, dvs om båda skulle vara 370 kommer allergan att vara lite större.
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

100 cc implantatsilicon väger 97 gram, så ett Mentor 425cc borde därför väga 425x0.97= 412,25 gram. 
Gilla
iloveboobies

iloveboobies

Kvinna ·

Tack för svaren! Nu är jag opad och klar och det vart 370 ;) Gör strax ett inlägg om det! Och via_dolorosa, det är samma bredd på de! :)
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

turisten skrev:
100 cc implantatsilicon väger 97 gram, så ett Mentor 425cc borde därför väga 425x0.97= 412,25 gram. 
Det där kan jag säge med en gång att det stämmer inte alls. Mitt Mentor 475cc väger 475gram och mitt  Mentor 585cc väger också 585gram. Mitt Allergan 320cc väger 320gram. Har dessa liggandes i mitt skåp.
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

iloveboobies skrev:
Tack för svaren! Nu är jag opad och klar och det vart 370 ;) Gör strax ett inlägg om det! Och via_dolorosa, det är samma bredd på de! :)
Hoppas du måt bra efter omständigheterna och krya på dig! 👍
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

via_dolorosa skrev:
turisten skrev:
Det där kan jag säge med en gång att det stämmer inte alls. Mitt Mentor 475cc väger 475gram och mitt  Mentor 585cc väger också 585gram. Mitt Allergan 320cc väger 320gram. Har dessa liggandes i mitt skåp.

Jag har läst det på flera sidor på nätet där plastikkirurger svarat på hur mycket silicon väger, men fine. 🙂

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

turisten skrev:
via_dolorosa skrev:
turisten skrev:

Jag har läst det på flera sidor på nätet där plastikkirurger svarat på hur mycket silicon väger, men fine. 🙂

De kan säkert vara lite olika fyllda kanske? Men så sa min köksvåg hemma i alla fall 😎
Gilla
turisten

turisten

Kvinna ·

Ja, eller så kanske höljena väger olika då de inte är lika många, de kanske inte är medräknade i volymen (Mentor) men borde ju vara det i vikten (Allergan).
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Jag hade helt för mig att 450cc vägde 450g men när jag vägde dem blev det exakt 1kg för båda 500g st! Varför jag vägde dem va för jag blev chockad att de va så tunga när jag kände på dem! Vägt dem flera gånger, jätte skumt!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

kiss skrev:
Jag hade helt för mig att 450cc vägde 450g men när jag vägde dem blev det exakt 1kg för båda 500g st! Varför jag vägde dem va för jag blev chockad att de va så tunga när jag kände på dem! Vägt dem flera gånger, jätte skumt!
Står det 450 på baksidan då? Låter extremt...
Gilla
kiss

kiss

Kvinna ·

Ja det gör de, de skulle vara 13,7 i bredd med men får det till 14? Kanske tappat formen lite, jättekonstigt iaf!
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

kiss skrev:
Ja det gör de, de skulle vara 13,7 i bredd med men får det till 14? Kanske tappat formen lite, jättekonstigt iaf!
Kanse de är felmarkerand!? Låter ju helt otorligt 😕
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem