Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
xxenia

xxenia

Kvinna ·

Åsikter 450cc? Byta implantat?

Bröstförstoring

Hej! Det är tre veckor sedan jag opererade mina bröst. Vi la in 450cc delvis bakom muskeln. Formen börjar ta sig och utseendemässigt är dom ungefär som jag föreställt mig.. MEN - mellanrummet är för stort enligt mitt tycke. Jag läste att om jag lägger in ännu större implantat så kan detta ändras, någon som har erfarenhet om detta? Tycker nämligen också att de blev lite små nu när svullnaden gett med sig och tänkte att det kan vara bra att veta för kan absolut tänka mig större. Förstår att man inte opererar sig så tätt in på då mycket kan hända men tvivlar på att mellanrummet kommer försvinna med tiden. Har ni tips? Åsikter? Uppskattar all hjälp jag kan få :)

4

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Jag har hört att om man har tajt klyfta innan så får man det med implantat också. Sen har jag även läst att om man tar större implantat och kirurgen placerar dem nära varandra så kommer bröstvårtorna peka utåt i vissa fall. Sen finns det risk om kirurgen försöker göra fickan större innåt att det blir symmastia(vet inte hur vanligt detta är). Mitt tips är att pressa ihop dem några gånger om dagen, de tipset fick jag av min kirurg för att jag skulle få till en bättre klyfta. Men om du kan ha bredare implantat till din bröstbredd så går det kanske att lösa, hör med din kirurg
Gilla
Aurencia

Aurencia

Kvinna ·

Det är inte säkert att större implantat hjälper! Risken för att det ser fake ut, du får symmastia elr att brösten åker ut ännu mer åt sidan är ganska stor.Men jag tycker du ska prata med din kirurg och se vad han kan göra åt saken, han är ju ändå experten, inte vi! :)
Gilla
Nillan

Nillan

Kvinna ·

Följer
Gilla
xxenia

xxenia

Kvinna ·

Jag pratade om detta med min kirurg och han tyckte inte att mitt mellanrum är för stort nu. Men han rekommenderade mig att försöka massera in implantaten om jag nu verkligen ville ha dem tightare. Bredden på implantaten är anpassade efter min bröstbredd och logiskt känns det ju konstigt att de ändå är så långt ifrån.. Kommer operera mig efter graviditet isf, inte i dagsläget utan får lära mig att leva med mellanrummet :) Tack för bh tips!
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem