Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smultron89 profilbild

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Behöver hjälp med storlek, 350 cc eller 375 cc?

Bröstförstoring
Hej!
Jag var på konsultation hos Örjan Gribbe på Proforma clinic, i måndags då vi kom fram till att jag skulle välja 350 cc hp, bakom muskeln, mentor coh1 släta implantat.
Detta var de implantat vi både tyckte passade mig bäst kroppsmässigt.
Jag är ute efter ett ganska naturligt resultat, något större men inte några bomber så att säga.
Jag prövade även 375 cc hp och trivdes väldigt bra med dessa, skillnaden var att dessa implantat var något bredare och skulle gå ut lite mer på sidorna.
Örjan rekommenderade mig att välja 350 cc efter hans tycke. Och enligt honom skulle det inte "försvinna" något mycket cc på mig eftersom jag är så pass tunn. Kan detta stämma, om man har väldigt lite fett på överkroppen?
Jag är dock väldigt osäker på val av storlek trots att det bara skiljer 25 cc. Eftersom jag är rädd att det "försvinner" cc bakom muskeln och att jag då skulle uppleva brösten som mindre än på konsultationen. Enligt mig var 350 cc helt perfekt storlek på mig under konsultationen och jag skulle absolut inte vilja uppvela dem som mindre än så.
Vad skulle ni rekommendera mig att välja?
Eftersom jag är liten kroppsmässigt (har dock väldigt breda höfter), speciellt i överkroppen  har jag en ökad risk att drabbas av rippling, speciellt i val av större implantat. Tror ni att 375 cc skulle öka risken för rippling mycket tillskillnad från om jag skulle välja 350 cc?
Sedan undrar jag om ni har koll på hur mycket 350-375 cc skulle öka i kupstorlek?
Från A-kupa dvs.
Vad tror ni skulle passa mig bäst?
Är 171 och väger 55 kg, är vältränad och har former.
Vore jätte tacksam för svar! :)
27

Sortera efter

Doris

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag har 350 framför och jag gick från knappt A till DD :)
Gilla

mufflan

Kvinna ·

24 apr, 2013

Man ökar ugefär en storlek per 100cc har jag för mig :)
Gilla

LinaKos

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag rekommenderar de större inläggen. Jag ökade från 375 till 400 på op-dagen trots att Örjan påpekade lite att de kanske va för stort för mig. Va ganska nervös att det skulle bli jätte bomber.. Men de blev tvärt om, än så länge är jag lite missnöjd över att jag inte lade in ännu mer.. Och jag tror inte att 25cc blir någon större skillnad. Jag upplevde att storleken va mycket större på konsultationen.
Gilla

jeessee

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag har 385cc och rekommenderar att du tar de större. Det är ingen märkbar skillnad mellan 350 o 375
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Tack så mycket för era svar!
Vet ni om man har möjlighet att pröva ut implantat innan operationen (på operationsdagen)? Dvs om man velar mellan två olika storlekar.
Jag är rädd för att 375 cc blir för stort på mig och att 350 cc blir för litet då det hamnar bakom muskeln.
Jag har tidigare läst att man ska välja det större alternativet ifall man tvekar.
Denna beslutsångest.. Är det kanske värt att lyssna på vad kirurgen rekommenderar?
Han var ganska bestämd på 350 cc, men sa att jag kunde bära på 375 cc eftersom jag har så pass breda höfter.
Jag vill att resultatet blir naturligt till min kropp, eventuellt något större.
Det ska även gå att dölja lätt samt framhäva om så önskas.
Gilla

9April

Man ·

24 apr, 2013

Rekommenderar också de stora eller ännu lite till pga din längd. Det där med att öka en stl per 100 cc stämmer inte. Det beror på vilken bröstbredd o profil man har. Jag gick fr ca 75 b till 75 e och lade in 550 cc. Jag är ganska bred över axlar o bröst. Svårt att jämföra med andra som inte har liknande fysik:-)
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag har för mig att jag har 10,5 cm i bröstbredd (osäker, så jag kan ha fel) har för mig att Örjan skrev upp det då han måttade.
Eftersom jag har smal bröstkorg blev jag rekommenderad att välja hög profil för att få något smalare implantat som passar in på min kropp.
Funderar nästan på att ändra till 375 cc på operationsdagen eftersom jag är rädd att jag ska bli missnöjd med storleken annars, eftersom man lätt blir storleksblind efter operationen.

Dock är jag rädd för att jag lättare drabbas av rippling vid val av större storlek på implantatet. Dock skiljer det sig bara 25 cc.
Tror ni att det kan ha stor betydelse för att drabbas av rippling vid en ökning på 25 cc?

Gilla

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag har för mig att jag har 10,5 cm i bröstbredd (osäker, så jag kan ha fel) har för mig att Örjan skrev upp det då han måttade.
Eftersom jag har smal bröstkorg blev jag rekommenderad att välja hög profil för att få något smalare implantat som passar in på min kropp.
Funderar nästan på att ändra till 375 cc på operationsdagen eftersom jag är rädd att jag ska bli missnöjd med storleken annars, eftersom man lätt blir storleksblind efter operationen.

Dock är jag rädd för att jag lättare drabbas av rippling vid val av större storlek på implantatet. Dock skiljer det sig bara 25 cc.
Tror du/ni att det kan ha stor betydelse för att drabbas av rippling vid en ökning på 25 cc?
Gilla

malla

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag har också gjort hos Örjan och ville ha ett naturligt resultat.

Jag tog 225 och 250 mentor låg profil och gick från 70b till 70d

la nyss upp en bild så kika gärna!
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Okej, då ska jag göra det!
Är ny här på forumet, så jag vet inte rikitgt hur man får tillgång till att se andras bilder.
Måste man bli silvermedlem först?
Gilla

LinaKos

Kvinna ·

24 apr, 2013

Jag provade inlägg på op-dagen få jag var tveksam. Maila bara Örjan innan så han vet om och kan planera det.
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

24 apr, 2013

Då ska jag göra det, så får jag hoppas att han går med på det :)
Upplevde du att det "försvann" cc när du la dina implantat bakom bröstmuskeln?
Gilla

LinaKos

Kvinna ·

25 apr, 2013

Det gör han :) Se bara till att du får svar på mejlet så du vet att han läst det. Jag upplevde när jag provade inläggen att de va större än det är nu.. Men sedan säger de att när man lägger bakom att de kommer "ploppa" fram och bli större när muskeln töjt ut sig, vilket nog är inviduellt hur mycket de gör det tror jag och när. Mina är bara 2 veckor och är fortfarande hårda.
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

25 apr, 2013

Vad bra :) Jag har skickat iväg ett mail till honom nu så väntar på svar.
Okej, undra om jag kanske ska öka i cc ändå. Det gäller ju ändå bara 25 cc i ökning, tror det kanske inte är någon märkbar skillnad?
Är så rädd att jag ångrar mig annars efter operationen ifall jag uppveler dem som mindre än på konsultationen.

Någon här som gått från A-kupa och lagt in 350 eller 375 cc?
Och vad har ni för kupa efter operationen? :)
Gilla

Zippzon

Kvinna ·

25 apr, 2013

Jag velade precis som du mellan de storleksrna. Är liten och tunn. Jag bedtämde mig tillslut för 350 cc, och det är jag glad för nu! Hade inte velat ha de bredare! Beror ju lite på vad man är ute efter för slut resultat, men då jag är så liten, så ville jag ha ett naturligt resultat och min kirurg sa att om ag tog de bredare så skulle det kunna se mer onaturligt ut, eftersom de hamnar mer ut på sidorna. Jag kan däremot ibland ångra att jag inte tog 450cc, de är ju lika breda som 350 , men toppigare... tycker de känns lite små nu, iaf med kläder på. Utan kläder ser det nog perfekt ut till min kropp, egentligen det resultat jag ville ha. Nu är mina bröst bara 2 veckor, så de är fortfarande som två hårda bollar, så jag vet ju inte hur slut resultatet blir:-)
Gilla

Zippzon

Kvinna ·

25 apr, 2013

oj, vad stavfel....sorry
Gilla

LinaKos

Kvinna ·

25 apr, 2013

Va bra :) Fundera noga och läs och lyssna på vad många säger här på POF. Så här i efterhand instämmer jag med de allra flesta att man velat ha större. Själv läste jag inte mycket alls, va inte ens inne här på POF, utan tänkte att jag ser väl på konsultationen vad som blir bra storleksmässigt. Vilket slutade med som för de första andra att jag vill ha större.. Ångrar som fasen nu att jag inte var mer påläst, då tror jag att jag hade tagit större.. Men som sagt är det ju också vad man är ute efter, jag var ute efter lite större än naturligt typ :) Nu anser jag att jag har naturlig storlek till min kropp. Men jag tycker iofs inte att dom är små heller :) Och nej 25cc kommer knappt märkas. Ta i lite extra ändå :)
Gilla

Anonym användare

25 apr, 2013

Om du har så smal bröstbredd så kan det hända att 350cc hp inte får plats... jag har 11,5 cm och jag skulle först ha 375cc men dom fick inte plats, så min kirurg la in 350cc. 
Gilla

Smultron89

Kvinna ·

27 apr, 2013

Okej :)
Ja jag ångrar mig verkligen att jag inte började läsa på mer inför konsultationen.
Där stod jag nästan helt ovetande om allt och valde att lita på kirurgen efter hans tycke.
Nu i efterhand känner jag mig ganska osäker över mitt val, men jag har ca 1 vecka kvar till operation så tror inte det är försent att ändra sig angående storlek ännu? Vill gärna ta i 25 cc extra med tanke på vad du och många andra säger, att man oftast ångrar sig direkt efteråt att man inte la i lite extra. Vet dock inte hur det blir med tanke på att jag endast har 10,5 cm i bröstbredd och 375 cc är ju något bredare än 350cc. Jag känner mig nöjd med bredden på 350 cc, men skulle gärna vilja ha lite mer put om jag skulle lägga i lite extra.
Vet dock inte vad nästa alternativ är? Eftersom 375 mest skiljer sig lite på bredden och enligt kirurgen skulle vi knappt få in mer än 375..

Har lite små panik över det här velandet med storlek, vill ju att det ska bli rätt ifrån början hehe :)

Gilla

Smultron89

Kvinna ·

27 apr, 2013

Kuttran: Hehe okej, får hoppas dem får plats iallafall annars är det inte så mycket att göra åt saken :)
Är du nöjd i övrigt med storlek? :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem