Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Louise_

Louise_

Kvinna ·

Behöver hjälp med val av storlek 250 - 300cc

Bröstförstoring

Hej! Jag har varit på konsultation för bröstförstoring och är helt säker på att jag vill göra detta. Nu är det bara valet av implantat kvar. Jag är inne på att ha anatomiska mentorimplantat, men är osäker på storlek. Jag tyckte att 200 (dvs. Att lägga in 250) var lagom på konsultationen, men är orolig för att de ska bli för små nät de väl är inne i kroppen. Är det någon här inne som har valt implantat i liknande storlek som har ungefär samma förutsättningar som mig. Kan tillägga att jag har ca 100 cc i egen vävnad idag och är 73 cm under bröstet. Upplevde ni att implantaten var lika stora inne i kroppen som de ni testade på konsultationen och vilken storlek har ni i BH idag? Tacksam för all hjälp jag kan få :)

12

Sortera efter

ulja

ulja

Kvinna ·

Hej, jag har just fått 295 cc. Kirurgen valde det åt mig. Jag vill ente ha något stort utan enbart fylla ut den tomhet som jag hade. Jag har anatomiska och jag är jättenöjd ännu så länge. Var rädd att det skulle bli för stort men det var nog helt rätt val för mig. Lycka till

Gilla
Zinya

Zinya

Kvinna ·

Hej Louise! Jag lade in anatomiska implantat av märket Allergan i storlek 255 cc för snart ett år sedan. Jag minns tyvärr inte om brösten såg större ut då jag lade implantat innanför sportbh vid konsultationen. Däremot minns jag att jag tyckte det såg ut som mer hängbröst än vad det gör i dag i verkligheten. Hade knappt någon egen vävnad innan op, och har i dag storlek 70D på bh. Är 171 cm lång och väger 59 kg.Kolla gärna in bilder under min profil, där finns både före- och efterbilder.
Gilla
Lelodi

Lelodi

Kvinna ·

Jag har oxå gjort Allergan anatomiska 255 cc bakom, samma klinik o kirurg som Zinya :-). Mina bröst är bara 5 v men jag är urnöjd och hade inte velat ha större. Jag tycker de känns ganska lika som när jag provade på konsultationen. Har bilder i mtt galleri. Jag är 77 cm under brösten och just nu 90 cm över så gissar att min bh storlek blir 75 C. De som jag provat i den storleken har suttit bra hittills i alla fall. Vet inte hur mycket vävnad jag hade innan men inte var det mycket.... fyllde inte ut en A kupa och måttet över brösten var 83 cm. Så ökade 7 cm på putet i och med op :-)
Gilla
Missjag

Missjag

Kvinna ·

Hej :) Jag har också 100 i egen vävnad, men ska dock lägga in 550cc bakom. Det ser faktiskt inte ut som bomber då jag har ganska stor rumpa :) Jag hade i ditt fall tagit 300cc . 50cc gör typ ingen skillnad . Lycka till!
Gilla
Annunatariel

Annunatariel

Kvinna ·

Jag är nästan exakt lika stor som dig och lade in 280 cc bakom. Jag har nu 65 e i bh-storlek. Bilder både före och efter finns på min profil!

Gilla
Louise_

Louise_

Kvinna ·

Tack för era kommentarer. Jag för fundera på storlek, har till mitten av mars på mig att bestämma mig. Jag kommer inte att välja inplantat som är större än 300, det blir för stort. Vill ha ganska naturliga bröst, men vill såklart slippa de hemska inläggen i bh-arna.
Gilla
Lakritspipa

Lakritspipa

Kvinna ·

Hade samma storlek som dig i utgångsläge och ungefär samma vikt och längd. Jag ville ha bröst som såg proportionerliga ut till min kropp och bestämde mellan 275 +-25 innan operation och kirurgen fick avgöra vad som blev bäst i förhållande till mina mått under själva operationen. Kan bara säga att jag är helnöjd med 275 cc och större hade jag inte känt mig bekväm med.
Gilla
Lakritspipa

Lakritspipa

Kvinna ·

Fast mina var inta anatomiska utan runda hp mentor.
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

Isali

Isali

Kvinna ·

Utifrån siffrorna verkar du och jag vara väldigt lika i ursprungsläget. Nu har jag inte opererat mig men varit på en konsultation. När jag gjort ristestet innan kom jag fram till att jag max vill ha 300 cc. Utifrån min bröstbredd tyckte kirurgen att 300 är det minsta jag kan ha (enligt honom möjlig implantatsbredd 11,75-12,5 och han uteslöt de två lägsta profilerna för "det blir inte bra"). Utifrån det och att du är orolig för att 250 blir för smått så blir nog 300 bättre. Men jag tycker du ska fundera på vad du skulle tycka vore värst, för stora eller för små bröst?

Gilla
Louise_

Louise_

Kvinna ·

Jag tycker nog att lite för små är bättre, men självklart vill ja ha ett par bröst som är lagom stora. Jag vill inte ha ett par bollar på bröstkorgen, der skulle jag uppleva som väldigt jobbigt.
Gilla
ask

ask

Kvinna ·

Tror också det är mycket bra att fundera på om man blir ledsen om dom blir för små eller för stora. Jag velade mycket om jag skulle ta 280 eller 320. Kom fram till att jag absolut inte ville ha för stora därför valde jag 280. Kunde inte välja mindre då jag hade 13 cm i bröstbredd. Fyllde inte en A-kupa innan och är 73 cm under bröstet, nu 4 v efter op så är jag ca 86 cm över bröstet (mot ca 76 innan....). Ser ut som en B-kupa men gissar att jag kommer behöva C-D i kupstorlek. Är väldigt nöjd att jag inte tog större ;) Jag tyckte 280 var gigantisk på konsultationen...
Gilla
Alterego

Alterego

Kvinna ·

Skönt att läsa att någon var glad över att inte ha valt större, brukar vara tvärtom här! :) men tipset om att tänka vad man skulle bli ledsnast över var superbra! Drömt mardrömmar om att jag ska vakna upp med två meloner, så behöver helt enkelt inte vara orolig om jag väljer det lägsta! :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem