Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Behöver lugnande råd ang om 450cc är för stort för mig...

Bröstförstoring
3 veckor kvar till op och jag börjar grubbla på storleken. Har känt mig så säker. Tills nu. Är 180cm, 66kg. Smal kroppsbyggnad. Vill ha bröst som matchar mig. Inga jättebomber. På konsultationen kom vi fram till 395cc vä och 445cc hö (har olikstora), medelhög profil, anatomiska "tall height", bakomplacering. Vad tror ni??? :-/
15

Sortera efter

Pygme

Pygme

Kvinna ·

Du är lång och det slukar en del. Jag tyckte mina 225 blev stora men jag är jättekort och det räknade jag inte med skulle ha sån betydelse.. Jag tror det du valt kan bli jättebra på dig..
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Oroa dig inte, med tanke på din längd tror jag du ångrar dig om du tar mindre.
Gilla
bojard71

bojard71

Kvinna ·

Hej!
Jag är 167cm o väger 57.Jag la in 450cc hp profil för 2v sedan,hade ca 200 egen vävnad.
Jag e jättenöjd med storleken.Skulle inte velat ha större.
Tror helt klart att du kan lägga in 450cc.Har man lite häng,som jag hade e d bra med lite mer volym.
Lycka Till!
Gilla
Jojja

Jojja

Kvinna ·

Om det kändes bra på konsultationen så kör på det! Då kommer det säkert att bli strålande.
Jag tror inte att de kommer bli för stort på dig, men det är en smaksak. Vi både rätt lika i både längd och vikt och själv ska jag innan jul byta upp mig till runda 600cc, hög profil! :)
Gilla
bestlover

bestlover

Kvinna ·

Ta inte mindre, du kommer då att ångra dig. Tycker det låter helt perfekt till dig. Lycka till!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack för era synpunkter! Mycket som snurrar :)
Gilla
Molle1981

Molle1981

Kvinna ·

På min konsultation i maj var vi inne på 325-350...men har under tiden fram till operationen velat och känt att det blir för lite....mkt riktigt såg läkaren detta på om mig igår när vi började prata om storlek...han Fick då fria händer upp till 450 som e min övre gräns vad som e normalt på min kropp. Så när jag var klar hade jag fått 425 vilket jag verkligen inte ångrar! Tror dock jag ångrat om jag gjort 325-350,
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Jag är bara 2 centimeter kortare än du och väger något mer, och jag måste ha minst 550 för att det ska se proportionerligt ut. Som de sa så spelar längden in, men mycket för att längre också oftast har bredare bröstkorg och höfter. Är man lång och byggd som en pinne blir nog det mesta stort ändå tänker jag mig. Känns som att många glömmer det i ekvationen. Nu är ju du som sagt något under min vikt, men om 550 inte ser jättestort ut på mig kan du nog komma undan med din storlek utan problem. Jag har mycket höfter att väga upp, har du inte det kan det säkert bli fint med mindre också. :)
Gilla
Molle1981

Molle1981

Kvinna ·

Sen vet jag inte om det blir skillnad om man lägger delvis bakom vs framför...känns ju som om lite försvinner om man lägger det bakom än framför?! Någon som vet mer exakt än den gissning jag nu slängde ut!?
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

De brukar säga att 50cc försvinner, men vet inte hur bra det stämmer då det kommer från forumet här. 50cc är ca två matskedar, så inte alls mycket.
Gilla
bigboobies

bigboobies

Kvinna ·

Tror det kommer se bra ut på dig!! Jag la in 650cc i förrgår och jag tycker inte den är ASSTORA, iofs så blir det större när de hänger till sig =) jag är påväg ner i vikt också, har gått ner all bebisvikt men nu ska jag tappa lite mer och få muskler också!
Gilla
Nervöös

Nervöös

Kvinna ·

Jag skulle lagt in 325 i mp, men bestämde mig på OP dagen för att köra på 375 i hp. Är så glad över att jag ändrade till det! Hade inte blivit nöjd med det första. Dock så känns dom ändå för "små", tror jag vande mig vid hur dom såg ut när det va som mest svullna och satt högre upp! Men tror inte det kommer bli för stort på dig! Men är du osäker så be om att få pröva igen! Jag mailade fram och tillbaka innan operationen just om storleken, därför valde jag att pröva igen. Och det ångrar jag inte :D! Men som sagt, hade nog blivit nöjd om jag hade kört 450+ dock skulle han inte ha fått in de, han fick knappt in 375 haha :D! Lycka till!! Det kommer bli så bra i slutändan :)!
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Nu är det gjort! Och jag är supernöjd än så länge (bara dag 2 efter op). Ser fram emot att se hur de sjunker ned och att svullnaden lägger sig. Har inte så ont som jag trodde heller. Åkte tåg och körde bil själv dagen efter operation.
Gilla
pean

pean

Kvinna ·

Hej! Behöver också lite tips och råd. Jag är 1.73 cm lång och väger runt 59kg, jag var på konsultation i torsdags och vi kom fram till att lägga in 375cc MPP. Men börjar nu bli osäker när alla verkar ångra att dom inte lade i mer. Testade även 400cc HP men tyckte då att det kändes för stort, men jag ska lägga bakom och då försvinner ju lite? Någon som har erfarenhet av liknande storlek osv? Min egen bröstvävnad är 200 cc. Jag tränar väldigt mycket och vill inte inte att brösten ska vara ett störmoment, springer väldigt mycket osv. Därefmot vill jag inte att det ska bli för litet heller, vill kunna dölja med vill gärna att det ska se snyggt ut i bikini osv.

HJÄLP:)
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

pean skrev:
Hej! Behöver också lite tips och råd. Jag är 1.73 cm lång och väger runt 59kg, jag var på konsultation i torsdags och vi kom fram till att lägga in 375cc MPP. Men börjar nu bli osäker när alla verkar ångra att dom inte lade i mer. Testade även 400cc HP men tyckte då att det kändes för stort, men jag ska lägga bakom och då försvinner ju lite? Någon som har erfarenhet av liknande storlek osv? Min egen bröstvävnad är 200 cc. Jag tränar väldigt mycket och vill inte inte att brösten ska vara ett störmoment, springer väldigt mycket osv. Därefmot vill jag inte att det ska bli för litet heller, vill kunna dölja med vill gärna att det ska se snyggt ut i bikini osv.

HJÄLP:)
Det absolut sista du ska gå efter är vad andra tycker passar bra på dem. Olika storlekar ser väldigt olika stora ut beroende på individuell kroppsbyggnad, så titta i första hand på hur det ser ut på dig. Du säger ju att det kändes för stort med 400, då skulle jag inte ta det. Det sägs att ca 50cc "försvinner" bakom muskeln. Dels vet jag inte om det stämmer, dels är 50cc inte mer än två matskedar, och därför knappt något som syns. :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem