Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
CEH profilbild

CEH

Kvinna ·

17 feb, 2016

*bild* 225cc, framför 4 veckor.

Bröstförstoring

Hej tjejer!

Idag är det 4 veckor sedan operation och vet att några vill se bilder på hur de utvecklat sig.

Svullnaden har lagt sig mycket jämfört med dag 8. När jag fick se brösten för första gången dag 7 blev jag riktigt ledsen, storleksmässigt var de mycket större än jag hoppats på och även om jag visste att det var en helt normal reaktion så var jag inställd på att låta dom läka, ta hand om snitten och sikta på att lägga in låg profil efter 6 månader om jag fortfarande kände att de inte passade mig. Jag ville INTE visa mig i bikini bland folk, det var mitt största bekymmer. Att inte kunna stå för det jag gjort var det som tyngde mig mest. Att ångra, istället för att känna att jag gjort ett bra val.

Idag känner jag äntligen annorlunda, de har blivit mindre, och då menar jag mindre, jag är inte bara storleksblind och har vant mig (vilket var lite av en rädsla första tiden) utan jag har mätt runt bröstkorgen och svullnaden har lagt sig med minst 2 cm och min gamla amningsbh som jag provade i början är nu för stor. Så för er där ute som faktiskt får den där paniken efter operation: Ta det lugnt, andas och ha tålamod. Blir de inte mindre med tiden så får man antingen lära sig att leva med det (vilket jag inte hade accepterat) eller så siktar man på att göra mindre i framtiden. Och man får gråta och vara ledsen, men försök att fokusera på annat. och det finns en lösning på allt.

De utvecklas fortfarande olika, ena har sjunkit ordentligt och blivit riktigt medgörligt, hehe, medan det andra vill hålla sig kvar och är mera fast och svårrubbat. Men jag ska ge det tid och tänker inte vara galet kritisk om de blir lite olika. I underkläder känner jag mig riktigt fin nu, verkligen! Naket däremot så är de lite för fejk för min smak, men hey, de är ju fejk, så det kommer jag ju bara få accetera ;)

Nu blev det långt, luddigt och allt det där. Simma lugnt alla tutt-lisor och blivande sådana! :D

26

Sortera efter

Zoey.moey

Kvinna ·

03 mar, 2016

Tack! Ja man får nog alltså inte ha för bråttom, det tar sin tid att vänja sig. Hoppas absolut fler tagit åt sig! Lycka till!
Gilla

QueenE

Kvinna ·

06 mar, 2016

Ändrade mina till 225 cc på operationdagen efter att ha kikat på dina ett tag och det könns så jäkla bra! Dom känns stora så som du beskrev dina innan men tror drt kommer bli hur fina som helt nör don får lägga sig lite :D Funderar på vad du har för storlek nu? har du hunnit testat nått? kanske hinner ändras lite men så man får ett hum om vad det kan bli:D
Gilla

Tiger000

Kvinna ·

06 mar, 2016

Grattis till superfina bröst! Förstår att du är nöjd :)
Gilla

CEH

Kvinna ·

06 mar, 2016

QueenE skrev:
Ändrade mina till 225 cc på operationdagen efter att ha kikat på dina ett tag och det könns så jäkla bra! Dom känns stora så som du beskrev dina innan men tror drt kommer bli hur fina som helt nör don får lägga sig lite :D Funderar på vad du har för storlek nu? har du hunnit testat nått? kanske hinner ändras lite men så man får ett hum om vad det kan bli:D

Hej! Så sännande och roligt att det blivit av nu och att du kunde landa i en storlek som känns bra :)

Ser nu att du hade ställt en fråga tisigare i tråden som jag inte svarat på, ursäkta hade missat det.

Jag har 70C nu tror jag. Det är ju lite olika beroende på modell, märke och så, en bygelbh tyckte jag att 70D kändes bättre i, men kom ändå i en 70C, likaså kan jag ha en 75B i vissa mjuka modeller, men då är nog kupan igentligen inte rätt. Det är drygt 6 veckor sedan min operation, mina ligger ju framför muskeln så de kommer nog inte förrändras mycket mer så jag gissar på 70C (eller 75 runt för jag får lite panik när det sitter tajt, har alltid haft 75 runt även om mina mått säger att jag ska ha 70)

Kan lägga ut bild senare eller imorgon på en BH i 70C som jag köpt på Lindex. Den är lätt vadderad, men ingen bygel, tänkt att ha den när jag inte behöver ha läkbh på dagarna längre :)

Hoppas du kommer känna att storleken blir rätt och att läkningen går bra. Jag tycker storleken känns bra nu, hade inte velat gå ned till låg profil mer än vid vissa tillfällen då jag kan tycka vissa kläder ta fram brösten lite mycket :P

Gilla

QueenE

Kvinna ·

07 mar, 2016

CEH skrev:

QueenE skrev:

Hej! Så sännande och roligt att det blivit av nu och att du kunde landa i en storlek som känns bra :)

Ser nu att du hade ställt en fråga tisigare i tråden som jag inte svarat på, ursäkta hade missat det.

Jag har 70C nu tror jag. Det är ju lite olika beroende på modell, märke och så, en bygelbh tyckte jag att 70D kändes bättre i, men kom ändå i en 70C, likaså kan jag ha en 75B i vissa mjuka modeller, men då är nog kupan igentligen inte rätt. Det är drygt 6 veckor sedan min operation, mina ligger ju framför muskeln så de kommer nog inte förrändras mycket mer så jag gissar på 70C (eller 75 runt för jag får lite panik när det sitter tajt, har alltid haft 75 runt även om mina mått säger att jag ska ha 70)

Kan lägga ut bild senare eller imorgon på en BH i 70C som jag köpt på Lindex. Den är lätt vadderad, men ingen bygel, tänkt att ha den när jag inte behöver ha läkbh på dagarna längre :)

Hoppas du kommer känna att storleken blir rätt och att läkningen går bra. Jag tycker storleken känns bra nu, hade inte velat gå ned till låg profil mer än vid vissa tillfällen då jag kan tycka vissa kläder ta fram brösten lite mycket :P

Spännande å se hur brösten utvecklar sig för nu står dom rätt ut men ställt mig i på det så känns inte så farligt men kan knappt vänta och se hur det blir när som lagt sig på plats och mjuknat till lite! Du får jätte görna lägga upp fler bilder, det har verkligwn hjälp mig och så roligt att "följa" din utveckling haha och skönt att du ör nöjd med storleken och allt. Dom är verkligen super fina!
Gilla

Bitzi

Kvinna ·

07 mar, 2016

Super fina!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem