Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MillionVoices profilbild

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

Bild* Motiva Ergonomix 500 cc 3 dagar

Bröstförstoring

Igår fyllde mina nya kompisar 3 dagar! Är jättenöjd hittills och glad över att de känns lite för stora, när svullnaden går ner blir de nog perfekta :) Smärtan i ärren är värst av allt, den känns främst när jag ska resa mig upp och lägga mig ner. Brösten är inte så hårda som jag förväntat mig och jag har full känsel i bröstets övre halva, men den är nedsatt i bröstvårtorna och undre halvan av brösten. När försvann eran smärta i ärren? Blev det bättre efter återbesöket? Har ni några frågor så är det bara att fråga på :)

20

Sortera efter

Anonym användare

17 aug, 2015

Redan fina ju :) dom kommer bli riktigt snygga när dom är klara!
Gilla

Elmavi

Kvinna ·

17 aug, 2015

Vi opererades samma dag och min smärta är också koncentrerad till ärren. De gör riktigt ont fortfarande, sedan höger bröstmuskel har gjort ont i några dagar. Jag tror jag kan ha överansträngt mig en del. Hur som helst, dina är jättefina! :-) mina känns något små tycker jag. Jag hoppas att de känns bättre när de ändrat form lite etc.
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

tin skrev:
Redan fina ju :) dom kommer bli riktigt snygga när dom är klara!
Tack! Hoppas de kommer likna dina i form när de blir färdiga :)
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

Elmavi skrev:
Vi opererades samma dag och min smärta är också koncentrerad till ärren. De gör riktigt ont fortfarande, sedan höger bröstmuskel har gjort ont i några dagar. Jag tror jag kan ha överansträngt mig en del. Hur som helst, dina är jättefina! :-) mina känns något små tycker jag. Jag hoppas att de känns bättre när de ändrat form lite etc.
Jag tror att jag överansträngde min vänsta muskel lite! Hoppas att det inte påverkar läkningen eller resultatet sen! Jag tror att du blir mer nöjd sen, nu är brösten bara som två formlösa strutar på bröstet egentligen. Hur känns dina i mjukhet?
Gilla

Elmavi

Kvinna ·

17 aug, 2015

Mina är stenhårda fortfarande haha. Som två mindre fotbollar :-)
Gilla

tuttflisan

Kvinna ·

17 aug, 2015

Kanonfina!! Mina fyller 6 dagar idag :D Jag håller med om att smärtan i ärren har varit värst hitills.. ska på återbesök imorn så det ska bli skönt att bli av med den skavande tejpen!
Gilla

Felize

Kvinna ·

17 aug, 2015

Jättefina! Ska på återbesök på ons och förhoppningsvis får jag då ta av all tejp så jag seeer nåt haha! :D Grattis till fint resultat!
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

Tack tjejer! Jag är så nervös över att se mina ärr på återbesöket (25/8), känns så obehagligt haha! Det har börjat klia under min tejp, jag antar att det är ett bra tecken? Hur är det för er?
Gilla

Felize

Kvinna ·

17 aug, 2015

MillionVoices skrev:
Tack tjejer! Jag är så nervös över att se mina ärr på återbesöket (25/8), känns så obehagligt haha! Det har börjat klia under min tejp, jag antar att det är ett bra tecken? Hur är det för er?
Jag har tejp runt hela brösten, så ja fy farao va skönt det ska bli att ta av den kliande tejpen! :D Tänker precis som du att man hoppas ju att ärren ser "sunda" ut, men tycker att man antagligen hade mått extra dåligt om de inte håller på att läka.
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

Felize skrev:
MillionVoices skrev:
Jag har tejp runt hela brösten, så ja fy farao va skönt det ska bli att ta av den kliande tejpen! :D Tänker precis som du att man hoppas ju att ärren ser "sunda" ut, men tycker att man antagligen hade mått extra dåligt om de inte håller på att läka.
Som jag förstått det får man bara ny tejp? Jag är rekomenderad att tejpa ärren i minst 3 månader! Det tror jag också, om de inte läker som de ska tror jag att man kan få feber osv!
Gilla

Felize

Kvinna ·

17 aug, 2015

Precis, ny tejp över snitten (jag hoppas VERKLIGEN inte att jag får ny runt om brösten) lär man ju få. Jag tror att det stod att jag skulle tejpa ärren i minst 6 mån? Ska fråga på ons. Ja jag hoppas verkligen inte att man får någon obehaglig överraskning - vi satsar på att fåsjunt bra besked tycker jag! :D
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

17 aug, 2015

Felize skrev:
Precis, ny tejp över snitten (jag hoppas VERKLIGEN inte att jag får ny runt om brösten) lär man ju få. Jag tror att det stod att jag skulle tejpa ärren i minst 6 mån? Ska fråga på ons. Ja jag hoppas verkligen inte att man får någon obehaglig överraskning - vi satsar på att fåsjunt bra besked tycker jag! :D
I mina papper står det typ att man gärna ska tejpa i 6 månader, sen står det också 3 månader med tejp och ytterligare 3 med silikonstift! Åh så positiv :D Det tycker jag också att vi gör!
Gilla

vivaloca

Kvinna ·

18 aug, 2015

Fina! Ska  bli kul o se hur de blir sen när de e "färdiga", vi har ganska lika längd o vikt o jag funderar på implantat i ungefär den storleken :)

Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

18 aug, 2015

vivaloca skrev:

Fina! Ska  bli kul o se hur de blir sen när de e "färdiga", vi har ganska lika längd o vikt o jag funderar på implantat i ungefär den storleken :)

Ska uppdatera med bilder under läkprocessen :)
Gilla

Suzz

Kvinna ·

18 aug, 2015

Jag ska tejpa snittet i 6 mån, då har jag gjort allt vad jag kan för att det ska bli fina ärr... Jag är jätte nöjd med mitt resultat.. Och om man vilar och tar det lugnt så man inte förtar sig, man känner ju om det gör ont, så kommer slutresultatet att bli bra. Man måste ju vara rädd om sin investering i sig själv tycker jag..
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

18 aug, 2015

Suzz skrev:
Jag ska tejpa snittet i 6 mån, då har jag gjort allt vad jag kan för att det ska bli fina ärr... Jag är jätte nöjd med mitt resultat.. Och om man vilar och tar det lugnt så man inte förtar sig, man känner ju om det gör ont, så kommer slutresultatet att bli bra. Man måste ju vara rädd om sin investering i sig själv tycker jag..
Jag tror jag kommer göra precis som du! Jag är mest rädd för att få tenting eller töjda fickor :(
Gilla

Anonym användare

18 aug, 2015

Hur känns brösten nu i fasthet? :) 

Gilla

Crizal

Kvinna ·

18 aug, 2015

Vad fina redan! Vart har du ärret?
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

19 aug, 2015

tin skrev:

Hur känns brösten nu i fasthet? :) 

Senaste dagen har de verkligen mjuknat och blivit mer följsamma! Från att haft stora problem med att stänga läk-bhn så följer nu brösten med in mot mitten :) De känns fortfarande hårda men är mjukare än första dagarna. Vet inte riktigt hur jag ska beskriva :/
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

19 aug, 2015

Crizal skrev:
Vad fina redan! Vart har du ärret?
Tack! I bröstvecket :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem