Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
vicciz

vicciz

Kvinna ·

Bild Motiva Ergonomix Demi 360, 4 dagar!

Bröstförstoring

Här är dom :)!

Motiva Ergonomix Demi 360cc, framför 
endast 4 dagar gamla på bild tagen igår. 
23

Sortera efter

maggans

maggans

Kvinna ·

Jättesnygga!! :) hur känns det? :D
Gilla
Ztar

Ztar

Kvinna ·

Skitsnygga! Vf valde du framför? :)
Gilla
Spanarn

Spanarn

Kvinna ·

Sedär ja!! Riktigt fina!! Nu ä ja ännu mer pepp inför nov! Hur känns det. Hört att dag fyra ska va värst
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

De känns grymt bra! Själva brösten har inte värkt speciellt mycket. Ryggen har varit min största fiende dom här dagarna! extrem värk med ett besök på akuten för att utesluta njursten, ingen infektion men om de finns en sten tar kroppen själv hand om det, Dag 3&4 var lätt värst. Dag 3 illamående, kräktes natten och allmänt mådde dåligt. Svullen mage. Dag 4 ännu mer smärta. Idag mår jag bra ^^ varit ute och gått oså. Fortfarande värk i ryggen men fått långtidsverkande morfin på morgon och inför natten efter akut besöket+kör på med alvedon och Paraflex. Även fått droppar för magen så den ska fungera lite bättre, Hoppas den värken ger sig så skulle jag va så himla mycket piggare. Förutom de känns de lite konstigt att ha bröst över huvud taget då jag knappt fyllde a kupa innan, men börjat vänja mig nu och är jätte glad! :D Jag valde framför pga att träning är så stor del av mitt liv och vill inte bli begränsad på ngt sätt. Tar hellre risken att få rippling än muskelpåverkan ocj onte kunna utföra tex armhävningar, bänkpress osv. Kändes inte alls bra heller att dom skulle skära i bröstmuskeln vid bakomplacering. Så framför var ett ganska lätt val :)
Gilla
Tuttfräs

Tuttfräs

Kvinna ·

vicciz skrev:
De känns grymt bra! Själva brösten har inte värkt speciellt mycket. Ryggen har varit min största fiende dom här dagarna! extrem värk med ett besök på akuten för att utesluta njursten, ingen infektion men om de finns en sten tar kroppen själv hand om det, Dag 3&4 var lätt värst. Dag 3 illamående, kräktes natten och allmänt mådde dåligt. Svullen mage. Dag 4 ännu mer smärta. Idag mår jag bra ^^ varit ute och gått oså. Fortfarande värk i ryggen men fått långtidsverkande morfin på morgon och inför natten efter akut besöket+kör på med alvedon och Paraflex. Även fått droppar för magen så den ska fungera lite bättre, Hoppas den värken ger sig så skulle jag va så himla mycket piggare. Förutom de känns de lite konstigt att ha bröst över huvud taget då jag knappt fyllde a kupa innan, men börjat vänja mig nu och är jätte glad! :D Jag valde framför pga att träning är så stor del av mitt liv och vill inte bli begränsad på ngt sätt. Tar hellre risken att få rippling än muskelpåverkan ocj onte kunna utföra tex armhävningar, bänkpress osv. Kändes inte alls bra heller att dom skulle skära i bröstmuskeln vid bakomplacering. Så framför var ett ganska lätt val :)
Jag har också framför och jag resonerade precis som du :) Jättefina bröst! Hoppas du får må lite bättre snart :)
Gilla
Spanarn

Spanarn

Kvinna ·

Du fick ett väldigt fint mellanrum. Har du koll på vad du har för bröstbredd själv?
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Fina!! Får jag fråga vad som gjorde att du inte valde Johan Thorfinn som kirurg? Har själv varit hos honom, men funderar på att gå på ytterligare konsultation hos någon annan för att inte ta första bästa lixom.
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

Spanarn skrev:
Du fick ett väldigt fint mellanrum. Har du koll på vad du har för bröstbredd själv?
Tack ! Tuve mätte mig till " ca 12" Peter mätte mig till 11,7. Jag sa till Tuve att jag inte ville riskera att få "två bollar" då jag är väldigt tunn upptill, och att inplantatsbredden spelar stor roll vad jag hört. Han sa att i och med framförplacering så behöver man inte ta hänsyn till att bröstmuskeln annars sätter stopp för bredden på implantaten och anpassa efter dessa. Utan jag kunde utan problem ta liiite bredare än mitt "ideal". Samtidigt är de så himla lite som skiljer. Så jag har 12 i bröstbredd och valde 12,25 i implantat. Alltså 0,5 cm bredare. Tuve sa även att man ska va försiktig med att ha för breda implantat då det förstorar risken för rippling när implantatet inte täcks helt av bröstet. Men 0,5 cm vid framförplacering va ingen fara alls, hans rekomendation :)
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

CEH skrev:
Fina!! Får jag fråga vad som gjorde att du inte valde Johan Thorfinn som kirurg? Har själv varit hos honom, men funderar på att gå på ytterligare konsultation hos någon annan för att inte ta första bästa lixom.
Tack! Johan var min första konsultation och då var mitt huvudsyfte att ta reda på om möjligheten ens fanns att göra en bröstförstoring på mig med framförplacering. Hade planer precis söm du på att träffa flera läkare för att få grepp om allt + hitta den jag kände mig trygg med. Tyckte Johan gav dåligt med info + gav mig typ bara ett alternativ som inte stämde med mina förhoppningar. Sen så klicka jag direkt med Tuve när jag träffade hnm och citadellkliniken va bäst både i bemötande och pris med kapselförsäkring. Så det fick bli Tuve! Känn efter var du känner dig trygg är mitt tips! Och var absolut inte rädd för att fråga och även ifrågasätta vad läkaren säger. Det är ju din kropp som ska förändras som bara du ska leva med.
Gilla
CEH

CEH

Kvinna ·

Okej tack för svaret. Vad var det du kände som inte stämde med dina förhoppningar? Ville han inte sätta in den storlek som du önskade?
Gilla
angie2

angie2

Kvinna ·

Bor du i Skåne eller reste du långt för operationen? Citadell får ofta beröm för att vara duktiga så kan tänka mig att många åker dit men hade ju varit skönare att operera sig där man bor istället. När du säger att Johan gav dåligt med information, var det om risker eller var det något annat?

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Jättefina! Ovanligt med framförbröst så kul att se fler som lägger framför 👍 

Men Motiva Ergonomix är inte släta implantat, det är nanotexturerade implantat :) Har för mig att Motivas implantat med slät yta inte finns i Sverige än.

Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

CEH skrev:
Okej tack för svaret. Vad var det du kände som inte stämde med dina förhoppningar? Ville han inte sätta in den storlek som du önskade?
Johan sa att med min bröstbredd måste jag ha ett implantat som stämmer överrens med den (självklart) och då lmåste jag upp över 400cc.. Då blev jag chockad och frågade jom de inte berodde på vilket implantat, liksom ju mindre projektion ju mindre cc. Men han sa att dom bara hade ett slags implantat med en profil, som då var Mentor Hög profil vilket jag inte vill ha. Tyckte det lät jätte konstigt men de var vad han sa. Så fortsatte leta efter info och träffa fler :)
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

angie2 skrev:

Bor du i Skåne eller reste du långt för operationen? Citadell får ofta beröm för att vara duktiga så kan tänka mig att många åker dit men hade ju varit skönare att operera sig där man bor istället. När du säger att Johan gav dåligt med information, var det om risker eller var det något annat?

Jag reste långt! Hade sambon som förare och man sover ju på kliniken, känner att jag tar smällen med lite resande för att få den klinik och plastikkirurg jag fastnade för :) Han gav bara allmänt dåligt med info och även som jag svarade med projektionen på implantat att han sa dom hade bara ett som va hög profil och jag skulle behöva lägga in mkt cc. Jätte konstigt. Men var ju inställd på att träffa flera olika läkare och när jag väl fastnade för citadell och Tuve så hade jag inte ens Johan i tankarna längre :)
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

Isabella88 skrev:

Jättefina! Ovanligt med framförbröst så kul att se fler som lägger framför 👍 

Men Motiva Ergonomix är inte släta implantat, det är nanotexturerade implantat :) Har för mig att Motivas implantat med slät yta inte finns i Sverige än.

Tack så mycket! Och tack för upplysningen! Ska ändra :)
Gilla
miss molly

miss molly

Kvinna ·

Hur ser dina bröst ut nu? Hade varit kul att se
Gilla
vicciz

vicciz

Kvinna ·

Precis som jag kunnat önska! Bilder kommer:) inte haft tid att fixa med de bara
Gilla
Gamermom92

Gamermom92

Kvinna ·

Jättefina! 

Gilla
LinneaE

LinneaE

Kvinna ·

Jag har ingen aning om vilken bröstbilds jag har. Ska fråga på operationsdagen för just nu velat jag mellan ergonomix 340 eller 360cc. Är endast 25mm som skiljer men ska placera bakom muskeln och om det kan orsaka rippling om min bredd är för smal vill man ju knte riskera det!
Gilla
Anka19

Anka19

Kvinna ·

Varför kan jag inte se bilder?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem