Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
sofia_ profilbild

sofia_

Kvinna ·

29 apr, 2012

Bilder 3 dagars Proforma-bröst 425 cc

Bröstförstoring

Idag är det 3 dagar sen och jag kan inte säga att tiden går fort när man har roligt haha, har väldigt ont och är fortfarande väääldigt svullen. Då Örjan kom in på morgonen efter operationen sa han "det var RIKTIGT trångt, men det gick ju" så jag kommer vara svullen några dagar till förmodligen, tog den största storleken jag kunde för min smala bröstbredd. Ska skriva min op-berättelse sen.

Det jag undrar nu är om dom röda prickarna är nåt att oroa sig över? Och jag upplever svullnaden och hårdnaden som mycket värre vid högersidan av bröstet, nedanför höger armhåla.

Slänger in lite före- och efterbilder :)

16

Sortera efter

Vanessa88

Kvinna ·

29 apr, 2012

Fint =) Tror inte du behöver oroa dig! Ge de några fler dagar =) Kanske gör de lite extra ont efter som du precis fiick in så mycket...?

Gilla

sofia_

Kvinna ·

29 apr, 2012

Okej nej jag klöser inget för det gör för ont på huden :O hur lång tid tog det för dom att försvinna? :)

Gilla

sofia_

Kvinna ·

29 apr, 2012

Tack, Vanessa88! Behöver lite pepp, har så sjukt ont fortfarande och blir så deppig ibland. Tror lite som du att jag nog har lite extra ont och extra svullnad några dagar för att det var knappt att jag fick in den storleken... Hoppas dom börjar sätta sig snart så dom känns som MINA bröst, inte två elaka klumpar :/
Gilla

Roo

Kvinna ·

29 apr, 2012

Små röda prickar kan vara en typ en blåmärke - bristna blodkärl. I så fall går de ju bort på 1-2 veckor.

Gilla

Juli11

Man ·

29 apr, 2012

De där kommer att bli skitsnygga! Du hade ett fint utgångsläge. Jag har också små prickar, det är nog lite brustna kärl och ingen fara skulle jag tro.

Gilla

Opticruise

Kvinna ·

29 apr, 2012

Grattis kommer bli toppen det där =)

Gilla

sofia_

Kvinna ·

29 apr, 2012

Åh tack jag hoppas på det, har så fruktansvärt ont nu, dom har svullnat ännu mer vilket jag inte trodde var möjligt. Gråter bara jag känner på dom... Antar att jag blir extrakänslig av alla tabletter och smärtan såklart. Är det ok att det är mer svullet och hårdare muskel på högerbröst än vänstra??? Tacksam för era svar!

Gilla

sweets

Kvinna ·

29 apr, 2012

Mitt högra bröst var me mer svullen å spänd,tog lite längre tid för den att sjunka ner..men det var inget konstigt att dom läkte lite olika..hoppas allt går bra för dig:-)
Gilla

Juli11

Man ·

29 apr, 2012

Tänk att det är två separata operationer. Det kan alltså vara olika läkning och olika utveckling på båda. Du är så pass nyopererad så att det är svullet och hårt är inget konstigt. Det kommer att bli bättre. Lovar :-) 

Gilla

Anonym användare

29 apr, 2012

Håll ut. Hade också fruktansvärt ont första veckan. Nu har det gått ett år och är såå himla nöjd med min operation av Peter Cosmo. Lycka till!

Gilla

GoldenHeart

Kvinna ·

30 apr, 2012

Det kommer att bli sjukt snyggt sen när de format till sig och sådär :) Får hoppas att smärtan ger med sig snart.

Gilla

gullviva

Kvinna ·

30 apr, 2012

Det där kommer bli superfint! :) Örjan är en väldigt duktig kirurg, är själv opad av honom. Och gällande de röda prickarna så tror jag det är rätt vanligt, jag var som en prickigkorv hela jag. Fick som eksem som gick bort efter en vecka ca.

Gilla

sofia_

Kvinna ·

02 maj, 2012

Tack hörni! Det känns lugnande :) prickarna har blivit värre... ser ut som väldigt små och röda rakfinnar?!

Gullviva, fick du så dagarna efter operationen? Och hur såg prickarna ut för dig?

Gilla

sofia_

Kvinna ·

02 maj, 2012

Tack hörni! Det känns lugnande :) prickarna har blivit värre... ser ut som väldigt små och röda rakfinnar?!

Gullviva, fick du så dagarna efter operationen? Och hur såg prickarna ut för dig?

Gilla

sofia_

Kvinna ·

02 maj, 2012

Gilla

Sjörövare

Kvinna ·

02 maj, 2012

Grattis till dina nya vänner :D
De kommer bli så fina när de har hängt till sig o allt det där ;)
Och jag hade också sånna prickar... såg ut som finnar typ... fick det av det j*a Descutanet jag duschade mig i. 
Så de kommer försvinna på någon vecka :)

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem