Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Yolo2020 profilbild

Yolo2020

Kvinna ·

30 dec, 2019

Bilder 500 cc

Bröstförstoring

Jag har gjort bröstlyft och ska snart på 3-d konsultation. Är inne på 500 cc och söker efter bilder på droppformade och runda med olika profil för att se skillnaden. Har inte mycket vävnad själv och vill ha märkbart stora bröst och funderar över bästa valet. Är 1,71 och väger 66 kilo. Jättetacksam om ni vill dela med er av erfarenheter och bilder!

8

Sortera efter

Syltan

Kvinna ·

30 dec, 2019

Hej! Har du gjort ett bröstlyft sedan innan och nu vill du lägga in implantat? Vill du ha märkbart stora bröst som i att det ska vara tydligt för alla att du har opererat dig? I så fall låter det som du är på jakt efter Corsé eller Ultra High Profile, beroende på tillverkare. Vilken cc det blir sen beror på din bröstbredd.
Gilla

Yolo2020

Kvinna ·

30 dec, 2019

Tack för svar! Jag har gjort ett bröstlyft nu - och syftet från början har varit att lägga in implantat och det är vad som står på tur nu nästa gång. Vill gärna att det ser naturligt stort ut - men inget emot heller som du säger att det syns att det är opererat. Vid en första konsultation bedömde kirurgen att mellan 400 och 500 cc skulle vara lämpligt för min kropp (bakom muskeln) Ska spana in implantaten du nämner, Har du själv opererat in sådana?
Gilla

Syltan

Kvinna ·

31 dec, 2019

Jag förstår. Varför gjordes inte förstoringen samtidigt som lyftet? Nej jag valde nummer 2 på en fyrgradig profilskala, den som kallas Demi hos Motiva. Men då var jag bara ute efter en naturlig, relativt diskret look. Jag ville inte att det skulle stå ”opererad” på brösten :) Sa kirurgen vilken bröstbredd hen mätte dig till?
Gilla

Ronkina

Kvinna ·

31 dec, 2019

Min bredd är 13 och då rekommenderade läkaren 500cc full Motiva. Är 172cm lång 79kg och är kurvig. Hade jag velat ha mindre så tror jag det hade blivit konstigt i relation med min kropp. 500 känns som en bra balans mellan bröst och höfter/rumpa
Gilla

Anonym användare

31 dec, 2019

Jag är 173cm och väger 68kg, lite kurvig men gissar på att du är kurvigare då. Jag la in 400/425 motiva round full. Jag har lite bilder om du vill titta :)
Gilla

2040

Kvinna ·

31 dec, 2019

Vem opererade dig?
Gilla

Yolo2020

Kvinna ·

31 dec, 2019

Tack, det låter toppen! Kikar gärna på dina bilder för att få en uppfattning!
Gilla

Yolo2020

Kvinna ·

31 dec, 2019

Jag gjorde en annan operation samtidigt (nedre facelift & hals) och det var en ganska lång operation- båda tog totalt 4 timmar så dom bedömde att det skulle bli för lång tid på operationsbordet med ytterligare en grej. Dessutom skulle det vara bättre för 3-d konsultationen om jag gjorde lyftet först för att utgå därifrån sedan med implantaten. Om jag förstod det hela rätt fanns det även fördelar för slutresultatet om det gick lite tid emellan (tre mån blir det nu) Jag har inte fått något mått ännu. Men han sa ett implantat uppskattningsvis mellan 400-500 cc skulle passa. Jag vill att det ska se naturligt ut, men ändå så stort som är möjligt till min kropp. Jag är inte så kurvig, mer muskulös eftersom jag tränar mycket. Är du nöjd med ditt val?
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem