Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

Bilder 8 dagar 375/375 hp

Bröstförstoring

Har äntligen fått ta av förbandet och se hur de ser ut:)

Tycker att det högra bröstet är betydligt mer spänt och har inte sjunkit ner så långt som det vänstra!! De ser ganska så olika ut i nuläget som ni kan se! Annars är jag nöjd!

Har dock ingen känsel på undersidan av brösten och har ont i bröstvårtorna!! brukar det var så?

15

Sortera efter

GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Det är vanligt att brösten läker olika snabbt och att det ena "trillar på plats" först. Också vanligt att känseln på undersidan försvinner eller blir sämre - den kan dock komma tillbaka när som. Och helt normalt att bröstvårtorna är ömma efter op. Det brukar  bli bättre efter några veckor när huden anpassat sig efter implantatens storlek.

Tycker att de ser fina ut! :)

Gilla
Opticruise

Opticruise

Kvinna ·

Ser toppenfint ut! Grattis till ett par snygga bröst👍

Gilla
vill men orolig

vill men orolig

Kvinna ·

Ser finfina ut tycker jag! ;) precis som ovanstående har skrivit så är det vanligt att man tappar känseln eller får förändrad känsel i bröst och bröstvårtor efter op. Men det brukar ordna till sig. Jag hade ökad känsel i bröstvårtorna efter op men det har blivit som vanligt nu.
Gilla
kakmonster

kakmonster

Kvinna ·

Mina bröstvårtor är jättesvullna och det har gått tre veckor sen min op. Jag har som du heller inte någon känsel på undersidan ab brösten.. 

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

dom ser fina ut och lär bli ännu finare :) 

titta på dina förebilder kakmonster och dom ser inte ut som 75b och när du skrev att

du har nästan 350 cc i egen , då tänker jag att blir inte det en C då? ;o

b i egen vävnad motsvarar ju 200 -300 cc ..eller ?

Gilla
geléhallon

geléhallon

Kvinna ·

Det ser fint ut. Bröstvårtorna rättar sig snart till igen. Din placering skulle nog många kalla en delvis bakom placering tror jag.
Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

fullt normalt att brösten läker i olika takt och även fullt normalt att känseln är nedsatt på vissa ställen och lite högre på vissa. Det brukar räta till sig.

Ser fint ut.

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

Tack tjejer! Tycker att de är aningen stora (syns kanske inte på bilden så mycket). Blir dom mindre när svullnaden har lagt sig?

Delvis bakom? trodde att jag hade framför, typ  

Gilla
Casiopeia

Casiopeia

Kvinna ·

Miss_V skrev:

Tack tjejer! Tycker att de är aningen stora(syns kanske inte på bilden så mycket). Blir dom mindre när svullnaden har lagt sig?

Delvis bakom? trodde att jag hade framför, typ

vanlig missuppfattning. Så fort du har minsta lilla muskel framför implantatet så har du en delvis bakom placering.

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

dom blir mindre när svullnaden lagt sig men dom kan se större ut sen när dom format sig , så blev det för mig. men när jag ser dina bröst tänker jag direkt att dom ser ut som mina gjorde först och dom kommer inte alls se ut så sen som dom gör nu. dock så överdriver man lätt själv och grankar dom lite för mkt. men jag tkr dina ser inte för stora och inte för små ut ..

men mina är 2 månader , första dagen var dom rätt små sen blev dom mer svullna av nån andledning dag 2 och då såg dom stora ut , sen mindre igen för att sen gå upp till som dom ser ut idag .. men nu är jag rädd att dom ska bli mindre igen :( men sett flera med framför bröst som INTE blivit mindre , bara att fråga om det är nåt mer du undrar , jag har ju med framför som du har :)

men dom blev faktist finare och finare i formen ju längre tid som gick så du har nåt att se fram emot :)

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

nu är de 15 dagar, fortfrarande rejält hårda! och det ena sitter fortfarande längre upp ärdet andra!! kanske måste ha tålamod...? :)

Gilla
Vickan

Vickan

Kvinna ·

Du har inte delvis bakom! Fiina!! Stort grattis!!

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

men vad fint , skulle vilja se din före bild :)

Gilla
Nyfikan

Nyfikan

Kvinna ·

Vad liknar denna placering mest då? Framför alltså? Jag bara undrar hur han väljer antal och vilka muskeltrådar som ska läggas framför. Finns det fler kirurger som använder denna metod? Har sett en eller två här inne som fått påverkan av även denna, men undrar ändå hur "alla" andra upplever denna Placering?!?
Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

Vet inteom det är "mest" framför eller bakom faktiskt! Vet inte hur många kusks trådar det är ( om de nu går att räkna i antal...)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem