Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Tiger000

Tiger000

Kvinna ·

Bilder 8v anatomiska 255 g

Bröstförstoring

Nu är mina 8 veckor och jag är verkligen jättenöjd! Dock lite storleksblind och kunde haft lite större men det kommer kanske så småningom :) vänsterbröstet är perfekt medan höger har varit mitt problembröst. Det har inte fallit ner som vänsterbröstet och det ömmar fortfarande. Ni andra som haft så vad är era erfarenheter? Har det hittat ner tillslut eller är det kort som gäller om det inte fallit ner efter 8 v? Annars är jag så nöjd över att jag äntligen gjorde detta !! :)

17

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Hej, Jag kan inte svara på någon av dina frågor för jag har inte op än :) men måste säga att dom är jättefina!!! Hur mkt egen vävnad hade du? Jag har blivit rek. 255 g MF då jag önskar ett naturligt resultat.... Har 1,5 egen vävnad till mina 164/49 :)
Gilla
Tiger000

Tiger000

Kvinna ·

Poppit skrev:
Hej, Jag kan inte svara på någon av dina frågor för jag har inte op än :) men måste säga att dom är jättefina!!! Hur mkt egen vävnad hade du? Jag har blivit rek. 255 g MF då jag önskar ett naturligt resultat.... Har 1,5 egen vävnad till mina 164/49 :)
Åh vad spännande stort lycka till :) tack vad gullig du är!! Jag hade knappt någon egen vävnad, totalt urammade. Du ser förebild på min sida. Jag ville också ha ett naturligt resultat och inte för stora då vi antagligen ska ha fler barn och då kan man fylla ut lite till och förhoppningsvis slippa lyft om det behövs och då vill jag inte ha enorma. Men man blir storleksblind så snabbt för jag vill redan ha större :) men på min kropp är de stora men ändå lagom så jag kan klä upp eller ner. Hur känns det för dig är du nervös? Vart ska du operera dig?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Var på konsultation i fredags (art clinic) o jag vill köra, kordinatorn ska ringa till veckan. Känner mig inte nervös över själva op utan mer att nu säga ja el nej :) Karl kändes bra och implantatförslaget likaså men när jag kom hem o började läsa o fundera så blir jag ju osäker på storleken :) Om jag förstod det rätt så är LX/MX/FX lite fastare.... Hur upplever du dina? Blir till att prata med honom igen, lite svårt att ta in allt på konsultationen :)
Gilla
Tiger000

Tiger000

Kvinna ·

Poppit skrev:
Var på konsultation i fredags (art clinic) o jag vill köra, kordinatorn ska ringa till veckan. Känner mig inte nervös över själva op utan mer att nu säga ja el nej :) Karl kändes bra och implantatförslaget likaså men när jag kom hem o började läsa o fundera så blir jag ju osäker på storleken :) Om jag förstod det rätt så är LX/MX/FX lite fastare.... Hur upplever du dina? Blir till att prata med honom igen, lite svårt att ta in allt på konsultationen :)
Spännande!! Du får berätta vilket datum det blir sen när du bestämt dig :) ja de är lite fastare och i mitt fall som har så lite underhudsfett var det enda alternativet för att minska risken för synlig rippling. Har man lite underhudsfett och "mjukare" implantat syns det mer när de veckar sig genom huden och det ville jag inte så lite hårdare implantat minskar risken. Jag är supernöjda med mina :)
Gilla
Harleydavidson13

Harleydavidson13

Kvinna ·

Vi har exakt samma implantat, bara att jag har 325g. Tog typ 3 månader för mina att lägga sig till rätta, även om jag nu efter 10 månader tycker att dom blivit olika igen haha. Dina ser mycket större ut än mina också :0 men super snygga och dom kommer hamna jämt sen. Är oftast ett bröst som speedar på mer än det andra ;D
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tiger000 skrev:
Poppit skrev:
Spännande!! Du får berätta vilket datum det blir sen när du bestämt dig :) ja de är lite fastare och i mitt fall som har så lite underhudsfett var det enda alternativet för att minska risken för synlig rippling. Har man lite underhudsfett och "mjukare" implantat syns det mer när de veckar sig genom huden och det ville jag inte så lite hårdare implantat minskar risken. Jag är supernöjda med mina :)
Meddelar gärna när jag fått mitt datum! :) Att minska risken för synlig rippling med fastare inlägg pratade vi inte om, det måste jag fråga honom. Underhudsfett har jag bara på magen, hahaha. Lite därför jag vill op men viktigt att det inte blir ett par bröst på ett benrangel :)
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Harley_davidson13 Det var dina bröst jag hade som huvudbild (inget användarnamn) när jag träffade Karl :) Vi har ju lika längd/vikt förutom att dom är snygga förstås :)
Gilla
Harleydavidson13

Harleydavidson13

Kvinna ·

Hur menar du nu? Hade du sett dom innan och ville ha dom så eller? :) haha. Jag tycker dina är kanon fina! Fortfarande så färska så det hinner hända massor :D
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Harley_davidson13 skrev:
Hur menar du nu? Hade du sett dom innan och ville ha dom så eller? :) haha. Jag tycker dina är kanon fina! Fortfarande så färska så det hinner hända massor :D
Haha, inte TS utan jag :) Har sett dom när jag kikat runt så tog med en bild till Karl i fredags på konsultationen. Fin form o storlek!
Gilla
Harleydavidson13

Harleydavidson13

Kvinna ·

Haha jaha, jag är lite trög ;) Ahaa va roligt! Kände han igen dom? :D haha.
Gilla
MarieStockholm

MarieStockholm

Kvinna ·

Hur tar man reda på hur mycket vävnad man har innan op? Hur mäter man det liksom?
Gilla
idaak

idaak

Kvinna ·

Hejsan, jag har också likdant som dig när det kommer till att ett bröst är finare än det andra, och längre ner haha. Mina är också runt 8-9 veckor :). Dock är mina bröstvårtor på lite olika plats också.. 

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

MarieStockholm skrev:
Hur tar man reda på hur mycket vävnad man har innan op? Hur mäter man det liksom?
Vet inte om man kan mäta det själv? Min kirurg mätte min bröstbredd till 13 cm, när han "klämde bröstet" till 1,5 cm egen vävnad. 13-1,5=11,5 cm. Rekommenderat implantat är 11,5 cm brett för mig...
Gilla
Tiger000

Tiger000

Kvinna ·

Harley_davidson13 skrev:
Vi har exakt samma implantat, bara att jag har 325g. Tog typ 3 månader för mina att lägga sig till rätta, även om jag nu efter 10 månader tycker att dom blivit olika igen haha. Dina ser mycket större ut än mina också :0 men super snygga och dom kommer hamna jämt sen. Är oftast ett bröst som speedar på mer än det andra ;D
Skönt att höra! Vet att man inte ska stirra sig blind men det blir lätt att man gör det! Dina är riktigt snygga så jag blir supernöjd om jag får samma resultat :)
Gilla
Tiger000

Tiger000

Kvinna ·

idaak skrev:

Hejsan, jag har också likdant som dig när det kommer till att ett bröst är finare än det andra, och längre ner haha. Mina är också runt 8-9 veckor :). Dock är mina bröstvårtor på lite olika plats också.. 

skönt då är jag inte den enda :) man har ju så dåligt tålamod och man stirrar sig halvt blind. Vill bara se slutresultatet så man vet om man ska oroa sig eller inte. Är du nöjd med dina så långt! De ser jättefina ut där efter 4v!!
Gilla
idaak

idaak

Kvinna ·

Tiger000 skrev:
idaak skrev:

skönt då är jag inte den enda :) man har ju så dåligt tålamod och man stirrar sig halvt blind. Vill bara se slutresultatet så man vet om man ska oroa sig eller inte. Är du nöjd med dina så långt! De ser jättefina ut där efter 4v!!

Jag har också jättedåligt tålamod haha, vill ha slutresultatet nu! Jag är nöjd ibland men så fort jag kollar lite för länge på de så mår jag inte bra haha. Jag hoppas verklingen att det bröstet som sitter lite högre upp droppar ner snart i alla fall så att jag har en mindre sak att oroa mig för!

Gilla
Fröken_M

Fröken_M

Kvinna ·

Hur ser dina ut idag tiger000? Jag sitter precis i samma sits som när du skrev detta. Mitt höger bröst vill inte riktigt jobba lika snabbt som höger, och jag är sååååå dålig på att vänta :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem