Summer dress
Kvinna ·
Bilder och statusuppdatering efter 8 dagar 410/350 cc
Nu har brösten blivit 8 dagar och jag tänkte dela med mig av utvecklingen så att alla ni där ute som snart ska operera er kan följa utvecklingen med brösten.
Dom är fortfarande väldigt stumma tycker jag. Började med massagen igår och ska nu massera dom dagligen i 3 månader. Strutformen finns kvar men börjar bli bättre. Huden över brösten är fortfarande blank och ganska stram men det märks ändå att den börjat ge efter.
Gällande storleken så känns dom just nu ganska stora men jag hoppas att jag ska uppleva dom som mindre när dom mjuknar och blir mer följsamma.
Magen är uppblåst som en ballong och jag ser ut ungefär som när jag var gravid i 5:e månaden. INTE smickrande. Men såhär efter 8 dagar har jag nu helt slutat med smärtstillande och rörligheten är mycket bättre. Så nu hoppas jag att magen snabbt ska dra ihop sig. Har gått upp 2 kg i vikt efter op men jag räknar med att det är implantaten, förstoppningen och vätskeansamling efter en vecka i ganska total stillhet.
Jag klarar enklare sysslor här hemma som matlagning, bädda sängen, lämna lillan på dagis osv men behöver fortfarande hjälp att handla (bära tunga kassar) och att skotta fram bilen. Dammsugaren lämnar jag också kvar i städskåpet och jag måste kliva upp på en stol för att nå porslinet högst upp i skåpen.
Jag är "smärtfri". Och med det menar jag väl egentligen att jag inte har någon konstant värk i brösten längre, men däremot är det fortfarande väldigt stramt över bröstkorgen. Men det hänger nog mycket ihop med tortyr-BH'n som vi som opererats på citadell har på oss. Den sitter som ett skruvstäd runt brösten. Så fort jag tar av den kan jag andas som vanligt igen. ;)
Ibland känns det som att jag har små luftbubblor inne i brösten som liksom rör sig under huden på undersidan av brösten. Det kittlar som fan! haha. Antagligen nervtrådar som håller på att hitta tillbaka till varandra.
Direkt efter operationen hade jag ingen som helst känsel på undersidan av brösten men nu märker jag att området utan känsel krymper och mina bröstvårtor har blivit superkänsliga! Mycket känsligare än innan operationen.
Det var statusuppdateringen efter 8 dagar. Tänkte att det kunde vara till hjälp för er som har tankar kring hur man mår efter operationen och vad man kan förvänta sig.
Slänger även in en före-bild för er som går i storleksfunderingstankar och klädda bilder för er som inte är silvermedlemmar ännu.
Vad tycks?
Sortera efter

sockerpullan
Kvinna ·

Milia
Kvinna ·
Lite kul att följa dig iom att vi opererades ungefär samtidigt och av samma gud 😀
Vad sa Peter på återbesöket? Gjorde det ont att ta stygnen?
Känner igen mig i det mesta du skriver. Är extremt trött på att se plufsig ut. Det är mysbyxor som gäller! Och jag kan också känna vissa dagar att de blev i största laget, men jag tror att den känslan går över med tiden. Testade nyss att sätta på mig en svart figursydd skjorta med en scarf över och plötsligt såg brösten inte alls stora ut. Testa du med. Kläderna avgör mycket!

Livsnjutaren
Man ·
Ser som sagt kanon ut tjejen! Vi är tydligen några stycken med nybakta Cosmo-tuttar....kul att följas åt👍 Jag ska verkligen försöka få ut lite bilder i helgen. Mina är dock inte så vackra med all tejp, då jag även gjorde lyft....men det blir väl bättre! Kram

Livsnjutaren
Man ·
Ser som sagt kanon ut tjejen! Vi är tydligen några stycken med nybakta Cosmo-tuttar....kul att följas åt👍Jag ska verkligen försöka få ut lite bilder i helgen. Mina är dock inte så vackra med all tejp, då jag även gjorde lyft....men det blir väl bättre! Kram
Och btw.....Jag tycker oxå mina är stoooora.....nästan lite i vägen, hoppas vi vänjer oss vid våra nya tuttar!

Summer dress
Kvinna ·
Tusen tack tjejer! Det är verkligen superkul att kunna följas åt såhär, speciellt när man gått till samma kirurg också. :)
Milia: På återbesöken så klippte han dels stygnen, tog 2 sekunder ungefär och kändes inte alls. ;) Sen visade han hur brösten ska masseras. Ska masseras dagligen i 3 månader. Sen fick jag grönt ljus att ta av mig tortyren nån timme om dagen och "vila" lite. Tex om jag ska se en film eller så och man vill tvätta BH'n under tiden så är det helt ok att göra det.
Tejpen är borta nu så det är fritt fram att tvätta sig som vanligt med tvål och vatten, får använda deo och raka sig (har dock inte vågat raka än, väntar nog nån vecka till).
Måste säga att ärren ser sjukt bra ut! Imponerande hur bra man kan läka på bara en vecka!
Jag hade ju hoppats på nåt mirakel om att slippa tortyren men tyvärr, 3 veckor till med den. ;D

GoldenHeart
Kvinna ·
De ser ju jättesnygga ut redan! :D

cellenellen
Kvinna ·
Oj vad olika det är, mina är 10 dagar nu och jag känner väl det mesta som du. Men jag har så J***a ont! Tar fortfarande maxdos citodon och kommer inte upp ur sängen/soffan själv om jag legat platt på rygg. Det ÄR luftbubblor i brösten under inplantaten som kurrar o killas. :-)
Massage.... ska man göra det? Låter ju bra, men det har jag inte hört på min klinik...
Skit fina dina var! :-)

Summer dress
Kvinna ·
På citadellkliniken får man i alla fall order om massage för att brösten ska mjukna snabbare. :) Massagen är väl egentligen inte riktigt massage egentligen. Man ska pressa brösten inåt, utåt, uppåt och nedåt morgon och kväll under några minuter.
Just det, Peter tejpade även ihop min BH mellan brösten för att få ihop byglarna lite så att brösten hamnar lite närmare varandra. Har inget stort mellanrum idag egentligen (man blir lite lurad av tejpen på bilderna, det ser ut som att brösten börjar på sidan av tejpen så att säga) men tydligen vill han ha ihop dom ännu lite till. Han spände även åt tortyren lite hårdare än hur den satt första veckan. haha. Så nu sitter jag i ett skruvstäd men då kan jag säga att brösten åkt ner rejält på bara 2 dagar. Ser skillnad!
cellenellen: Fy vad jag tycker synd om dig som fortfarande har så ont! :( Jag kunde inte ta mig upp själv de första 3 dagarna (sov också platt på rygg från start) men sen efter det har det gått bra.
Kan även tillägga att efter att ha varit utan smärtstillande idag så har magen kommit igång igen.💡Snart kanske den svällda ballongmagen är ett minne blott.😀

MiNiMiNi
Kvinna ·
Grattis summerdress, ser riktigt fina ut redan, roligt att se! 🙂 👍
Passar på att fråga: hur sitter tejpen fast mellan dina bröst? Tror du att man kan själv fixa det?

Summer dress
Kvinna ·

MiNiMiNi
Kvinna ·
Ååh tack summer dress, gulle dig, det vore toppen 👍
Där bygeln sitter på mig är skinnet fast, men ovanför bygeln är det löst, detta oroar mig. Jag tror jag måste göra nåt för att skinnet ska fastna även där...

Summer dress
Kvinna ·
MiNiMiNi: Nu ligger det två bilder på tortyren på min profil. Verkar inte gå att infoga bilder såhär i tråden? Du kan ju säga till när du sett om du förstår eller om du behöver bättre bilder. Tänkte plocka bort bilderna sen när du kikat. Låter dom ligga några dagar i alla fall så att du hinner se. :)

MiNiMiNi
Kvinna ·
Tusen tack Summer Dress för bilderna, har kikat nu, du kan ta bort dem. Fråga: är bhn fastklistrad på din hud? Eller ligger bhn bara mot huden?
Fan, har letat efter likadan bh jag fick på Citadell, men hittar inte exakt likadan som jag kan klippa sönder och pilla med... Den vore grym att göra så med..

GoldenHeart
Kvinna ·
MiNiMiNi; Tortyr-BH:n är en Abecita "Iris": http://www.abecita.se/produkter/the-new-classic/serie/iris/formpressad-bygel-bh/115
Borde gå att googla fram någon sida på nätet som säljer den :)

Summer dress
Kvinna ·
Tusen tack Summer Dress för bilderna, har kikat nu, du kan ta bort dem. Fråga: är bhn fastklistrad på din hud? Eller ligger bhn bara mot huden?
Fan, har letat efter likadan bh jag fick på Citadell, men hittar inte exakt likadan som jag kan klippa sönder och pilla med... Den vore grym att göra så med..
Den ligger bara an mot huden. Men eftersom att den är ihoptejpad ganska högt upp gör det ändå att den ligger väldigt fast mot huden hela vägen.

Summer dress
Kvinna ·
MiNiMiNi; Tortyr-BH:n är en Abecita "Iris": http://www.abecita.se/produkter/the-new-classic/serie/iris/formpressad-bygel-bh/115
Borde gå att googla fram någon sida på nätet som säljer den :)
På hemsidan kan man se butiker i olika städer som är återförsäljare för abecita samt i vilka nätbutiker den kan köpas. :)

Summer dress
Kvinna ·

MiNiMiNi
Kvinna ·
Tusen tack gulliga Summer Dress och GoldenHeart. Det blir syslöjd i veckan :-) Skinnet måste bara fastna, bara det inte är försent 6 veckor jag opades :-/ :-/

charlotte22
Kvinna ·
Hejsan, jag undrar hur du upplever dina perthese mjuka implantat idagens läge? Jag funderar på att välja dessa implantat men min kirurg tycker allergans soft touch (typ coh 2) skulle passa mig mer plus att dom ej jobbar med dom på hans klinik, men jag vill ju ha mjuka tuttar och inte fasta. Är lite rädd att mjuka ska bli häniga på mig dock, hade du mycket egen bröstvävnad innan op? jag är väldigt tunn så kan va därför, hoppas du kan svara fär jag är så himla nyfiken på lite mjukare inlägg och hur dom upplevs! är dom fasta, hängiga, för mjuka, eller perfekta?? :)

Summer dress
Kvinna ·