Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Bilder på breda implantat, typ 13,5

Bröstförstoring

Jag skulle vilja se bilder på er som har inlägg som är lite bredare. Min läkare rekommenderar mig en bredd på 13,5 cm så gärna däromkring. Jag är nämligen lite rädd för att det kommer att se konstigt ut på mig, om ni tittar på mina bilder så ser ni att när jag testade inplantaten så sticker de ut lite på sidorna. Läkaren mätte mina egna bröst till 13,5 därav valet av bredd, men jag tycker ändå att det ser ut som att de sticker ut utanför bröstkorgen...

15

Sortera efter

Loppa

Loppa

Kvinna ·

Jag är i precis samma sits som dig. Bröstbredd på 13 men ska göra ankarlyft också isåfall. Vet inte heller om jag vill. Vill ju bara ha fasta bröst och inte stora alls:(.
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Följer! Har samma bredd som du, men implantat på 12,25 och ska byta till 13,5. Upplever de blev för lite, tomt upptill o i mitten. Har dock brett emellan naturligt men vill ha lika breda som min egen för o fylla ut mer. Har 425cc nu, är absolut inte stort, inte på mig iaf. Så tror absolut inte du behöver va rädd för 400.
Gilla
Loppa

Loppa

Kvinna ·

Bellie skrev:

Följer! Har samma bredd som du, men implantat på 12,25 och ska byta till 13,5. Upplever de blev för lite, tomt upptill o i mitten. Har dock brett emellan naturligt men vill ha lika breda som min egen för o fylla ut mer. Har 425cc nu, är absolut inte stort, inte på mig iaf. Så tror absolut inte du behöver va rädd för 400.

En undran: blir brösten lika stora efter op som på konsultationen? Upplevde dom som jättestora och även på bilderna jag tog från konsultationen. Har visat en vän och hon tyckte också dom var stora.
Gilla
Bellie

Bellie

Kvinna ·

Loppa skrev:

Bellie skrev:

En undran: blir brösten lika stora efter op som på konsultationen? Upplevde dom som jättestora och även på bilderna jag tog från konsultationen. Har visat en vän och hon tyckte också dom var stora.

Nej!!! Jag upplever dem mycket mindre än när jag prova. De var nå färdiga proteser typ, ej bara lösa runda provimplantat ensamt liksom. Då tyckte jag det såg stort ut o tänkte oherre ja men de blir väl bra, puta ut mkt oxå. Men de blev mindre irl, absolut. Om de har o göra me formen på protesen eller för att ca 50cc försvinner nör man placerar bakom eller vad de är. Men mindre - ja de upplever jag.
Gilla
Loppa

Loppa

Kvinna ·

Bellie skrev:

Loppa skrev:

Bellie skrev:

Nej!!! Jag upplever dem mycket mindre än när jag prova. De var nå färdiga proteser typ, ej bara lösa runda provimplantat ensamt liksom. Då tyckte jag det såg stort ut o tänkte oherre ja men de blir väl bra, puta ut mkt oxå. Men de blev mindre irl, absolut. Om de har o göra me formen på protesen eller för att ca 50cc försvinner nör man placerar bakom eller vad de är. Men mindre - ja de upplever jag.

Åh vad skönt att höra! Funderar på mini 360 men ej säker ännu. Har sökt i en evighet med någon med bred bröstbredd och mini med även egen vävnad
Gilla
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Jag funderar också på mini, men verkar inte vara så många som väljer den profilen.
Gilla
Loppa

Loppa

Kvinna ·

Amaras skrev:

Jag funderar också på mini, men verkar inte vara så många som väljer den profilen.

Har du bestämt hur du ska göra ang profil? Jag ska också på en konsultation i aug och har inte bestämt mig än!! Jag tänker att eftersom man har egen vävnad blir ju miniprofilen inte så platt.
Gilla
otr199

otr199

Kvinna ·

jag har 360cc ergonomix, mellanprofil, men bredd på 12.25. Vald 380 från början med gick ner en storlek, ångrar det nu! Lita på dig själv :)
Gilla
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Ska imorgon på ny konsultation, känner mig fortfarande osäker över storleken och ska denna gången vara mer noga med att testa flera olika och inte endast utgå från läkarens åsikt utan även testa andra profiler än mini. Jag är så nervös för att det ska se onaturligt ut.
Gilla
Tessie_91

Tessie_91

Kvinna ·

Mina implantat har en bredd på 13cm. Tror min bröstbredd var 13-13,5cm. Men jag har full profil på mina implantat, jag hade inte så mycket bröstvävnad innan (hade en bh-storlek på ca 70B/C), så det är kanske svårt att jämföra hur det kanske blir för dig TS då vi verkar ha olika utgångsläge.. Men bara ur bredd-synpunkt kanske det kan ge någon riktlinje :)
Gilla
zandrea

zandrea

Kvinna ·

Hej. Mina implantat har en bredd om 13,5 cm, är ungefär lika lång som du. (Tyngre dock) Har några bilder i silvergalleriet men observera att de är helt nya, knappt ett dygn sedan operationen. Lycka till!
Gilla
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Nu har jag varit på konsultationen. Det finns eventuellt en förhoppning om att det kan komma ett ännu mindre implantat än mini, det skulle innebära att jag insåfall kunde ha en inplantatsbredd på 13.5 men kanske 280 i fyllning eller däromkring. Det hade hjälpt mig mycket med mitt beslut :)
Gilla
Jolly

Jolly

Kvinna ·

Amaras skrev:

Nu har jag varit på konsultationen. Det finns eventuellt en förhoppning om att det kan komma ett ännu mindre implantat än mini, det skulle innebära att jag insåfall kunde ha en inplantatsbredd på 13.5 men kanske 280 i fyllning eller däromkring. Det hade hjälpt mig mycket med mitt beslut :)

Berätta gärna mer om detta nya implantat som är mindre än mini :)
Gilla
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Det enda besked jag fick var att det skulle kunna komma ut på marknaden inom kort. Dvs det finns inte ännu att använda, samma fabrikat men det som skulle skilja är alltså att eftersom projektionen blir mindre så kan även den som har breda bröst göra en mindre förstoring. :)
Gilla
Amaras

Amaras

Kvinna ·

Vill gärna höra från fler som har en bröstbredd på 13,5 eller däromkring samt gärna se bilder :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem