Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Silla86

Silla86

Kvinna ·

*BILDER* Patrik Höijer » Mentor Anatomiska 475cc

Bröstförstoring
Äntligen, äntligen, äntligen! Jag sitter här och har fortfarande inte insett att jag faktiskt har ett par bröst nu, haha. Jag har under flera år velat detta mer än någonting annat och verkligen plågats av att jag inte har några bröst. Ni må ha hört det ett flertal gånger - men detta är det bästa jag någonsin gjort i hela mitt liv.
Det var planerat att jag skulle ha Anatomiska Allergan MF470 men hör och häpna, när jag hade anlänt till kliniken och bytt om och var redo för kniven, så kom det en sjuksköterska in och berättade att mina implantat inte hade kommit...
Leverantören hade tydligen strulat till det och mina implantat var inte ens i Europa. Ni kan ju tänka er hur min värld föll samman, fan vad less jag blev. Patrik kom sedan in och var förstås lika besviken som jag. Han gav mig dock två val och det var att antingen att boka om tiden tills nästa vecka och hoppas att implantaten kommit in tills dess, eller att han skulle ringa Mentor på direkten och be dom skicka en taxi med ett annat par implantat: CPG-322.
Så fick det bli, jag väntade på den där taxin i över en timme och jag är glad att jag gjorde det valet. Det här implantet känns PERFEKT till min kropp och är faktiskt lycklig över att det blev som det blev. 
Jag förstår nu när man säger att bilder inte gör tuttarna rättvisa, håller med till fullo. De ser nästan små (!!!) ut på bild men de är ju gigantiska i verkligheten. Jag tänkte försöka ta bilder med min systemkamera senare för lite klarare bilder, känner att Iphone leverar inte riktigt. :)
Mått på implantaten
Bredd 13,5cm
Höjd 12,7cm
Put 5,7cm
19

Sortera efter

Anonym användare

Anonym användare

Stort grattis till dina nya bröst! ..och dom är inte små ;) Kommer bli skitsnygga när dom sjunkit ner  🙂 
Tråkigt att det blev så där med implantaten dock :/ Jag kom in till kliniken och skulle träffa Patrik, han hade bekymmersrynkan i pannan. Frågade om han var stressad och han mumlade bekymrat ja och att det strulat till sig med leveransen av implantat. Jag tänkte hoppas att det inte är för dig! Tur att du känner att det är okej ändå. Har du ont?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Ska bli kul att följa utvecklingen, funderar också på anatomiska 😀 Ser redan jättefint ut 👍
Gilla
puffen13

puffen13

Kvinna ·

Stort grattis till nya brösten och vilken tur att det ordnade upp sig. Härligt för dig!
Gilla
Katja

Katja

Kvinna ·

Men så fina!!! Grattis!
Gilla
sanna6969

sanna6969

Kvinna ·

Skönt att det löste sig ändå o att du är nöjd :) stort grattis!!
Gilla
Vivalaboobs

Vivalaboobs

Kvinna ·

Aaah vad snygga!! Vill också operera mig nu!! Haha. Är det skillnad i pris mellan mentor och allergan? :)
Gilla
Carrooo

Carrooo

Kvinna ·

Jisses vilka fina!!! Du måste vara så nöjd redan! Kändes bra att få se läkbhn oxå, den lär ju funka fint under vilka kläder som helst nästan! Ska du använda bröstband? Börjar man med det direkt?
Gilla
milo78

milo78

Kvinna ·

Grattis, vilka fantastiskt fina. Nu längtar jag så mycket tills jag ska operera mig även om det är långt kvar. Jag har nästan mestämt mig för runda bakom men när man ser dina så blir jag tveksam, supersnygga verkligen. Hur mår du? Har du ont?
Gilla
iloveboobies

iloveboobies

Kvinna ·

Åh de ser jättefina ut redan nu! Kommer bli perfekta när de är klara :D Precis som jag vill ha! Grattis! :D
Gilla
iloveboobies

iloveboobies

Kvinna ·

Och nu blev valet svårare om man ska ha bakom eller framför.. Jag har pyttelite mer vävnad än vad du hade från början, men nu blir det nog Patrik i vilket fall! ;)
Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Oh, vad de ser fina ut så här tidigt! Riktigt snygga! 👍
Gilla
Hedda

Hedda

Kvinna ·

Väldigt snygga!! Grattis! Visst är skillnaden att allergan är lite hårdare? Sa Patrik ngt om vad det innebär att ha mentor anatomiska istället?
Gilla
Silla86

Silla86

Kvinna ·

Tin: Tackar så mycket! :) det tror jag också!
Usch, jag vet. Jag bad till och med om ursäkt för jag förstog att detta skulle stöka till det i hans schema, haha. :P Skulle ju egentligen opereras 09:30 men istället blev det 13:00. Jo, det kändes ju självklart att det var jag som skulle drabbas av detta med den försenade leveransen, typiskt liksom. Tur nog hade jag redan tittat upp ett reservimplantat (som faktiskt är det implantat jag har nu) ifall det skulle skita sig av någon anledning, vilket det gjorde roligt nog. 

Ont har jag :) mest vid snitten. Det kommer ibland en snabb brännande känsla när jag använder armarna för mycket, typ när jag ska dra mig upp från sängen eller så. Man känner också hur huden kämpar med att stretcha ut sig för den var så tight från början, sen är man självklart öm för att han har varit därinne och gröpat runt. Man står i alla fall ut och får ta det försiktigt, det är inte olidligt alls!

Hur gick det med ditt återbesök?! När kom du förbi?

Isabella88: Tack! :) Anatomiska kan ge riktigt fina bröst så du borde verkligen ta och titta runt lite. Rekommenderor att kika på Akademikliniken och Victoriaklniken, de har en massa bilder på anatomiska. Jag ångrar inte mitt val!

puffen13: Tack så mycket! Det var mig en riktigt lättnad att det gick att ordna trots omständigheterna.

Katja: Wihooo! Tack! :)))

sanna6969: Verkligen, är så lycklig med det jag har fått. Tack så mycket!

Mary007: Haha, men eller hur?! Man kan inte låta bli att kika ner på dom hela tiden, se till så att de verkligen är där, haha. Jag har kikat på dina bröst tidigare en massa gånger :) de är grymt fina och helt propertionella till din kropp - förstår att du trivs!

Vivalaboobs: Förstår dig! Man blir så sugen när man ser att andra har gjort det, haha. 
Jag har för mig att det var så att Mentors runda är 34000 och Allergans runda är 38000, men båda anatomiska kostar 43000. 

Carrooo: Det är jag verkligen! Vill att de ska ta och hänga till sig, NUUU! 💋
Jaa, jag har inte hunnit pröva så många olika kläder ännu men de jag har prövat med så har det sett bra ut faktiskt, det känns galant! :)
Patrik skickade med ett bröstband utifall han skulle tycka att det skulle behövas, ska mejla honom bilder om några veckor så att han får se hur vi ska göra med det. Han sa att risken med bröstbandet var att jag kunde få en alldeles för tight klyfta, vilket skulle göra det lite svårare att hitta bygelbhar som passar och att det skulle öka risken för kännbar rippling i klyftan.

Jag tror faktiskt jag kommer att skippa bröstbandet om inte annat, vill inte skapa några ytterligare påfrestningar och vill att de hellre hänger ner sig naturlig väg för skonsammaste resultat.

milo78: Tack så mycket! Förstår att du längtar, det är ju så fantastiskt spännande! Jag tycker du att du ska välja det som känns bäst för just dig, och det Patrik kan rekommendera dig. Det var han som föreslog anatomiska då jag är så himla tunn och var rädd för tydliga kanter, vilket jag garanterat skulle fått med runda. Jag var dock den som valde framför för jag ville inte riskera att få muskelrelaterade problem.

Jag mår jättebra faktiskt :) lite ont har man, det trycker lite över bröstet och man känner huden stretchas liksom. Snitten svider lite titt som tätt när man använder armarna för mycket, men det känns som om det är pga att huden är så tight. Jag är såklart lite öm i brösten men det är ingen fara :) fick även behålla känseln i båda brösten vilket jag är tacksam för, men i ena bröstvårtan så är det lite avdomnat. 

iloveboobies: Tack så jättemycket! :)) De ser verkligen mycket bättre ut i verkligheten än på bild också, så jag känner mig mycket positiv inför slutresultatet. 👍 För mig var det väldigt viktigt att inte behöva riskera någonting med mina muskler, så för mig fanns det inget annat val. Jag tycker även att framförbröst ger ett mycket mer naturligare utseende än vad bakom gör. Här tycker givetvist alla olika men har du bakom muskeln så har du ju en muskel som hjälper till att hålla fast implantet, vilket ger ett mer "fast" utseende typ. Jag ville verkligen ha allting så naturligt som möjligt. :)

Patrik är verkligen gudomlig, skulle aldrig byta ut honom. Han är en sjukt snäll människa och vill alltid ditt bästa. :)
Gilla
Silla86

Silla86

Kvinna ·

via_dolorosa: Åh tack så mycket, visst gör dom! :')

Hedda: Tack så mycket! 😀
Allergans anatomiska finns i både Coh2 och Coh3 medans Mentor endast har sina i Coh3. Det innebär att Allergan kan erbjuda dig ett snäpp mjukare implantat, men vad jag har hört så är det ingen större skillnad på de två.

Det som skiljer de åt är att de har lite olika former, du kan googla Natrelle 410 och Mentor CPG så ser du. :) Om jag minns rätt så skiljer sig textureringen på de två men som inte har någon större betydelse för resultatet. Sen är det att Allergan väger sina implantat i gram, medans Mentor använder sig utav cc, vilket betyder att Mentors motsvarande implantat blir lite större.
Gilla
klackskon

klackskon

Kvinna ·

Åh ser jättefint ut! Grattis!! :))
Gilla
Boobsan

Boobsan

Kvinna ·

Redan sagt det, men de ser sjukt snygga ut. :)
Gilla
Evylynn

Evylynn

Kvinna ·

Har bokad tid med 475cc Har du fler bilder? Jag är 158,54kg Nyfiken eftersom det ser fint ut på dig :)
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Vad fina de ser ut, jättegrattis! Mitt utgångsläge är snarlikt ditt, så jag förstår precis hur underbart det måste kännas. :) Ser verkligen fram emot att få se fler bilder på resultatet! Det gör det lite lättare för mig att tro att det finns hopp trots allt... :D
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Är du nöjd med dina anatomiska? Eller tycker du det blev för hårda och vill byta till mjukare implantat? Har nämligen Perthese idag men ska göra en framflytt och kommer behöva byta till anatomiska pga. mina tidigare komplikationer och jag såg att du hade skrivit i en tråd om Perthese att du tyckte dina implantat var för hårda och att du ville byta till mjukare implantat.  

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem