boobilicious
Kvinna ·
Blir 300 cc för litet?
Jag på min andra konsultation idag för att duskitera lite kring storleken. jag har alltid varit inne på 350 cc men blev helt nerröstad av min läkare då jag tydligen har väldigt liten bröstkorg och det då inte skulle få plats!
Hur som haver så påstod han att 300 cc på mig skulle MINST bli 70 C på mig och 330 (som jag eventuellt skulle ha) skulle motsvara en 70 D/E! Tycker det lät groteskt stort så nu har jag valt 300..
Jag väger 47 och är 162 lång, mäter ca 64 cm under brösten,
Frågan är då, kommer jag att få en garanterad 70 C? har btw inga bröst nu så de behöver ni inte räkna med;)
Sortera efter

Nallon
Kvinna ·

boobilicious
Kvinna ·
Ja exakt, 300 cc på någon annan kanske blir en helt annan storlek! Det är så svårt o veta då alla är olika, man har ju ingen o jämföra med :) Jag vill minst ha en C kupa, annars tror jag att jag kommer bli mycket missnöjd!
Jag är inte ute efter att alla ska se att man är opererad, mer att man ska liksom tveka om man gjort det eller inte. Och ingen skillnad alls vill jag ju absolut inte ha såklart;P

Malin88
Kvinna ·
väldigt kostigt hur 30cc kan ge 1-2kupor större? helt fel! din kirurg har nog ingen uppfattning hur stort olika implantat blir. så testa ristestet o ta det som känns bäst. 300cc är inga stora implantat o skulle nog se lagom ut till dina mått. alltså inte större än normalt.
och gå inte efter bhtorlekar. en 70C är samma bhstorlek som 75B. men du kommer inte kunna ha 70C då du är 64cm under brösten. du bör ha 60E,60F som är samma bhstorlek som 70C, 70D. silikon kan dra större bhstorlekar då de inte är lika formbara o formen är inte alltid som naturliga bröst. så om man utgår från en bhstorlek o skräms av det kommer du inte bli nöjd, kan jag garantera.
jag har 65G som ser ut som dkupor. sen har jag sett andra med 65G som har hälften så stora som mina. det enda man ska göra när man väljer storlek är att titta på måtten o ta det som passar ens bröstkorg bäst, och enbart gå efter implantatstest och ristest, cc och bhstorlek är egentligen väldigt oviktigt då alla slukar olika :) lycka till!

boobilicious
Kvinna ·
väldigt kostigt hur 30cc kan ge 1-2kupor större? helt fel! din kirurg har nog ingen uppfattning hur stort olika implantat blir. så testa ristestet o ta det som känns bäst. 300cc är inga stora implantat o skulle nog se lagom ut till dina mått. alltså inte större än normalt.
och gå inte efter bhtorlekar. en 70C är samma bhstorlek som 75B. men du kommer inte kunna ha 70C då du är 64cm under brösten. du bör ha 60E,60F som är samma bhstorlek som 70C, 70D. silikon kan dra större bhstorlekar då de inte är lika formbara o formen är inte alltid som naturliga bröst. så om man utgår från en bhstorlek o skräms av det kommer du inte bli nöjd, kan jag garantera.
jag har 65G som ser ut som dkupor. sen har jag sett andra med 65G som har hälften så stora som mina. det enda man ska göra när man väljer storlek är att titta på måtten o ta det som passar ens bröstkorg bäst, och enbart gå efter implantatstest och ristest, cc och bhstorlek är egentligen väldigt oviktigt då alla slukar olika :) lycka till!
Ja man blir verkligen förvirrad av detta, men det jag menar är hur det kommer att se ut på kroppen? Tänk liten bröstkorg, då borde väl 300 endå se ganska stort ut? Är livrädd att det ska bli förlitet:/
Men tack för det nogranna svaret, fick läsa det några gånger innan det fastnade men nu förstår jag din poäng;)

Malin88
Kvinna ·

boobilicious
Kvinna ·
Jag tog föresten upp det där med att ca 50 cc försvinner bakom muskeln.. det är tydligen nått nytt de har börjat med, som gör att implantatet man provar blir exakt som det kommer se ut sedan dvs varken mer eller mindre. kan inte förklara men jag sa då till läkaren att det verkar isnf som att ingen på POF forum verkar veta om dettta, och då sa han att så är det säkert, för det är så pass nytt att de flesta inte vet det :)
jag har inte testat ristestet, en dum fråga - ska man koka riset innan?

boobilicious
Kvinna ·
Är det fler som är små i kroppen o ska göra förstoring så kommentera gärna:D

Linda76
Kvinna ·
Nej, inte koka riset - då blir det kladdigt värre.... 😉
Ta okokt ris och stoppa i nylonstrumpa, lika många dl som cc.
Alltså i ditt fall 3 dl ris, knyt ihop och forma in dem i bh:n.
Lycka till!

Sjörövare
Kvinna ·
Jag har 270cc nu och det är verkligen INTE stort. Är liten och smal.
När man ser min kropp i helhet så ser det ut som jag har vanliga B-kupor typ. Inget märkvärdigt alls.
Fast sen kan jag såklart trolla dem större med hjälp av olika pushup o så, men i typ bikini är de inget speciellt.
Så kör på det du först tänkte dig, 350.
Vad är du ute efter för resultat? Jag är ganska mycket "större" än dig och har breda bröst och jag ska lägga in 440cc Mellanprofil, jag hoppas på ett något sånär naturligt och inte jättestort. Men som du kanske har märkt så beror ju allt på hur breda och stor man är hur mycket cc det krävs för att få olika storlekar på brösten.