Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Anonym användare

Anonym användare

Blir 350-400cc gigantiskt om man redan har en C kupa? Hjälp!

Bröstförstoring

Jag är absolut nybörjare och har ingen erfarenhet! Har läst och kollat runt på bilder, info och tips, och börjar snart bli snurrig. Skulle vilja få lite tips och synpunkter från er som själv gått igen en Op och som har lite egen erfarenhet. Ska snart på konsulation men vill ha lite "kött på benen". Haha. Jag väger 55 kg och är 163 cm och har nu en C kupa. Har funderat och tror att jag ska lägga in någonstans mellan 350-400. Blir de gigantiskt stort? Hjälp!

19

Sortera efter

Jossan_80

Jossan_80

Kvinna ·

varför kolla du inte bilderna som finns här?

du får ju lägga på typ 300cc efen vävnad om du har C för 100cc är typ en strl. Sen beror det mycket på vilken projektion du vill ha med.

Sen avgör du sj och gör ristestet innan du bestämmer dig.

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

Ja, det kommer bli stora bröst om du lägger in 350-400cc, räkna mé en dubbel ökning. Men om det blir lagom enligt dig själv är en helt annan sak. Har du provat ristestet?

Gilla
Summer dress

Summer dress

Kvinna ·

Kolla min bild och tänk på att brösten bara är en dag. Dom kommer alltså att växa och hänga till sig med tiden. Och Dom ser mindre ut på bild än irl.
Gilla
Tösan

Tösan

Kvinna ·

Stort kommer det bli men gigantiskt, nej inte enligt min definition i alla fall. MEN det beror ju helt på vad man anser vara gigantiskt iofs. Jag hade 75B innan, la in 400 och jag sticker definitivt inte ut från mängden om jag inte klär mig för att göra det. Dock blev resultatet aningen större än jag hade tänkt mig men det beror snarare på profil än cc samt vad hur jag föreställde mig att resultatet skulle bli. Säger som Jossan, kika runt på lite före och efterbilder (tids nog kommer du ju kunna titta på bilderna här på forumet men tills dess så finns det hyfsat gott om före och efterbilder på nätet att tillgå) och gör ristestet så får du en ungefärlig uppfattning om hur stort det kommer bli. Lycka till!

Gilla
lalle

lalle

Kvinna ·

kolla mina bilder jag har 390cc och hade c innan :)

dom är stora men går att dölja under kläder :D

jag ångrar mig och vill ha större 500-600cc!

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Tack så hemskt mycket för alla svar! Jag ska göra ristestet! Har kollat runt på lite bilder, kollade även på dina lalle, det så fint ut, på helkroppsbilden såg det absolut lagom ut. Tack för tipsen!
Gilla
myplasticboobs

myplasticboobs

Kvinna ·

Det bästa är ristestet. Sen beror det ju på vilken sorts C kupa du har. Jag hade ju C/D kupa innan, men ingen stor utan en 70C/D hade jag. Och mina är absolut inte stora :) Har nu 70F. Låter större än vad det är. Vad har du för undermått? Och är du säker på att du går med rätt BH storlek nu? :)

Det är lätt att bli storleksblind också, jag kan ibland känna att dom försvinner i vissa kläder. Men sen när jag har trekantsbikini så ser dom ut som bomber och då vill jag att dom blir mindre :P

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

ni som har C eller till och med D kupa före jag har lite svårt att förstå varför ni vill opa er ,ni har ju redan stora ;o

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

titta lite på era före bilder och inte för att va dum men dom e ju finare än era efter bilder , därmed inte sagt att efter bilderna ser dåliga ut :)
Gilla
tjej 78

tjej 78

Kvinna ·

via_dolorosa skrev:

Ja, det kommer bli stora bröst om du lägger in 350-400cc, räkna mé en dubbel ökning. Men om det blir lagom enligt dig själv är en helt annan sak. Har du provat ristestet?

Jo dubbel ökning blir det.😉Jag hade 75b innan och la in 400hp och kommer troligen landa på 75f och kan säga att utseende mässigt är dom mer än dubbelt så stora än innan.😀

Gilla
ida2

ida2

Kvinna ·

du skrev att du har C enligt charge , hur mäter man då?:)
Gilla
tjej 78

tjej 78

Kvinna ·

idae_ skrev:
du skrev att du har C enligt charge , hur mäter man då?:)

Jag har alltid använt 75b från hm, lindex och så. Men har förstått att underbandet ska sitta tajtare. Kollade då på change sida och där kan du mäta dig fram till din stl.

Gilla
via_dolorosa

via_dolorosa

Kvinna ·

tjej 78 skrev:

via_dolorosa skrev:

Jo dubbel ökning blir det.😉Jag hade 75b innan och la in 400hp och kommer troligen landa på 75f och kan säga att utseende mässigt är dom mer än dubbelt så stora än innan.😀

Kan man få se några bilder då? 😛

Gilla
tjej 78

tjej 78

Kvinna ·

via_dolorosa skrev:

tjej 78 skrev:

via_dolorosa skrev:

Kan man få se några bilder då? 😛

Det kommer komma inom kort😎

Gilla
Exantia

Exantia

Kvinna ·

Hej hittade denna tråd nyss ser att det var ett tag sen alla var aktiva men testar och skriva endå.

Jag ska opa mig om lite mer än två veckor!!

Har en liten C kupa nu och ska lägga in 400 cc, runda helt bakom. Mentor implantat.

Jag vill ha STORA bröst men min läkare avråder mig att ta större en 400 cc och vet inte vad jag ska göra?

Så svårt att veta innan op hur stor 400 cc blir....

Gilla
myplasticboobs

myplasticboobs

Kvinna ·

Dom blir inte stora.. jag känner tjejen som skapade denna tråden. Och hon har nu lagt i 400cc mentor högprofil. Blev inga bomber :P Trodde det, men nix. Ska du ha stoooora bröst så får du nog ha i mer.. gör ristestet och fyll på tills du känner dig nöjd :)

Gilla
Exantia

Exantia

Kvinna ·

Hum... Okej tack så mycket! :)

Gilla
Kentaura

Kentaura

Kvinna ·

quote=idae_]

ni som har C eller till och med D kupa före jag har lite svårt att förstå varför ni vill opa er ,ni har ju redan stora ;o

Trots att tråden verkar inaktiv så svarar jag: Jag har C kupa men har tidigare haft DD. Efter amning och viktnedgång har de pyst ihop och förlorat sin putighet. Ska fixa magen och tänkte i samma veva fixa brösten så att jag kan känna mig sexig igen, lite 40-års renovering för mig själv och surprise till min man som (trots att han knappt vill erkänna det) älskar stora tuttar.:-)
Gilla
Tiramisou

Tiramisou

Kvinna ·

Slänger in ett svar i den här gamla tråden jag med, haha. Har också en C kupa nu, och jag älskar mina tuttar i bh! Men när jag är näck så pekar mina bröstvårtor verkligen rakt ner typ. Hade ca D kupa när jag var yngre, och efter många års kamp med ätstörning så ser dom inte så roliga ut. Jag är frisk sedan länge och mår bra, men klart att det har satt sina spår på kroppen. Därför vill jag operera :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem