Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
MillionVoices profilbild

MillionVoices

Kvinna ·

10 jul, 2015

Blir 500 cc för litet? Hur känns det för er?

Bröstförstoring

Hej tjejer! Sedan konsultationen hos L&E och Patrik Höijer har jag funderat mycket på implantatstorlek. På konsultation kändes 550 cc (HP) bra, men Patrik menade på att han inte ville gå över min egen bröstbredd pga risk för känselbortfall (550 var något bredare). Jag funderar på om 500 cc blir för litet... Har 13,2 cm i bröstbredd och är 175 cm lång och väger ca 66 kg. Har ni samma bredd på implantat som bröst? Ni som har ungefär samma proportioner, vad har ni lagt in och hur känns det?

29

Sortera efter

peanut

Kvinna ·

11 jul, 2015

Kan du inte gå på konsultation hos nån mer, för en "second opinion"? Det skadar väl inte, iallafall om du är osäker. :) Det hde nog jag gjort om jag var i dina kläder. Lycka till :)
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

peanut skrev:
Kan du inte gå på konsultation hos nån mer, för en "second opinion"? Det skadar väl inte, iallafall om du är osäker. :) Det hde nog jag gjort om jag var i dina kläder. Lycka till :)
Hmm.. Har inte gått alls i de tankarna, kändes så himla bra hos Patrik! Bemötandet och hans personlighet fick mig att känna mig både trygg och speciell. Är dessvärre inte heller intresserad av någon annan kirurg i Stockholm, det skulle isåfall vara Peter Cosmo på Citadell. Tråden handlar mer om att jag undrar om de med proportioner som liknar mina tycker att 500 cc är stort eller litet på dem! Och hur de tänkte kring storleksvalet :)
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

PS: Lagt till en bild på min 3D scan från konsultationen
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

12 jul, 2015

Kollade på dina 3D bild och jag tycker det ser väldigt fint ut med den storleken! :D
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Kollade på dina 3D bild och jag tycker det ser väldigt fint ut med den storleken! :D
Tack! Patrik sa att klyftan kommer bli tightare än på 3D bilden men nojjar ändå över att brösten inte kommer bli stora nog :(
Gilla

Blondabelles

Kvinna ·

12 jul, 2015

Ja på min 3D bild satt brösten också sådär långt isär men så ser det inte ut på riktigt, den där 3D kameran tog inte hänsyn till det om jag förstod rätt. Men så som storleken blev efter op stämmer bra överens med vad min bild visade iallafall. Jag tycker det ser stort och fint ut på dig, stort men ändå proportioneligt :) Jag har som sagt 450 och jag upplever dem som stora, när jag står framför spegeln utan kläder är de nästan FÖR stora, men det var det jag önskade. Samtidigt kan jag dölja dem i kläder om jag vill så att de inte ser så stora ut, vilket jag ser som ett plus ;) men jag vet hur det är att vela, ett tag var jag nästan inne på att ta ultra high profile istället som rymmer 590 cc och som passade min bröstbredd. Men som sagt är jag jätteglad att jag lyssnade på Patrik trots allt!
Gilla

Anonym användare

Den här kommentaren har dolts eftersom den inte földe forumets riktlinjer

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

Blondabelles skrev:
Ja på min 3D bild satt brösten också sådär långt isär men så ser det inte ut på riktigt, den där 3D kameran tog inte hänsyn till det om jag förstod rätt. Men så som storleken blev efter op stämmer bra överens med vad min bild visade iallafall. Jag tycker det ser stort och fint ut på dig, stort men ändå proportioneligt :) Jag har som sagt 450 och jag upplever dem som stora, när jag står framför spegeln utan kläder är de nästan FÖR stora, men det var det jag önskade. Samtidigt kan jag dölja dem i kläder om jag vill så att de inte ser så stora ut, vilket jag ser som ett plus ;) men jag vet hur det är att vela, ett tag var jag nästan inne på att ta ultra high profile istället som rymmer 590 cc och som passade min bröstbredd. Men som sagt är jag jätteglad att jag lyssnade på Patrik trots allt!
Det känns som att jag ska lyssna på honom och ta hans råd! Jag vill ha som du, proportioneliga men ändå lite "för stora", men ska kunna dölja och framhäva :)
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

jen6 skrev:
Fast tänk på att du kan få bristningar och det är inte något som folk brukar vilja ha
Det oroar mig inte :)
Gilla

Anonym användare

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

jen6 skrev:
MillionVoices skrev:
jen6 skrev:
Fast tänk på att du kan få bristningar och det är inte något som folk brukar vilja ha
Ok, för det var det som gjorde att jag tog mindre, bristningar går sällan bort och är inte snyggt för fem öre
Jag tror inte att det är så stor risk, frågade även Patrik om det var risk för det och han svarade nej :)
Gilla

Anonym användare

MillionVoices

Kvinna ·

12 jul, 2015

jen6 skrev:
MillionVoices skrev:
jen6 skrev:
MillionVoices skrev:
jen6 skrev:
Ok, för det var det som gjorde att jag tog mindre, bristningar går sällan bort och är inte snyggt för fem öre
Jag tror inte att det är så stor risk, frågade även Patrik om det var risk för det och han svarade nej :)
Då så, då verkar du ju ha ganska fritt att välja tror 500 blir bra på dig
Jag hoppas det! :)
Gilla

Vonkan

Kvinna ·

13 jul, 2015

Jag valde silimed för att de är ett fast inplantat plus att de är mycket mindre risk för några komplikationer
Gilla

KimLand99

Kvinna ·

02 aug, 2015

Du bör definitivt satsa på ultra high profile så kan du ha större i förhållande till bröstbredden. Tex allergan 615 som är 14cm i diam borde passa dig perfekt.
Gilla

Felize

Kvinna ·

02 aug, 2015

Jag är 177 cm och väger nu 60 kg och med 400 cc som jag ska lägga in så ska jag få ganska tight klyfta och lite sideboob, är liten över bröstkorgen samt tunt axelparti. Ska ha moderate plus, så det blir lite bredare än high. Tycker 500 låter bra på dig. :)
Gilla

MillionVoices

Kvinna ·

02 aug, 2015

KimLand99 skrev:
Du bör definitivt satsa på ultra high profile så kan du ha större i förhållande till bröstbredden. Tex allergan 615 som är 14cm i diam borde passa dig perfekt.
Jag är dock rädd för att UHP kommer bli alldeles för runt och bolligt, vilket jag inte vill ha :/
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem