Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Blir 600cc stort?! Moderate eller high profile? Hjälp mig till rätta!!

Bröstförstoring

Hej!

Jag var på min efterlängtade konsultation igår på Addoc i Linköping.

Jag vill lyfta min hängiga 75C med enbart hjälp av implantat, och tydligen så har man olika utgångsläge beroende på hur breda bröst man har, detta hade jag aldrig hört innan så det kom som en chock för mig, särskilt då han påpekade att jag hade väldigt breda bröst :-S

Hur som helst hade jag redan sagt att jag ville ha high profile, varför det är jag osäker på, men får för mig att det är snyggare.

Han kollade då i tabellen och landade lite fint på 600cc... 600cc!!!!!! Herre min skapare... 600cc!

Alterativet var 550cc hp, men han insisterade på 600 för att det inte skulle bli ett för stort mellanrum....

Men mellan 550cc och 600cc förmodar jag att det inte är så stor skillnad?

Det tredje alternativet var 500cc i moderate profile.

(allt detta beror väl på ens egna kropp, jag är 167 cm, väger srax under 60 kg, har ganska bred bröstkorg skulle jag säga :-S)

Jag vill ju ha hög profil, men jag vet ju egentligen inte varför, det blir kanske lika snyggt med moderate?

Snälla ni som har bronsbilder och bröst i storlek som ovan, hjälp! Eller hjälp mig om ni kan förklara skillnaden moderate, high profile och så vidare.

Sen 600cc, hur mycket risker är det förknipat med? Är det någon i detta forum som operation och tiden efter gått fin fint för?

18

Sortera efter

LittlemissDaisy

LittlemissDaisy

Kvinna ·

Jag har 550hp och hade nog tagit iaf 650 om jag gjorde om det idag, 170 lång och väger runt 57kg. Med kläder är det ingen som skulle kunna tro jag opererat mig... Visst ibland ser dom stora ut naken men absolut inga bomber
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Du kan kolla mina bronsbilder. Jag har 540gram hp släta allergan vilket motsvarar ca mentors 600hp. Min naturliga bröstbredd är 14cm. Dvs samma som allergan 540 och mentor 600. Tycker det är lätt att dölja brösten om man vill, och vill man framhäva dom går det lätt också. Känns rätt lagom även om jag skulle vilja ha lite mindre put, men jag hade strutiga bröst naturligt så blir några cm extra put av det

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Har du någon bronsbild på hur det ser ut idag? Har du bakom muskeln?
Gilla
Anonym användare

Anonym användare

Om du menade mig så har jag bilder, har bakomplacering

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Supersnygga tid! Har du haft problem med brösten? Och blir det inte större muskelpåverkan med större implantat? Jag funderar ändå på att ta 500cc moderate, kan det bli bra?
Gilla
Trust

Trust

Kvinna ·

🙂

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

mellanmjölk skrev:
Supersnygga tid! Har du haft problem med brösten? Och blir det inte större muskelpåverkan med större implantat? Jag funderar ändå på att ta 500cc moderate, kan det bli bra?

Jag har normal muskelpåverkan, dvs ingen smärta eller deformation utan brösten flyttas isär åt sidorna en del vid belastning av bröstmusklerna men åker tillbaka itll sin normala position så fort man slappnar av. Inget som påverkar min vardag på något sätt förutom att jag slutat träna bröst på gymmet.

Hade lika mycket muskelpåverkan med 450 som med 540.

Om du vill lyfta brösten tycker jag du ska ta hp istället för mellanprofil. Putet hjäpler till att få upp brösten

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Tack! Vad skönt att höra! På dig ser det jätte snyggt ut, jag har inte alls den kroppsbyggnad är jag rädd. Hjälper det att lyfta upp hänget menar du? Hur skulle det bli om jag bara tog 500 cc moderate tror du? Mina bröst är så breda, är rädd att det ska se dumt ut :/ Kan jag ladda upp en före bild så kanske någon kan säga vad jag kan förvänta mig, eller att någon har liknande utgångsläge?
Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Vad hade ni för bredd på era implantat?
Gilla
Lindi

Lindi

Kvinna ·

Du kan nog se någon av mina bilder, har för mig att jag har ca 13,5 i bröstbredd :)

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Tack Lindi! 14 bred och 600cc tyckte min kirurg skulle passa jag tycker att det låter så stort, men å andra sidan så antar jag att volymen fördelar sig på ett annat sätt om man har så "breda" bröst?
Gilla
taxöron

taxöron

Kvinna ·

Kolla mina bilder. jag har 500cc hp och det är samma kirurg som opat mig 😀. Min bröstbredd är 12,4 och mina implantat går ut lite på sidorna. De är 3 veckor gamla lite drygt. När du nu har lite hängg så ta hp annrs så tror jag att du bara får större och med samma häng.

Gilla
9April

9April

Man ·

Tänk inte så mkt på antalet cc. Resultatet beror ju mkt på om du har mkt bredd eller put. Ja har 650 cc o är 173 cm 60 kg. Har bronsbilder.
Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

taxöron skrev:

Kolla mina bilder. jag har 500cc hp och det är samma kirurg som opat mig 😀. Min bröstbredd är 12,4 och mina implantat går ut lite på sidorna. De är 3 veckor gamla lite drygt. När du nu har lite hängg så ta hp annrs så tror jag att du bara får större och med samma häng.

Så glad jag blir nu när jag hittar någon som opererats av samma kirurg!! Nu kommer jag säkert att överösa dig med frågor! haha!

Men först av allt, hur upplevde du Tomas? Vad fick du betala? (ursäkta en privat fråga, vill du ej svara så förstår jag) Har du haft problem efter? Jag vill veta allt :) haha :) Och jag har läst din operationsberättelse, 2 gånger :) haha

Jätte snygga bröst! Ser jätte bra ut ju! :) Känns lovande inför min egna operation :)

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Sen frågar jag alla er; Vad har det för betydelse vart bröstet börjar och hur brett det är? Mina bröst börjar tydligen i armhålan nästintill och är så breda att kirurgen verkade förvånad, han sa att det nog var de bredaste bröst han sett.. *skäms*

Jag är rädd att mina tydligen breda bröst när de väl är fyllda kommer att se fläskiga ut, att hela jag ser fet/stor ut.. :/ Jag är så rädd.. Och det hör väl till antar jag...

Gilla
taxöron

taxöron

Kvinna ·

Thomas kändes mycket bra. Och inte alls ovillig att lägga in så mycket det bara gick 👍 Hann aldrig se honom i opsalen för jag slocknade ju utan att veta om det. Efter kom han och pratade lite smärtstillande och jag frågde om träning och motion efter op. Inga bröstövnngar "for life". Känner av och ser att brösten rör sig lite åt sidorna när de ändå påverkas lite av andra övningar men inget som stör tycker jag.

Jag betalade 50 000kr för lyft+förstoring. Billigast på marknaden tror jag. I Stockholm skulle de ha 83 000kr tror jag för samma op.

Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Tack för ditt svar! Hur mår du idag då?? Nu när det gått snart 3 veckor eller vad blir det? Har du jätte ont? ?
Gilla
mellanmjölk

mellanmjölk

Kvinna ·

Tin!! Äntligen är jag silvermedlem och kunnat se dina bilder! Herre min skapare vilken kropp du har!!! Jösses Amalia gånger 100!! Om jag ens vore i närheten!!!!!! Om jag kunde få liknande resultat så är jag inte alls rädd för att välja 600cc!! 

Det ser inte alls galet stort ut på dig, det ser bara perfekt ut!!!!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem