Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Bollarna fyller en månad! *bilder 560cc Silimed*

Bröstförstoring

Idag fyller nya brösten en månad, hipp hipp hurra! De är inte fullt så hemska som i den förra tråden jag la upp, även om de fortfarande ser lite mysko ut i profil. Hoppas på att de sjunker ner lite till. :) Kan bara säga att jag är så glad över mitt beslut. Det har varit en jobbig månad då det var stora inlägg på små bröst ned väldigt tight hud (förebild finns på min sida), men det har gett efter en hel del och brösten blir bara snyggare och mjukare varje dag tycker jag.

23

Sortera efter

Pygme

Pygme

Kvinna ·

Fina redan :) kommer bli super när de hänger till sig. Fin storlek på dig :)
Gilla
tutt

tutt

Kvinna ·

Dödsfina ju! 
Gilla
GoldenHeart

GoldenHeart

Kvinna ·

Jättefina! Kommer bli ännu snyggare när de hänger till sig mer :)
Gilla
Smulis

Smulis

Kvinna ·

Jättefina ju! Vilken skillnad mot de första bilderna!
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Ja, här händer det grejer Smulis! :D Tack så mycket för era gulliga kommentarer tjejer! Jag är jättenöjd med dem faktiskt. Var tydlig med Patrik att det var viktigt för mig att kunna få till en bra klyfta trots bakomplacering och minituttar, och jag måste säga att han lyckats över förväntan. Storleken känns helt perfekt, verkligen "jag". Ni som är veteraner, tror ni att de sjunker ner mer av sig själva eller borde jag kolla med P om bröstband? Vill inte att de ska kapslas fast för högt. :)
Gilla
Blueski

Blueski

Kvinna ·

Hej! Fina bröst tycker jag också, en månad är ju inte lång tid egentligen. 🙂 Har du vanliga texturerade eller de med polyuretan-yta ("skum")? Har för mig att Silimed gör båda varianterna... Undrar eftersom jag snart ska byta till Polytechs med PU-yta.
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Tack! :) Du, det vet jag faktiskt inte. Han pratade om att de hade slätare texturering som satt på plats bra så det kan vara kanske? Har inte hört uttrycket "skum" dock. Låter intressant, har du någon mer info om det?
Gilla
Blueski

Blueski

Kvinna ·

Smileon skrev:
Tack! :) Du, det vet jag faktiskt inte. Han pratade om att de hade slätare texturering som satt på plats bra så det kan vara kanske? Har inte hört uttrycket "skum" dock. Låter intressant, har du någon mer info om det?
Vad konstigt att han inte sa mer om det isåfall. Ja, det är en sorts polymer som används till allt möjligt, madrasser tex :D Det är en sorts skum...så de implantaten som har sån yta känns nästan lite håriga/som sammet typ. Patrik hade såna framme när jag var där på konsultation iaf (fast de från Polytech). De växer fast och integreras mer i vävnaden runt implantatet vilket gör att de sitter fast som en kardborre typ. Det har funnits sen 70-talet eller nåt sånt, men försvann ett tag när de nyare texturerade kom. De har varit lite kontroversiella pga studier på råttor som visat samband mellan nedbrytningsprodukter av PU-skummet och vissa typer av cancer. Dock var det väldigt stora doser. Man har inte kunnat påvisa samma samband hos människor och jag läste att risken beräknades till ungefär en på miljonen. Kommer inte ihåg källan just nu.. De har iaf blivit populära igen, speciellt i Brasilien och Australien, men även England. Jag har läst sjukt mycket om detta senaste veckorna haha. Har problem med mina implantat som inte vill sitta på plats...så Patrik tyckte att dessa implantat är ett bra alternativ för mig. Tycker det är lite konstigt ifall Patrik inte informerat dig mer om detta, ifall det nu är såna implantat du har, då de skiljer sig en del från andra i sina egenskaper och som sagt varit lite kontroversiella. Men Silimed gör även "vanliga" texturerade, som sagt. Googla på polyurethane implants eller "furry Brazilian" om du vill veta mer om dem.
Gilla
Blueski

Blueski

Kvinna ·

Oj, ursäkta min wall of text, skriver från mobilen.
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Vad intressant, tack! Ja, misstänker att jag har vanliga texturerade då kanske då han alltid är väldigt tydlig med sina förklaringar, känns inte som han skulle missa det. :) Ska definitivt googla lite och läsa mera. Roligt namn på dem förresten!
Gilla
Smulis

Smulis

Kvinna ·

Jag hade nog kollat med bröstband. Mitt skulle jag hadygnet runt i 3 veckor (slarvat lite dagtid på jobbet) men på hela tiden hemma + natten. Mitt vänstra är lite högre fortfarande så det behöver pressas ner lite till... De är fina så förstår du är nöjd, unga än med så de blir nog större framöver när muskeln släpper ytterligare :)
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej hur mår du? tänkte höra lite me dig va du tycker om silimed?? är de bra?? funderar oxå på att lägga in de :)
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

hej smileon skulle du vilja tala om va du tycker om silimed ska oxå ta de så jag vill veta lite:)
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Vonkan skrev:
hej smileon skulle du vilja tala om va du tycker om silimed ska oxå ta de så jag vill veta lite:)
Hej Vonkan! Jag är nöjd med mina Silimed, inte tillstymmelse till rippling än så länge (peppar peppar) och de mjuknar mer och mer. Värt att notera att jag bara haft mina i lite mer än en månad så det kan hända mycket än, men min kirurg talade mycket gott om dem och jag litar på honom. Det är ju mina första implantat så jag kan inte jämföra med något, dock är de fastare än t.ex Mentor coh1, Allergan responsive och Perthese så vill du ha så mjuka som det bara går är det kanske inte det bästa valet. Upplever dock inte mina som hårda alls, klämvänliga men lite studsigare. :)
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

Hej tack för ditt svar
Gilla
Carrooo

Carrooo

Kvinna ·

Smileon- kan med all säkerhet säga att vi inte har "skummadrass-typen" av implatnat, dom ser med ett otränat öga precis ut som Allergan och Mentor texturerade!
Den andra modellen används nästan uteslutande om man har problem med kapselkontraktur, som ett andra val alltså.

Vonkan- kan hittils varmt rekommendera Sillimed, precis som Smileon skriver har jag inte heller känt av nån rippling och mina är precis lagom fasta!!!
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

tack de värmde ja jag har bestämt mig jag ska lägga in 500 silimed extra hög bakom muskeln:) kan du berätta lite va du vet om silimed:)
Gilla
Halle

Halle

Kvinna ·

Supersnygga! Lagom storlek tycker jag!:)
Gilla
Vonkan

Vonkan

Kvinna ·

ok har du nån bild så man kan få se 😀 hur mådde du när du vakna ? va du rädd för narkos jag e jätte rädd har du några bra råd att ge mig
Gilla
Smileon

Smileon

Kvinna ·

Halle: Tack så mycket! :) Carroo: Tänkte nästan att han borde ha sagt något om det om så var fallet, han är ju så noga med att informera. Vonkan: Det finns lite mer snack om Silimed i den här tråden: https://plastikoperationsforum.se/plastikoperationer-plastikkirurgi-forum/kropp/brostforstoring/silimed-nan-som-har-inlagg-fran-dem-an Du ska absolut inte vara rädd för narkosen så länge du är relativt frisk och kry. De har bra koll på dig.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem