Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Börjar bli nervös! 335 eller 375?

Bröstförstoring

På torsdag är det min tur, och jag har haft storleksnoja fram & tillbaks.

Jag ska ha släta allergan 335cc framför.

Kanske det blir för litet :( Och sen börjar jag vara orolig att jag kanske skulle ha valt texturerade istället, det verkar vara så vanligt med kapsel på släta(?)

Tror ni jag kan ändra mig på konsultationen om jag känner för det till texturerade mentor coh2, 375cc?? För mentor brukar ju finnas inne, eller?

20

Sortera efter

M12

M12

Kvinna ·

Du kan nog ändra på torsdag, har läst att andra brukar göra det iaf :)
Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Ok då borde det gå :)

Sen funderar jag över placering... Jag har varit 98% säker på framför, men nu vet jag inte.

Jag VILL ju ha framför pga att jag vill inte ha db och jag vill inte ha muskelpåverkan.

Men jag vet inte om jag får till det där runda fejkade klyftan lika bra med framför som med bakom :(

Tänkte att jag kan ju fråga örjan vad han tycker, men han tycker väl alltid bakom om han får säga sitt.

Fy vilken ångest jag har :( Vad kostar det att flytta fram implantaten om man får komplikationer?

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Jag har också ångest över storlek och allt, operan ju också på torsdag.. Vilken tid ska du va där?
Gilla
PowerS

PowerS

Kvinna ·

Sockertoppen skrev:

Ok då borde det gå :)

Sen funderar jag över placering... Jag har varit 98% säker på framför, men nu vet jag inte.

Jag VILL ju ha framför pga att jag vill inte ha db och jag vill inte ha muskelpåverkan.

Men jag vet inte om jag får till det där runda fejkade klyftan lika bra med framför som med bakom :(

Tänkte att jag kan ju fråga örjan vad han tycker, men han tycker väl alltid bakom om han får säga sitt.

Fy vilken ångest jag har :( Vad kostar det att flytta fram implantaten om man får komplikationer?

Testa framför först, och om du inte får det resultatet du är ute efter - flytta bak implantaten.

Ångrar att inte jag provade med framför först... Lätt att vara efterklok.

Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

M12: Jaha vad kul! Man är både nervös och förväntansfull...

Jag ska vara där 11.30. Dudå?? Vem ska du opas av?

PowerS:

Jo det var så jag tänkte göra, men jag tvivlar starkt på att jag får fejklook av att lägga framför pga att jag har egen vävnad :( Jag kommer nog köra på framförplacering för jag vill inte skärta i muskeln och jag vill absolut inte ha muskelpåverkan osv..

Känns som att man får mer synliga kanter av att lägga bakom, och jag kanske är knasig som vill ha så haha.. men smaken är som baken, jag tycker det är snyggt :P Vill absolut inte ha naturligt resultat... Fan vad jobbigt detta är!

Velar även på storlek, 335 eller 375. Känns som att ju större jag väljer desto mer syns ju implantatet, men samtidigt så säger ju örjan att ju större jag tar desto snabbare börjar dom hänga. Vilket är ganska logiskt.

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Sockertoppen skrev:

M12: Jaha vad kul! Man är både nervös och förväntansfull...

Jag ska vara där 11.30. Dudå?? Vem ska du opas av?

PowerS:

Jo det var så jag tänkte göra, men jag tvivlar starkt på att jag får fejklook av att lägga framför pga att jag har egen vävnad :( Jag kommer nog köra på framförplacering för jag vill inte skärta i muskeln och jag vill absolut inte ha muskelpåverkan osv..

Känns som att man får mer synliga kanter av att lägga bakom, och jag kanske är knasig som vill ha så haha.. men smaken är som baken, jag tycker det är snyggt :P Vill absolut inte ha naturligt resultat... Fan vad jobbigt detta är!

Velar även på storlek, 335 eller 375. Känns som att ju större jag väljer desto mer syns ju implantatet, men samtidigt så säger ju örjan att ju större jag tar desto snabbare börjar dom hänga. Vilket är ganska logiskt.

Jag ska vara där 07.45 och av örjan.

Om du är ute av att det ska se fejk ut ska du ju ta det största men det är ju mer risk för komplikationer då.. Jag tycker att du ska köra på 335, för du har ju lite bröst innan ju :)

Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Jo det har du rätt i.. Hur mkt ska du lägga i och vilken placering?

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Ska lägga in 325 runda bakom mellan profil eller vad det nu var. 

Men börjar vela nu om det kanske blir för litet för jag är 175 lång men jag vill samtidigt inte ha för stora.. jag har 12 cm bröstbredd också

Gilla
Sneckan89

Sneckan89

Kvinna ·

Det borde gå bra att byta. Det är trotts allt du som ska leva med dom och vara nöjd med dem.

Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Okej, hur breda är dina implantat då?:) Du kan nog bära upp ganska mycket med din längd.. så jag tror inte det blir för stort!

Jag håller med, det borde gå att byta..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

jag ahr 435 och hade nu efter kunnat ta i med 550. men de fick inte plats hahah!

men ja.. du väljer mellan 335 och 375.

tänk på att 100 cc är ca 1 dl. så du lär inte ens se skillnad på de två så ta 375.

Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Ja, det är ju inte så stor skillnad... Mellan dom 2 implantaten är det bara putet som skiljer.

Båda är 12 cm breda, men allergan 335 har 4,7 i put och mentor 375 har 5,0 i put :P

Och allergans är släta, mentors är texturerade. Känns som att jag får "välja" mellan rippling eller kapsel där haha.

Nåväl, jag får prova båda på konsultationen helt enkelt, och prata med kirurgen på op-dagen..

Gilla
Anonym användare

Anonym användare

varför välja mellan ripplimg och kapsel? inte många som får varken eller. de är vi som slutar vara aktiva på detta forum som är komplikationsfria! jag har inga komplikatoner alls....

allergan är dock bättre...

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

jag har mentor coh 2 texturerade 375 hp. Har bilder i min prfil om du vill se, kanske inte säger så mkt men ändå! Som jag har förstått är allergan ännu snäppet fastare än mentor coh 2? sen finns ju inte mentor coh 2 som släta...  blir säker bra vilket du än väljer!

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Sockertoppen skrev:

Okej, hur breda är dina implantat då?:) Du kan nog bära upp ganska mycket med din längd.. så jag tror inte det blir för stort!

Jag håller med, det borde gå att byta..

325cc är 12,3 bredd och 3,8 put 350 är 12,6 bredd och 3,8 put Och jag har 12 cm bröstbred Och har 75b men den är typ för stor fyller inte ut den längre haha Men så vilken storlek blir bäst?
Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Vattenmelon87: Saken är den att jag är ju såklart orolig för både kapsel (speciellt med släta framför) och rippling då jag har tunn hud och om jag väljer texturerade. Jag menar inte bokstavligt talat att jag måste välja, men ni förstår säkert hur jag menar haha :P

Miss_V: Jag har pm:at dig igår... jag har också liten C som utgångsläge, och du har en av dom snyggaste framför-tuttarna jag sett på detta forum. Så hoppas du orkar svara, för jag vet inte hur mycket cc jag behöver för att fylla ut mina :/ Behöver lite hjälp med det!

M12: Personligen tycker jag det är skitsnyggt med breda implantat. Men det är ju en smaksak :)

Jag har fått 2 olika bud om min bröstbredd. På konsultationen sa han att dom var 10,5/11 (har lite storleksskillnad) men i mailet sa han att jag har 11/11,5 så jag är lite förvirrad haha. Nåväl mina implantat är 12 cm iaf och det blir nog bra. Huvudsaken är att dom är bredare än min bröstbredd :)

Gilla
Miss_V

Miss_V

Kvinna ·

å vad glad jag blir, tack! ska kolla ditt pm!

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Vilken storlek blev det? Är du nöjd :)
Gilla
Sockertoppen

Sockertoppen

Kvinna ·

Det blev 335 cc :) Jag är glad att jag inte tog större!

Känner mig nöjd med storleken, fast ibland kan jag tycka dom är för stora men det är nog bara för att jag är ovan.

Bilder kommer upp sen, just nu är dom så nya så det är svårt att se både form & storlek.

Gilla
M12

M12

Kvinna ·

Jag är också glad att jag inte tog mer än 325, de är stoora på mig, hoppas de blir mindre :(
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem