Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
fromfia

fromfia

Kvinna ·

börjar få lite ångest över att jag valde för små implantat 500 cc

Bröstförstoring

Ska opereras på tisdag hos Örjan på Proforma. Som alltid så får jag miljoner tankar innan jag gör något. provade implantat när jag var på konsultation och vi kom fram till att 500 skulle passa mig och se proportionerligt ut. nu börjar jag dock tänka på om jag kanske valt för små, vill inte vakna och tänka, jag borde tagit större? när jag googlar bilder på 500 cc så ser det inte så stort ut. Vet inte vad jag vill med mitt inlägg egentligen, känner mig bara lite splittrad och förvirrad, kanske bara nerver...

15

Sortera efter

Jinne

Jinne

Kvinna ·

Välj en större storlek bara då? :D Du och kirurgen väljer väll ut gemensamt på operationsdagen även om du bestämt dig för något annat innan? :) 

Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Men vill du ha det proportionerligt eller lite mer än så? Vill du ha mer än vad som ser naturligt ut bör du kanske öka. Sen är det ju så individuellt både vad man tycker men även hur det ser ut på olika människor. Även om man vet någons vikt och längd vet man inte kroppsform eller hur mycket cc som slukas och döljs.

Gilla
Olivia_1993

Olivia_1993

Kvinna ·

Du kommer få prova implantat en gång till inban operation och känns de då för litet välj en storlek större ! :) jag ångrar idag att jag inte tog 450 cc ist för 400 de är ingen större skillnad men har man bakom placering försvinner en liten del också :) pröva och jämför man får ångra sig samma dag :)
Gilla
Olivia_1993

Olivia_1993

Kvinna ·

Tänk på att när man prövar ser de större ut än när de väl sitter på plats !! Jag tyckte jag såg jätte storbystad ut när jag pröva 400 och när dom satt på plats tyckte nästan de va små rller iaf mindre än vad jag föreställt Mig
Gilla
Duenna

Duenna

Kvinna ·

Håller med om att de känns större när man provar. Antagligen mycket pga att man är van vid att vara platt och helt plötsligt har något som sticker ut. Utseendemässigt ser mina bröst nu ut ungefär som de gjorde med implantaten i bhn på konsultationen, men de känns mindre -för att jag har vant mig. Dock vill jag inte ha större då jag var ute efter ett nätt och naturligt resultat. :)

Gilla
Kluring

Kluring

Kvinna ·

Jag har ju inte opererat mig än men min kollega har. Och hon säger att läkaren rekomenderade henne att ta dom lite större. För när man testar innan så är man som @Duenna sa att man är så sjukt ovan och att det är bättre ta en lite större än att senare känna den känslan av att , fan var detta allt jag fick? :)

Gilla
Tutt-lillan

Tutt-lillan

Kvinna ·

Jag är i precis samma sits min vän :( så jäkla jobbigt! Håll oss uppdaterade hur de går och hur de känns! Hoppas du blir nöjd! <3 lyckokramar!
Gilla
pollyy

pollyy

Kvinna ·

Kluring ? 

Gilla
pollyy

pollyy

Kvinna ·

Jag funderar på bröstförstoring antigen polarkliniken eller sensia i Luleå. vad fick dig att välja Polarkliniken? Har du varit på konsultation ännu? Valt storlek ännu(Kluring)?

Gilla
Kluring

Kluring

Kvinna ·

@pollyy (vet ine hur man taggar men hoppas du ser detta)

Min chefs tjej har opererat sig där och hon sa att dom kändes så sjukt proffisionella. Sen att det ingår en natt på hotellet och room service och att dom kommer och kollar till en känns jätte skönt.

Har inte hört något om luleå :)

Ja jag var på konsultation med Anna den 4 april. Hon var så trevlig och gulligt och känndes himla seriös. Fick prova ut storlekar och hon sa att från 350-400 skulle passa mig och att 375 var "perfekt" för mina mått. Hon sa också att jag hade jätte bra utgångsbyst så det skulle bli ett bra slutresultat hur jag än väljde. Det känns iaf jätte tryggt. Men inte hunnit bestämma mig helt om storleken än iaf. planerar att op mig i oktober så jag har vintern på mig att läka fint. :)

Gilla
fromfia

fromfia

Kvinna ·

Är nu klar med operationen. Örjan är den mest underbara kirurg som finns, är så lycklig att jag vill gråta. har aldrig sett så fina bröst i hela mitt liv som efter operationen. allt gick fort och smidigt, sköterskorna var underbara (nattpersonalen var dock lite speciella) bästa kliniken jag kan tänka mig, har opererats på strandkliniken förut (bukpastik) och Proforma är underbara i jämförelse. fyllde 500 cc och är supernöjd med resultatet, dom är stora och fylliga men ser inte onaturliga under en tröja. rekommenderar starkt Örjan på Proforma även om han kan uppfattas som lite lustig när man är på konsultation med honom så vet han verkligen hur ett par perfekta bröst ser ut!
Gilla
Kluring

Kluring

Kvinna ·

@fromfia vad menar du med att nattpersonalen var lite speciell?:)
Gilla
Olivia_1993

Olivia_1993

Kvinna ·

Ja och Örjans snitt är väldigt fina ! Mina är ca 4 veckor och jag är väldigt nöjd han är jätte duktig!
Gilla
fromfia

fromfia

Kvinna ·

Nattpersonalen gullade inte alls lika mycket med patienterna som dagskiftet, dom kändes mer neutrala och lite trötta. på dagtid kom sköterskorna springande när man ringde på klockan och fluffade kudden i farten, gav en en klapp på axeln och frågade om man ville ha något mer. Jag och min rumskompis ringde klockan när natten gått på och frågade efter middag, det tog 40 min och hon från natten var ganska kort i sin jargong.
Gilla
Kluring

Kluring

Kvinna ·

Jaha. Lite trist att det är sån skillnad. Speciellt när man själv är i ett sånt stadie att man kan behöva lite gull :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem