Ursi03
Kvinna ·
31 mar, 2026
Botox i käklinjen, varning!
InjektionsbehandlingarFör snart två veckor sedan gjorde jag botox i käklinjen (jowl botox, om ni söker på engelska forum). Tanken var att strama upp lite grann och minska "hamsterpåsarna". Först kändes det OK men efter en vecka började konstiga saker hända. Jag har svårt att öppna munnen helt, kan inte le på normalt sätt, är sned i läppen och har diffust ont i käkmuskulaturen. Efter att ha läst på (vilket jag givetvis borde ha gjort från början) inser jag att allt detta är biverkningar som kan uppkomma om man lägger botox i denna region av ansiktet. Den närmast försumbara åtsramande effekten är definitivt inte värd risken! Vill varna alla för detta. Hoppas nu bara att jag blir normal igen om några månader...
Sortera efter
Sommarställe
Kvinna ·
31 mar, 2026
Ursi03
Kvinna
·
31 mar, 2026
Ja, jag har samma önskan som du: volym i ansiktet men inte ansiktslyft. Verkar tyvärr svårt att åstadkomma.
Mrs.Beatrice
Kvinna ·
31 mar, 2026
Tusen tack för att du delar med dig, det är så värdefullt! 🌷
Så hemskt jobbigt för dig, hoppas verkligen att det går ur snabbt. Vad jag förstår kan botox gå ur snabbare vid högre ämnesomsättning, så kanske hård träning kan hjälpa?
Och kanske att använda muskeln extra mycket?
Vad säger din behandlare?
Åter igen: tack! Blir allt säkrare på att jag kommer att göra ansiktslyft istället för behandlingar för att lyfta kinderna och halsen.
Ursi03
Kvinna
·
31 mar, 2026
Tack, jag försöker "träna" tuggmusklerna så mycket det går. Har inte återkopplat till min behandlare än men det kommer jag att göra.
Jullii
Kvinna ·
01 apr, 2026
Tack för ditt inlägg. Jag som tänkt göra denna behandling blev nu lite rädd. Får man fråga vart du gjorde behandlingen?
Ursi03
Kvinna
·
05 apr, 2026
Jag vill inte outa kliniken eftersom jag inte tror att det berodde på något fel som gjordes. Det är en stor och välrenommerad klinik och det var en plastikkirutg som utförde behandlingen. Jag tror helt enkelt att det här är biverkningar som kan uppstå när man går in med botox i käklinjen. Fundera ett varv till om du verkligen vill göra detta! Jag kan inte se minsta förbättring av kindkonturen.
Marina
Kvinna ·
05 apr, 2026
Hoppas vi får en uppdatering om hur detta fortlöper. Håller tummarna för att du snart blir bra!
Ursi03
Kvinna
·
05 apr, 2026
Tack! Jag hoppas och tror att allt ska återgå till det normala inom några månader. Men det är väldigt irriterande, speciellt som jag ska framträda på ett evenemang snart. Tanken var att den här behandlingen skulle göra ansiktet lite "yngre" och fräschare, inte att munnen skulle bli sned som efter en lättare stroke.
Marina
Kvinna
·
06 apr, 2026
Tack! Jag hoppas och tror att allt ska återgå till det normala inom några månader. Men det är väldigt irriterande, speciellt som jag ska framträda på ett evenemang snart. Tanken var att den här beh...
Det förstår jag! ❤️
Anonym användare
06 apr, 2026
Hej!
Nu kanske det är lite sent men jag gjorde botox en gång och upplevde att mitt ena ögonbryn blev för påverkat - kunde inte lyfta upp det. Det var ingen panik men man ogillar ju när sånt händer så jag hörde av mig till kliniken och sa som det var (det kanske var på återbesöket, minns ej). Och då körde hon någon lösning (kan ha varit saltvatten eller nägot) i området. Hon sa att även om det inte finns något som her helt revision så hjälper saltvattnet att minska effekten av botoxet så det kan ge en lite hjälp sen kanske ta bort den värsta effekten av det lite snabbare.
Jag vet inte hur väl etablerat detta är osv men prata med kliniken - de kanske kan hjälpa lite iaf :)
Annars hoppas jag verkligen att det släpper snart. Vilket det som tur är borde göra när botoxen börjar ha mindre verkar. ❤️
Tack för att du delar din erfarenhet! Så tråkigt för dig, hoppas det lägger sig så du slipper vänta tiden ut. Har själv funderat på att göra det men avstått. Så svårt hur man ska komma åt det där små hamsterpåsarna. Själv önskar jag volym all over i ansiktet dessutom utan att göra ansiktslyft men inte hittat någon metod som verkar fungera annat än extremt kortvarigt.