Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
knasen91

knasen91

Kvinna ·

Bra utgångsläge för Mentor 325-375 cc? Förebilder!

Bröstförstoring

Hej på er! Nu har jag tagit mig i kragen & fotat lite förebilder på mina små kompisar, bra att ha till att jämföra med efter op:) Jag tänkte höra med er vad ni tror om mitt utgångsläge för att få ett bra resultat med Mentor, bakomplacering, 325-375cc mellanprofil eller mellanprofil plus! Jag ska operera mig på Citadellkliniken hos Peter Cosmo. Oerhört tacksam för alla tips & råd:D

14

Sortera efter

Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

V har i stort sett samma utgångsläge! Jag har 70c så något mer. Två läkare på två tidigare konsultioner har flrslått 350 cc max till mig då jag var ute efter naturligt resultat. Hoppas det är något till hjälp ^^

Och jag ska operera mig i Mars av Helena :D Datum bestäms nu på Tisdag :)

Gilla
knasen91

knasen91

Kvinna ·

Vad spännande! Jag ska på min första konsultation hos Peter nu den 14/1, men skulle tippa att jag hamnar där någonstans på 325-375cc eftersom jag har ganska små bröst själv:) Och så vill jag enbart ha ett proportionerligt resultat till min kropp. Tränar mycket & har ganska stor vältränad rumpa som man vill väga upp lite med ett par bröst;) Vad roligt! Jag ska opereras (om allt känns bra) av Peter den 10 mars!:)
Gilla
Asirnas

Asirnas

Kvinna ·

Fan va kul :D Kanske vi opereras samtidigt! ^^

Gilla
FörstaSteget

FörstaSteget

Kvinna ·

Hejhej! Jag har op den 20/1 och hade tänkt lägga i 375cc mentor! :)

Ville bara skriva att jag kommer troligtvis lägga ut bilder så om du någongång tvekar så kan du titta in hos mig! Jag är dock lite kortare och lite "mulligare" än dig hihi, men bara så du vet! Lycka till på konsultationen 👍

Gilla
Sandra1113

Sandra1113

Kvinna ·

Följer :)
Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Hej! :) Jag har både 325 och 375 cc haha ;) (osymetriska bröst)

Jag hade liiiite större bröst än dig och min kirurg rekommenderade inte Moderate profile utan istället moderate profile plus eftersom han trodde att det annars skulle bli för lite put. Och nu såhär i efterhand håller jag med, det där lilla extra putet man får med 'plus' ser fint ut på mig iaf - jag var först inställd på vanlig moderate profile eftersom jag var rädd för "bolligheten".

Jag är några cm längre och några kilo tyngre men vi har ungefär samma utgångsläge skulle jag säga :) Jag tror inte att du kommer se någon större skillnad på om du tar 325, 350 eller 375... putet är ungefär samma på dessa implantat (om det är mentor du ska ha, kan inte storlekarna på andra märken), det "enda" som skiljer sig är bredden (diamtern) på dessa. Så mät bredden på dina bröst och jämför med diametern på implantaten så kanske det kan ge en god indikation på vilka som passar din kropp bäst :) Att tänka på är att diametern skiljer sig mycket på om det är texturerade eller släta implantat också!

Men för att ta de som jag har som exempel, Mentor Moderate profile plus, Coh 1, texturerade:

325cc: (diamter: 12,3. Projektion: 3,8)

350cc(diamter: 12,6. Projektion:3,8)

375cc(diamter: 12,9. Projektion: 3,9)

Kram!

Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Oj glömde skriva också att jag tror att det kommer bli toppen med vilket som mellan 325-375 :) Jag var själv inne på att jag ville ha implantat som passade min kropp och mina proportioner (även om det självklart är subjektivit vad som är "passande" och proportionerligt")

Såhär i efterhand (iof bara snart 3 veckor sedan) hade jag kunnat gå upp 50-100cc utan problem - det hade fortfarande inte synts med kläder på att jag har implantat där inne :)

Gilla
Snuttboll

Snuttboll

Kvinna ·

Jag önskar att jag hade samma utgångsläge, kommer bli superfint! 🙂

Gilla
knasen91

knasen91

Kvinna ·

Tack alla för svar! Så himla tacksamt som sagt :) Jag tror & hoppas också att 325-375 cc kommer passa bra till min kropp. Dock (om jag lyckats mäta rätt) så fick jag min bröstbredd (med måttband) till 13 cm, vilket är ganska brett om jag jämför med många andras mått här på POF. Då kommer det stora problemet med att släta mentor 325-375cc i mp+ är 13.9-14.4 cm i diameter. Kan det funka ändå med 13 cm i bröstbredd, utan att riskera att få alldeles för tight klyfta?? 🙁

Gilla
knasen91

knasen91

Kvinna ·

OJ! Läste lite fel med måtten, dom jag angav ovan var för släta mentor mellanprofil, inte mp+ :D Om jag kollar på måtten med mp+ - profil så är måtten för 325-375cc 12.3-12.8. Bättre?😀 Eller blir det fööör bred klyfta då?😕 Alla dessa beslut haha.. tur att man har en kirurg som har koll på allt sånt där, men skönt att komma så förberedd som möjligt :)

Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Min bröstbredd var (är?) också 13 cm.. och jag har alltså implantat som är mindre i diameter än mina bröst.. vilket man skulle kunna tro skulle ge mig en för stor klyfta.. men konstigt nog får jag nu plats med en tumme mellan brösten medan innan op fick jag plats med tre fingrar mellan.. Väldigt konstigt (men något jag är glad över!) :)

Kolla med din kirurg vad han tror ang klyftan mellan och diametern på implantaten! Kan tänka mig att mindre diameter än brösten minskar risken för rippling också

Gilla
knasen91

knasen91

Kvinna ·

Tack lola8, jag får helt enkelt lita på kirurgen & jag tycker att en tummes avstånd är lagom klyfta för min smak :D Hoppas han trollar dit en likadan klyfta till mig :D Och rippling vill man gärna slippa:) Sa din kirurg varför du skulle ha texturerade implantat iställer för släta?:)

Gilla
lola8

lola8

Kvinna ·

Mm, frågade och han sa att han använde sig av texturerade över släta i flest situationer och att släta passade sig bättre till kvinnor som exempelvis ammat och som hade "tomma" hängigare bröst.

Det verkar vara väldigt lite konsesus när det gäller vad som är bäst av släta/texturerade och när det passar, vad som ger mest rippling eller kapselildning.. är det något jag lärt mig här på forumet är det att alla reagerar olika på olika implantat och att det bara är att hålla tummarna att den egna kroppen trivs med implantaten där!

STORT lycka till :)

Gilla
Joliine

Joliine

Kvinna ·

Jag tror det blir jätte bra;) jag har mentor 375. Hade dock annat utgångsläge(inga bröst från början ) på mig ser det bara naturligt ut till min kropp (med kläder på)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem