Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Smilers profilbild

Smilers

Kvinna ·

23 nov, 2015

Då var det min tur!

Imorgon styr vi bilen mot Klinik 34 i Göteborg för BBL! Känns helt sjukt att det verkligen är dags, men samtidigt är jag mest nervös över att jag kommer vara nervös imorgon 💋
Har bäddat rent med nya lakan, tvättat oömma och sköna kläder inför imorgon och ska ta första duschen med descutan senare ikväll. Ska vara där imorgon vid 12 och har op tid 13:30, sen sover vi över på ett hotell runt hörnet så jag slipper åka hela vägen hem samma dag. Skönt! Dom förväntar sig att jag inte kommer komma ifrån kliniken förrän senare på kvällen... 
Blev mer nervös av att skriva här haha!! Men nu kör vi! 👍
43

Sortera efter

vivaloca

Kvinna ·

25 nov, 2015

usch lät ju inte kul :/ får man fråga hur länge resultatet håller, är det för alltid eller kan de transplanterae fettcellerna dö på nåt sätt? Och ifall man går ner i vikt, kan det då tas från de fettcellerna eller tas de nån annanstans ifrån?

Gilla

Infinityy

Kvinna ·

26 nov, 2015

Oj shit det lät som det var en riktig pina att ta sig igenom operationen! Skönt att det är över nu iallafall, men konstigt att dom inte ger narkos så man blir mer borta. Är ju inte meningen att man ska behöva ligga och gråta under sin operation. Aja, hoppas läkningstiden inte blir lika plågsam och att du blir nöjd över resultatet :) Vart nånstans tog han fett ifrån på dig?

Gilla

FruVonF

Kvinna ·

26 nov, 2015

Åh tack för bra svar!

Fan, du är en kämpe!!

Men vad bra att formen håller i sig!! Då behöver man ju inte noja så mkt över hur vikten är (om man inte vill ha den jättestor då).

Är sugen, men aj?!!

20kg? Heja dig ju!!

Gilla

Smilers

Kvinna ·

27 nov, 2015

Infinityy skrev:

Oj shit det lät som det var en riktig pina att ta sig igenom operationen! Skönt att det är över nu iallafall, men konstigt att dom inte ger narkos så man blir mer borta. Är ju inte meningen att man ska behöva ligga och gråta under sin operation. Aja, hoppas läkningstiden inte blir lika plågsam och att du blir nöjd över resultatet :) Vart nånstans tog han fett ifrån på dig?

Midja, kärlekshandtag och hela ryggen🙂

vivaloca skrev:

usch lät ju inte kul :/ får man fråga hur länge resultatet håller, är det för alltid eller kan de transplanterae fettcellerna dö på nåt sätt? Och ifall man går ner i vikt, kan det då tas från de fettcellerna eller tas de nån annanstans ifrån?

Enligt Fredrik dör ca 30% under de första fyra veckorna, de som är kvar efter det har överlevt och är som vilka andra fettceller som helst i kroppen sen🙂

FruVonF skrev:

Åh tack för bra svar!

Fan, du är en kämpe!!

Men vad bra att formen håller i sig!! Då behöver man ju inte noja så mkt över hur vikten är (om man inte vill ha den jättestor då).

Är sugen, men aj?!!

20kg? Heja dig ju!!

Det gör ont, och är en riktig pina att inte kunna ligga ordentligt eller sitta ner. Så måste vara sååå värt det i slutändan nu alltså!!

Idag har det varit riktigt tufft, haft ont i hela ryggen av allt liggande och trots att jag vet att det bara gått 3 dagar så känner jag mig missnöjd över resultatet. Har samma platta rumpa från halvvägs ner som innan? Är som att han sprutat in fettet endast i överdelen av rumpan samt över själva rumpan. Vet att man inte får säga något förrän om någon månad men känns så tråkigt... Är ju jätteplatt längst ner?🙁Åååh denna ångesten... Önskar nästan det var implantat så man vänta sig att dom ska "ploppa" ner...😐

Gilla

Frufroberg

Kvinna ·

27 nov, 2015

Usch va hemsk det låter :/ Kan bara säga att nu efter kanske 7 veckor så är jag assnygg och det va verkligen värt det. Svullnaden har lagt sig och rumpan "ploppat fram" Jag ska ta bild sen och lägga upp så får du se. Hoppas det vänder för dig snart och du kan få börja må bra Massa kramar!
Gilla

Smilers

Kvinna ·

28 nov, 2015

Frufroberg skrev:
Usch va hemsk det låter :/ Kan bara säga att nu efter kanske 7 veckor så är jag assnygg och det va verkligen värt det. Svullnaden har lagt sig och rumpan "ploppat fram" Jag ska ta bild sen och lägga upp så får du se. Hoppas det vänder för dig snart och du kan få börja må bra Massa kramar!

Låter lugnande det du skriver! Tack!! Lägg gärna upp bild, ska också ta och göra det så jag har att jämföra med till senare.

Kram på dig!

Gilla

Smilers

Kvinna ·

28 nov, 2015

Lagt ut lite bilder i kroppsstrumpan nu. Älskar formen framifrån och direkt bakifrån, sålänge jag har kroppsstrumpan på. Tar jag av den är jag helt fladdrig av lös hud, det känns väldigt sådär 😐 Men på bilderna från sidan och snett från sidan ser ni vad jag menar med att det buktar utåt över rumpan och sen är platt ändå neråt? 🙁

Borde ta bilder i bara underkläder men undviker att ta av mig allt så mycket det bara går. Har ingen känsel på flera partier där det fettsugits så känns som man flyter ut helt haha (läskigt att duscha!!) 🙂

Gilla

operation

Kvinna ·

28 nov, 2015

Ni som op rumpat eller ska, varför använder ni inte implantat istället för fett? Jag ser typ ingen skillnad på före och efter bilderna när fett används. Dessutom så försvinner ju en hel del.

Gilla

stilettogirl

Kvinna ·

28 nov, 2015

Vad konstigt å hemskt... Aldrig hört om någon som fettsugit sig som känt något??? Det ska ju inte kännas.
Gilla

Frufroberg

Kvinna ·

28 nov, 2015

Smilers skrev:

Lagt ut lite bilder i kroppsstrumpan nu. Älskar formen framifrån och direkt bakifrån, sålänge jag har kroppsstrumpan på. Tar jag av den är jag helt fladdrig av lös hud, det känns väldigt sådär 😐 Men på bilderna från sidan och snett från sidan ser ni vad jag menar med att det buktar utåt över rumpan och sen är platt ändå neråt? 🙁

Borde ta bilder i bara underkläder men undviker att ta av mig allt så mycket det bara går. Har ingen känsel på flera partier där det fettsugits så känns som man flyter ut helt haha (läskigt att duscha!!) 🙂

Snyggt!! Bakifrån syns det jättemycket. Jättefin form har du fått. Känslan av att det är slappt minskar ganska snabbt. Mina lår är inte alls fladriga nu men i början kändes det hemskt. Ryggen tog han så mycket på så den är fortfarande slapp i huden men jag har höga förhoppningar :) LA upp bild nu och la en förebild bredvid så man ska kunna se tydligt. Jag är så nöjd :)
Gilla

Frufroberg

Kvinna ·

28 nov, 2015

operation skrev:

Ni som op rumpat eller ska, varför använder ni inte implantat istället för fett? Jag ser typ ingen skillnad på före och efter bilderna när fett används. Dessutom så försvinner ju en hel del.

Det är stor skillnad på nu och innan :) Jag har fått de former jag vill och är så nöjd. Anledningen till att jag använde fett va att jag även ville forma om kroppen och inte bara förstora rumpan. Fettet som sitter nu är sådant som stannar. Går jag ner i vikt så vinkar fettcellerna i samma takt som resten av kroppens fettceller så formen kommer va kvar även om storleken minskar
Gilla

Smilers

Kvinna ·

29 nov, 2015

Frufroberg skrev:
Snyggt!! Bakifrån syns det jättemycket. Jättefin form har du fått. Känslan av att det är slappt minskar ganska snabbt. Mina lår är inte alls fladriga nu men i början kändes det hemskt. Ryggen tog han så mycket på så den är fortfarande slapp i huden men jag har höga förhoppningar :) LA upp bild nu och la en förebild bredvid så man ska kunna se tydligt. Jag är så nöjd :)
Vad skönt, är den slappa huden du pratat något med kliniken om eller tar du det lite som det kommer? Och heeelvete vad bra ditt resultat är!! Det är ju helt sjukt, sådär vill jag också se ut haha!! Känns som jag blivit ännu mer svullen och hård både igår och idag allra längst ner på rygg och sidor. Gör jätteont så fort jag ställer mig upp, hoppas det går över snart. Uppdaterar mer när jag vart på kliniken imorgon, ingen aning vad jag ska där och göra men känns ändå bra att jag ska dit :)
Gilla

Smilers

Kvinna ·

29 nov, 2015

stilettogirl skrev:
Vad konstigt å hemskt... Aldrig hört om någon som fettsugit sig som känt något??? Det ska ju inte kännas.
Tycker också det är rätt sjukt... Ska se om jag vågar fråga om vad det var som hände imorgon.
Gilla

operation

Kvinna ·

30 nov, 2015

Opererar dom ens implantat i rumpan på den klinik du opererade dig på? Var det något ni diskuterade?

Gilla

Smilers

Kvinna ·

01 dec, 2015

operation skrev:

Opererar dom ens implantat i rumpan på den klinik du opererade dig på? Var det något ni diskuterade?

Dom använder sig antingen av sitt egna fett eller macrolane, du kan läsa mer på deras hemsida. För mig fanns det inte på kartan med något annat än mitt egna fett då jag, precis som Frufroberg, ville forma hela kroppen 🙂

Gilla

Smilers

Kvinna ·

01 dec, 2015

Var ett positivt återbesök igår! Fick bli av med gördeln och blev rekommenderad en waist-trainer istället som jag köpte. Det hade Fredrik kommit fram till tillsammans med sköterskan jag träffade med tanke på att jag var väldigt rak innan, så den ska jag ha 8 timmar om dagen på yttersta "knäppena". Om 1 månad kommer jag knäppa ett steg längre in och så vidare. Vart även mer lugnad med att sköterskan också var fyrkantig efter sin op, så jag behövde inte oroa mig! Ska också bli rund och fin en dag 😀

Blev bokad för LPG massagen om 2 veckor, den du pratade om Frufroberg? Med tanke på hur svullen jag är nu, måste fråga då om du såg någon större skillnad efter 1 behandling? Lite rädd att vara såhär svullet fet till jul 💡

Gilla

leiali

Kvinna ·

09 dec, 2015

Smilers hoppas det känns bra nu :) hur går det? Märker du nån skillnad dag för dag? Ska kolla in din profil strax, o vad sa dem Ang. Att du kände allt under hela open??? När jag pratat med dem på kliniKen då säger dem att jag ej kommer känna något för att jag är sövd så det moster ju blivit något fel!? Waist trainee, vart köper man det? :)
Gilla

Smilers

Kvinna ·

12 dec, 2015

leiali skrev:
Smilers hoppas det känns bra nu :) hur går det? Märker du nån skillnad dag för dag? Ska kolla in din profil strax, o vad sa dem Ang. Att du kände allt under hela open??? När jag pratat med dem på kliniKen då säger dem att jag ej kommer känna något för att jag är sövd så det moster ju blivit något fel!? Waist trainee, vart köper man det? :)
Hallå ja! Allt går faktiskt rätt bra, slutat med ipren & alvedon både dag och natt. Sen är bag inte stel och öm längre, kan röra mig och hålla igång som innan op. Svullnaden har börjat lägga sig också, det gäller dock även på höfterna så inte lika stora kurvor framifrån och bakifrån som precis efter op (bilderna). Tänkte ta upp det på mitt första återbesök men vart aldrig tid, var inte där så länge. Men vet inte om jag borde det? Finns inte så mycket att göra åt saken nu i efterhand ändå :/ Waisttrainer fick jag köpa på kliniken :) Ska du också göra bbl? Vad roligt isf att vi blir fler :D
Gilla

Smilers

Kvinna ·

15 dec, 2015

Var på kliniken igår för massagen. Var inte alls lpg som jag trodde utan någon typ av ultraljudsmassage mot hårda fettdepåer efter fettsugningen. Pep som satan gjorde maskinen och man blev väldigt öm, men gjorde inte så ont som jag trodde det skulle göra😀

Fick även höra att det läkt otroligt bra, märktes att jag var ung då det läkt såpass snabbt. Det var skönt och höra👍

Kan även ha waist-trainern på nästa knäppe nu, tror det har med o göra att mycket svullnad har lagt sig. (Ska ju gå en månad egentligen). Ska ta lite nya bilder imorgon liknande de jag redan har uppe och lägga upp, så jag får se om det är lite skillnad såhär några veckor senare...🙂

Gilla

Infinityy

Kvinna ·

15 dec, 2015

Härligt att läkningen går framåt! 🙂

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem