HeltAnonym
Kvinna ·
22 dec, 2013
Bred näsa men näsvingarna opererades aldrig in.
Näsoperation - NäsplastikHej! I torsdags opererade jag näsan efter 20 års betänketid... Allt har nog gått som det ska tror jag. Blev dock aldrig uppringd av en sköterska, fast det stod i papperna att man skulle kontaktas av en sköterska 1-2 dygn efter operationen. Men det kanske är för att det har varit helg. Men den största blödningen har avtagit, så det känns som att det läker som det ska. Nu till min fundering. Jag hade en VÄLDIGT bred näsa, lite av den afrikanska typen. När jag log så bredde mina klumpiga näsborrar ut sig långt förbi mungiporna. På konsultationen sa kirurgen att han skulle smala av näsbenet och den bulliga tippen och flytta in näsvingarna, men när jag vaknade efter op så hade näsvingarna inte flyttats in. Kirurgen hade bedömt att näsan hade sett för "opererad" ut om han hade flyttat in näsvingarna och jag litar ju på hans omdöme då han är en erkänt skicklig kirurg. Men jag kan ändå inte låta bli att oroa mig när jag kikar i spegeln. Jag ser en smal näsrygg och sen mina vanliga tjocka näsvingar på sidorna. Är det någon som har opererat en bred näsa men inte flyttat in näsvingarna? Kan avsmalnaden av näsrygg/nästipp minska näsvingarna från att " flyta ut" och se lika breda ut som de gjorde innan eller har jag en lika bred näsa som innan? Helt omöjliga frågor att svara på egentligen, men det är svårt att inte oroa sig litegrann ändå...
Sortera efter
sandjja
Kvinna ·
22 dec, 2013
HeltAnonym
Kvinna ·
22 dec, 2013
Hej!
Jo, operationen gick bra. Jag hade ganska ont när jag vaknade, men jag har förstått att det är rätt ovanligt att ha ont. De flesta upplever mest ett tryck och sedan täthet i näsan. Jag opererades i torsdags och har fortfarande ganska ont i näsan, men det kommer ju släppa. Jag tycker att det är läskigast med allt blod, slem och var och annat som rinner från näsan. Men det försvinner ju så småningom.
Johannes är ju som sagt en väldigt skicklig läkare och han hade gjort bedömningen att det inte skulle bli så bra att flytta in näsvingarna. Detta såg han under själva operationen. Eftersom jag fortfarande är gipsad så vet jag ju inte alls hur resultatet kommer att bli. Men Johannes känns pålitlig och ärlig och det ska bli spännande att se reslutatet framöver. Jag blev bara lite orolig eftersom mina näsvingar var oerhört breda och flöt ut mycket när jag log. Men man kanske kan justera sådant utan att operera in näsvingarna.
sandjja
Kvinna ·
22 dec, 2013
HeltAnonym
Kvinna ·
23 dec, 2013
Ja, precis, och ett naturligt resultat vill man ju verkligen ha.
trollungee
Kvinna ·
25 dec, 2013
sandjja
Kvinna ·
25 dec, 2013