Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

Bröstbredd 11-11,5 cm? Storlek?

Bröstförstoring

Jag försökte mäta min bröstbredd själv idag. Har implantat och tydliga "gränser" så det var ganska lätt att mäta, har bara mellan 11-11,5 cm! Vad kan jag ha för storlek med den bredden? Ska på konsultation om drygt 3 veckor, börjar bli nervös!!! Har 310 cc nu, vill ha större!

11

Sortera efter

Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

Det beror dels på tillverkaren av implantaten (alla tillverkare har ju sina mått) dels på vilken profil du önskar :) Tar vi motiva som exempel så ger 11.5cm följande Mini (low profile) 245cc Demi (medium profile) 300cc Full (high profile) 355cc Corsé (ultra high profile) 440cc
Gilla
Jasmine

Jasmine

Kvinna ·

http://www.bodyworx.cl/images/prv/wkp-img-2.jpg Kolla in tabellen på länken ovan, där står det vad man max kan ha för sin bystbredd :)
Gilla
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

Tack! :-) Då kan jag inte ha mer än 440 cc alltså? :-( Vet egentligen inte om jag VILL ha mer, men hade hoppats på större valmöjlighet. :-P
Gilla
Amerigo

Amerigo

Kvinna ·

nybörjaren skrev:

Tack! :-) Då kan jag inte ha mer än 440 cc alltså? :-( Vet egentligen inte om jag VILL ha mer, men hade hoppats på större valmöjlighet. :-P

Olika tillverkare har ju olika mått. De som är listade ovan är bara Motiva. Sen finns ju: Mentor Allergan Perthese Nagor mm. du hittar alla här: https://plastikoperationsforum.se/sida/brostimplantat
Gilla
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

Tack! Det är Motiva jag är mest sugen på. :-) Får prata med kirurgen när jag ska dit!
Gilla
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

....vaaaarför ska jag ha så smala tuttar för?? :-P Hade nog velat ha möjligheten att gå upp mot 475-510 cc Motiva. :-( Beroende på vad som känns bäst på konsultationen alltså.. Men jag ska vara tacksam att jag fick mina tubulära bröst åtgärdade förr, kan säga att innan detta vad de SMALA. :-/
Gilla
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

...men vem vet, jag kanske blir urnöjd med 440 corsé! :-) Är ju trots allt rätt liten i kroppen.
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Du kan ha lite bredare än din bröstbredd utan problem. Själv tycker jag det är finare med bredare än om de är för smala. 1-1,5 cm bredare än bröstbredden är inget problem, kolla runt på de med större inplantat så ser du. Enda risken är rippling om du är väldigt smal, men det kan du minska risken för genom stt välja fastare inplantat.
Gilla
nybörjaren

nybörjaren

Kvinna ·

KimLand99 skrev:

Du kan ha lite bredare än din bröstbredd utan problem. Själv tycker jag det är finare med bredare än om de är för smala. 1-1,5 cm bredare än bröstbredden är inget problem, kolla runt på de med större inplantat så ser du. Enda risken är rippling om du är väldigt smal, men det kan du minska risken för genom stt välja fastare inplantat.

Jag ÄR väldigt smal, revbenen syns ofta på mig. Men med Motiva minskar ju risken för rippling. :-)
Gilla
vero

vero

Kvinna ·

Har också 11 cm i bröstbredd. Rekommenderades att inte ta större än Max 375 cc om jag ville undvika synliga kanter. Har 330 cc mentor Har också rätt lite underhudsfett just på överkroppen.
Gilla
KimLand99

KimLand99

Kvinna ·

Kolla även på simplybreastimplants där finns mått på alla märken och modeller. Om du väljer 0,5cm bredare (12cm) så kan du tex gå upp till 510cc och det borde vara helt ok om du väljer Motiva, utan risk för rippling. 1cm bredare (12,5cm) ger 590 cc.
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem