Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Happycamper profilbild

Happycamper

Kvinna ·

18 apr, 2016

Bröstförminskning, C eller D-kupa?

Bröstförminskning för kvinnor

Hej hej! Jag är extremt sugen på att göra en bröstförminsking, är 18 år, 174 cm lång och väger ca 77 kg (håller dock på att gå ner i vikt) men jag vet inte riktigt vilken kupa jag ska satsa på. Just nu har jag bh-storleken 75 G på det stora brösten (det är 1 storleksskillnad mellan dem) och är rädd att en för liten kupa kommer se konstigt ut på mig som är lång. Jag undrar också om det är någon som gjort det och fått det beviljat och betalt av landstinget? Vill gärna veta så mycket som möjligt om det!

Tack på förhand! 

Sortera efter

 profilbild

fichetto

Kvinna ·

18 apr, 2016

Hej!

Jag känner spontant att du ska gå efter den kupan som känns bäst utefter din framtida bild av dig själv och personlighet, jag kan inte tänka mig att C kupa skulle se konstigt ut med dina 174 cm, vilket du än väljer blir det bra så försök känna efter vilken kupstorlek som känns rätt, angående din andra fråga så är det väldigt olika fall till fall bäst är att ta reda lite vad som krävs från deras sida för att täcka operationen.

Denna länken kanske kan ge en liten insikt i det (vet inte hur vida det stämmer eller ej dock):

http://xn--brstfrminskning-9sbd.se/test-uppfyller-du-kriterierna-for-brostforminskning/

Lycka till!

Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem