Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
gurka3 profilbild

gurka3

Kvinna ·

13 okt, 2012

Bröstförstoring 11/10

Bröstförstoring
Hej alla!
Är ny här och har inte satt mig in i allt ännu! Hur ser jag tex allas bilder??
Nu till mitt problem;opererades i torsdags och är idag lördag lunch helt jäkla sänkt! Tycker att smärtan bara blir värre, inatt prövade jag att ta 2 citodon istället för 1 med resultatet ännu mer illamående och helt groggy. Ingen direkt skillnad i smärtlindring. Blir lite konfunderad då jag läst att andra är ute och går på stan dag 2 och jag mest ligger på soffan och knappt kan använda armarna?! Känner mig som gammelGreta 85 år ;) Har heller ingen aning om hur brösten ser ut, de är ju intejpade men de har svullnat på det känns ju...har nog mest ont i bröstmuskeln (inplantatet bakom muskeln) och i såren tror jag...
Tacksam för råd och erfarenheter!
2

Sortera efter

sommartjej

Kvinna ·

13 okt, 2012

Det är verkligen helt normalt :) så var det för mig och många andra här också! Spänner otroligt mycket och riktigt obehaglig känsla!! Men jag lovar om bara några dagar blir det bättre! Jag siktade på 1,5 vecka och det var typ precis så lång tid det tog för mig innan det kändes bra! Efter det så spände det lite då och då men inte alls i jämförelse som det gör ibörjan! Min kirurg sa till mig att trots att det gör ont och så kan det vara bra att gå ut på en kort promenad varje dag och längre om du orkar för att få igång blodflödet och börja röra på dig som i vanliga fall! :)
Gilla

sommartjej

Kvinna ·

13 okt, 2012

Ansträng armarna tills det liksom gör ont! Alltså det ska ju inte göra ont men gör det mesta du kan liksom :)
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem