Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Bröstförstoring 21 januari 2013

Bröstförstoring
Hej alla tuttfior! Skall operera mig den 21 januari, någon mer än jag som skall göra det eller har gjort det som vill dela med sig om tankar och funderingar? :)
14

Sortera efter

Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Kom igen och skriv nu :) vill höra vad andra känner och hur ni ser på själva operationen :)
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Jag ska också operera mig på Citadellkliniken den 21/1. Inte hos Peter utan hos Tuve. Jag ska göra en korrigeringsoperation så det blir min andra. De tar väldigt bra hand om en där så du har inget att vara orolig för. Alla är helt underbara. Vilken tid ska du vara där?
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Åh vad roligt! Vad är det du skall korrigera mer exakt? :) jag skall vara där klockan tio. Har läst så mycket bra om dem, bl.a. Att de tar bra hand om en osv så det känns tryggt och bra att ha valt dem :)
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Oj, såg nu varför du skall göra en andra op, :)
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Ja, de är verkligen super, man känner sig bortskämd där. Jag ska vara där kl 9 på morgonen, kanske vi ses i dimman ;-)
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Haha ja det kanske vi gör ;-) är du nöjd med resultatet annars? :-)
Gilla
Busan83

Busan83

Kvinna ·

Jen skrev:
Jag ska också operera mig på Citadellkliniken den 21/1. Inte hos Peter utan hos Tuve. Jag ska göra en korrigeringsoperation så det blir min andra. De tar väldigt bra hand om en där så du har inget att vara orolig för. Alla är helt underbara. Vilken tid ska du vara där?

Den 21e här med hos Jörg. :)

Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Jag är relativt nöjd. När bröstvårtorna drar ihop sig så ser de ut nästan precis som jag vill att de ska göra men när de är vanliga så ser man db, speciellt på ena bröstet, vilket retar mig.
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Du får ursäkta min okunnighet, men vad menas med db?
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Från info på POF under "av intresse - komplikationer vid bröstförstoring"
DB, Double Bubble, Dubbelbröst, Dubbelkontur: Det ser ut som om den egna vävnaden ligger som en egen enhet ovanpå implantatet. Uppstår i typfallet vid bakomplacering på någon med en del egen vävnad, speciellt om den hänger lite. Implantatet förmår inte pressa ut den egna vävnaden slätt. Jag tar av egen erfarenhet mig friheten att be er INTE låta kirurgen korrigera detta genom att snitta i muskeln. Framförflytt brukar kunna lösa detta. Ibland kan man även ta ett implantat med högre profil och kanske även högre volym. DB kan dessutom uppstå efter en tid; speciellt då också vid underplacering. Den egna vävnaden åldras och söker sig neråt, men implantatet sitter fortfarande bakom muskeln och den egna vävnaden "glider av". Det kallas ibland undermuskelhäng, se de två små bilderna härintill.
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Oj, okej. Låter ju inte allt för roligt alltså . . Har det varit så från dag 1 efter din op?
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Ja, det har varit så sedan dag ett. I början såg det INTE bra ut men har blivit bättre och bättre och nu syns det bara ibland, dock irriterar det mig fortfarande så känner att jag vill fixa till det.
Gilla
Mjemjee

Mjemjee

Kvinna ·

Ja okej, tråkigt att det skall behöva bli något man är missnöjd över, men man kan inte få allt tydligen .. Håller iallafall fall timmarna för dig! :-)
Gilla
Jen

Jen

Kvinna ·

Tack 🙂
Hoppas att vi blir nöjda båda två den 21:e
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem