sommartjej
Kvinna ·
Bröstförstoring 280 - 310 cc?
Hejsan allihopa! Som många andra ska jag operera mig och få ett par snygga bröst! Dock är jag osäker på vilken strl! Står mellan 280 och 310 cc... Har totalångest just för att jag inte vill vakna med ett par enorma bröst! Är ganska liten i kroppen... väger 55 kg och är 170 cm lång... men samtidigt vill jag ju ha en skillnad! Har i vanliga fall 75A/70B... vad ska man välja!!? Tips på hur jag ska tänka? Tack för svar och tips :)
Sortera efter

Cupcake2
Kvinna ·

sommartjej
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·
Jag är SUPERNÖJD med både resultat och med Örjan och hela kliniken. Hade också tänkt ta anatomiska från början och var heeeelt inställd på det, tills att jag läste att det finns en viss risk att dom kan rotera när dom ska liksom "fästa sig i kroppen". Så jag valde runda istället, Både Örjan och sjuksköterskorna sa att det nog var ett bra val. Ska du ha anatomiska så tycker jag att du ska tänka tre gånger till innan du bestämmer dig! För mina implantat har absolut inte fått någon "bollig" och fejk-aktig- look. Dom har "skidbacke" och se faktiskt helt naturliga ut nu när dom sjunkit till rätta.. Och jag hade inte speciellt mycket egen vävnad ändå, men de gick ju bra ändå.
Men för att svara på din fråga istället för att snacka massa om annat, så tycker jag absolut att du ska ta det större alternativet. Det skiljer inte speciellt mycket och risken att bli storleksblind är stor. Skulle ju vara rätt tråkigt att vakna upp och känna att "fan, jag skulle tagit större". Tror den känslan är vanligare än att man känner att dom blev för stora! Framförallt när de handlar om så liten skillnad :)

sommartjej
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

Cupcake2
Kvinna ·

via_dolorosa
Kvinna ·
Jag vill klargöra ett par saker bara. Anatomis implantat kan rotera ja men det är sällsynt. Jag har haft anatomiska delvis bakom och de var absolut inte hårda däremot höll de formen väldigt bra. Idag har jag Cog1 framför muskeln och känner ingen skillnad på hårdheten alls. anatomiska har ju den fördelen att man kan skräddarsy brösten på ett helt annat sätt, speciellt skräddarsy olikstora bröst. De har även få ett bredare implantat men lägre höjd m.m. Anatomsiak har generellt generösare put pga formen. Ja det finns fler valmöjligheter om man vill ha anatomiska implantat.
Sedan så för ju även runda implantat en droppformat resultat i väldigt många fall. Speciellt om man väjer HP exempelvis som har projektion som vill neråt😉
Man kan få samma snygga klyfta me båda runda och anatomiska implantat.
Vilken profil har du valt och vilka inlägg? Kan skilja mycket :) Hur brett är ditt bröstmått? Kolla upp det och jämför med hur breda implantaten är 👍