Nu är Fråga Kirurgen-sektionen live! Välkommen med frågor!
Jenny333 profilbild

Jenny333

Kvinna ·

28 jun, 2021

Bröstförstoring Aug-Sept 2021

Bröstförstoring

Heeeeeej! Konsultation klar och tid bokad för operation. Längtar så jag blir galen. Fler som ska operera sig runt då jag ska? Jag ska göra det den 25 Augusti, hos Chris på Diamond Plastikkirurgi. För mig blir det Motiva Round 450cc, inget lyft behövdes.

34

Sortera efter

Jenny333

Kvinna ·

04 jul, 2021

Emmis skrev:

Varför hoppas du på att få lägga framför muskeln??

Emmis, varfrågan var till mig? Jag ville gärna lägga framför muskeln för att slippa kapa i muskeln. Men min kirurg ville gärna lägga bakom. Ville jag ha framför så gjorde han det sa han, men tyckte det skulle bli bättre bakom. Så då får det bli det. Kanske är så att eftersom jag är lite äldre så kanske min implantat mår bra av lite stöd hahaha
Gilla

Jenny333

Kvinna ·

04 jul, 2021

Mint skrev:

Har op 12/8 men är fortfarande helt förvirrad när det gäller storlek och vad de betyder. Men ser fram emot det så himla mycket!!

Vilken storlek, form och märke har ni pratat om? Hade du varit på konsultation?
Gilla

Mint

Kvinna ·

04 jul, 2021

Har bara berätta för 3 av mina vänner med två helt olika reaktioner. Den första tyckte att ”va fan… ska jag få skämmas med nå tuttlisa nu” och den andra peppade och tyckte att det var jätteroligt. Min kille vet såklart också . Han däremot har berättat för flera av sina vänner där de diskuterar läkare, kliniker, sina tjejers implantat (de som har) och vad vad deras tjejer önskar för implantat (de som funderar på op).
Gilla

Jmn88

Kvinna ·

04 jul, 2021

Jenny333 skrev:

Japp det blir round. Opererar mig den 35:e som är en onsdag. Sen är jag ledig den och veckan efter. Möjlighet att vara ledig längre om jag behöver. Har eget företag så behöver komma tillbaka så får jag kan dock. Men kommer behöva hjälp med alla tunga lyft. Bär flera ton i veckan. Hur länge ska du vara sjukskriven?

Jag opererar mig den 1/9, sen börjar jag jobba den 13e igen, så 12 dagar ledigt inkl operationsdagen. Jag har inga tunga lyft på jobbet men går mycket och använder armarna hela tiden, jag hoppas det funkar. Jobbet är däremot förberedda på att jag kanske blir hemma några dagar till.
Gilla

Jmn88

Kvinna ·

04 jul, 2021

Mint skrev:

Har bara berätta för 3 av mina vänner med två helt olika reaktioner. Den första tyckte att ”va fan… ska jag få skämmas med nå tuttlisa nu” och den andra peppade och tyckte att det var jätteroligt.

Min kille vet såklart också . Han däremot har berättat för flera av sina vänner där de diskuterar läkare, kliniker, sina tjejers implantat (de som har) och vad vad deras tjejer önskar för implantat (de som funderar på op).

Jag har hittills bara fått positiva reaktioner. Jag berättade för min mamma och hennes man häromdagen, de var lite tveksamma först men när jag förklarade hur jag känner så förstog de och sa att de såklart kommer hjälpa till och finnas om det behövs. Så skön känsla att de stöttar mig i mitt beslut, det är ändå en stor grej!
Gilla

Jmn88

Kvinna ·

20 jul, 2021

Jag blev tvungen att avboka min operation i september, har aldrig varit så besviken i hela mitt liv tror jag. Läkare har hittat något som kan kräva operation och eventuellt behandling som kommer kräva mycket av min kropp för att återhämta sig så jag måste lägga brösten på is ett tag tills jag vet mer hur hösten och vintern ser ut. Jag kommer fortsätta följa er men på lite mer avstånd, lycka till tjejer!
Gilla

Jenny333

Kvinna ·

21 jul, 2021

Jmn88 skrev:

Jag blev tvungen att avboka min operation i september, har aldrig varit så besviken i hela mitt liv tror jag. Läkare har hittat något som kan kräva operation och eventuellt behandling som kommer kräva mycket av min kropp för att återhämta sig så jag måste lägga brösten på is ett tag tills jag vet mer hur hösten och vintern ser ut. Jag kommer fortsätta följa er men på lite mer avstånd, lycka till tjejer!

Men åh så tråkigt att höra. Hoppas att allt går bra för dig. Skickar massa kramar
Gilla

Guld87

Kvinna ·

21 jul, 2021

Hej! Vad kul att du fått en tid och att du längtar. Jag ska byta mina implantat 14/9. Har dock inte bestämt storlek än, konsultation v. 34. Jag längtar också som en tok!
Gilla

Guld87

Kvinna ·

21 jul, 2021

Men åh vad tråkigt… jag hoppas inte du behöver vänta alltför länge i så fall. Lycka till! Kram
Gilla

LillaLilja

Kvinna ·

04 aug, 2021

Åh bästa Chris. Han är fantastisk. Varit på konsultation hos honom för låren. Men funderar på att ta brösten först nu istället ? Vad betalar du? Stort lycka till. Följer med spänning.
Gilla

LillaLilja

Kvinna ·

04 aug, 2021

Nej vad tråkigt. Hoppas det inte är något allvarligt. Kram
Gilla

Ladybug-

Kvinna ·

07 aug, 2021

Å va kul . Vill också nu. Ska göra i december hade jag tänkt. Kan man boka tid redan nu? Måste fundera ut storlek.
Gilla

annjo

Kvinna ·

09 aug, 2021

Jag skall göra operation 9/9 med Motiva implantat, 360cc på Art Clinic i Göteborg.
Gilla

Jenny333

Kvinna ·

17 aug, 2021

LillaLilja skrev:

Åh bästa Chris. Han är fantastisk. Varit på konsultation hos honom för låren. Men funderar på att ta brösten först nu istället ? Vad betalar du?
Stort lycka till. Följer med spänning.

Ja han känns väldigt bra. Tror att jag har betalt 45500:- typ
Gilla
Community

Är du redo att påbörja din resa?

Bli medlem